۶ نکته‌ی مهم که قبل از خرید گوشت‌کوب برقی باید در نظر بگیرید

گوشت‌کوب برقی یکی از وسایلی است که در نگاه اول نیاز چندانی به آن پیدا نخواهید کرد اما وقتی به کاربردهای مختلف آن فکر می‌کنید متوجه می‌شوید که لازم است حتما یکی از آن‌ها را بخرید. بعضی از گوشت‌کوب‌های برقی همراه خود سر همزن و مخزن آسیاب هم دارند و با انتخاب آن می‌توانید دور خرید آسیاب و همزن دستی را خط بکشید. اما در این بازار پر زرق‌وبرق چه محصولی برای شما مناسب‌تر است؟
در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم از نکات مهمی که باید برای خرید گوشت‌کوب برقی به آن‌ها توجه کنید بگوییم و با هم چند مدل از پرفروش‌های بازار را هم بررسی کنیم. پس اگر قصد خرید دارید این مطلب را با دقت بخوانید.

۶ نکته‌ی مهم که لازم است برای خرید گوشت‌کوب برقی بدانید

اگر قبل از خرید مواردی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم را بررسی کنید، می‌توانید بهترین گوشت‌کوب برقی بازار را که برای رفع نیازهای شما مناسب است به راحتی پیدا کرده و بخرید.
۱. قدرت موتور
شاید بتوان گفت مهم‌ترین موضوع در گوشت‌کوب برقی قدرت موتور آن است. قدرت موتور محصولات موجود در بازار از ۱۰۰ وات تا ۵۰۰ وات متغیر است و شما باید براساس کاربردی که از این کالا انتظار دارید، یک قدرت موتور را انتخاب کنید.
اگر قرار است غذاهای پخته را با هم مخلوط کنید و به یک بافت یکدست برسید، مثلا سوپ یا فرنی آماده کنید، گوشت‌کوب برقی با قدرت موتور بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ وات برایتان کاملا مناسب است. اما اگر قصد خرد و له کردن مواد یخ‌زده یا سفت را دارید باید مدل هایی با قدرت موتور بیشتر از ۲۵۰ وات را انتخاب کنید.
۲. سرعت
گوشت‌کوب‌های برقی با تنظیمات سرعتی مختلف تولید شده‌اند و تنوع آن‌ها بین ۱ تا ۶ سرعت است. تعداد سرعت‌های مختلفی که در یک محصول وجود دارد تاثیر مستقیمی روی قیمت آن‌ها می‌گذارد. پس بهتر است علاوه بر توجه با کاربردی که از محصول انتظار دارید، به بودجه‌تان هم توجه کنید و براساس آن یک محصول با تعداد سرعت‌های قابل تنظیم بخرید.
۳. جنس پایه و میله
پایه‌ی گوشت‌کوب برقی، یا همان قسمتی که در دست می‌گیرید، باید از جنس مقاوم ساخته شده باشد تا در اثر استفاده آسیب نبیند. معمولا این بخش از جنس استیل ضدزنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شود. پایه‌ی پلاستیکی عمر کمتری دارد و طبیعتا پایه‌ی فلزی مقاوم‌تر است. همچنین بخش میله و سر گوشت‌کوب برقی هم بهتر است از استیل ضدزنگ ساخته شده باشد تا در مجاورت مواد غذایی و رطوبت آسیب نبیند.
۴. جنس تیغه
تیغه‌های گوشت‌کوب برقی در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند و می‌توانند کیفیت ظاهری غذایی که آماده می‌کنید را تعیین کنند. هرچه تیغه بلندتر باشد و به صورت پرسی قرار گرفته باشد، عملکرد گوشت‌کوب بهتر خواهد بود.
۵. طراحی ظاهری
طراحی پایه‌ی ارگونومیک، دسترسی آسان به تمام دکمه‌ها و سهولت در نگهداری آن عواملی هستند که کار با یک گوشت‌کوب برقی را راحت می‌کنند. پس در زمان خرید حتما یک بار محصول را در دست بگیرید و ببینید آیا کار کردن با آن آسان است یا نه.
۶. وزن
راحت‌ترین حالت کار با گوشت‌کوب برقی، نگه داشتن آن در یک دست و له کردن مواد غذایی است. پس باید به دنبال محصولی باشید که سبک یا با وزنی مناسب باشد که بتوانید با یک دست آن را نگه دارید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که اگر محصول سنگین باشد در زمان کار کردن با آن خیلی زود خسته می‌شوید و ادامه‌ی کار برایتان آزاردهنده می‌شود.
مشکلات رایج در گوشت‌کوب برقی

از دست ندهید
پنج اشتباه وحشتناک برای اجتناب یک بار (انجام دهید) Lg تلویزیون

گوشت‌کوب برقی هم مثل هر وسیله‌ی دیگری ممکن است در اثر اتفاقات مختلف یا روش استفاده‌ی اشتباه، دچار مشکل شده و خراب شود. این وسیله‌ی برقی مشکلات رایجی دارد که اغلب استفاده کننده‌ها ممکن است با آن مواجه شوند. در این بخش مشکلات رایج را با هم بررسی می‌کنیم. بهتر است برای رفع تمام این مشکلات، دستگاه را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید تا مشکل را برطرف کند.
علت روشن نشدن گوشت‌کوب برقی:
نوسانات برق
وجود گرمای بیش از حد در موتور یا سوختن آن
ضربه خوردن به بدنه‌ی دستگاه
استفاده از ظرف‌های غیر استاندارد
آلودگی و کثیفی بدنه‌ی موتور
علت صدا دادن گوشت‌کوب برقی:
آب شدن تمام یا بخشی از کوپل‌ها
وجود مشکل در گیربکس یا خراب شدن آن
وجود مشکل در موتور دستگاه
بررسی‌های اولیه بعد از بروز مشکل در گوشت‌کوب برقی

اگر مشکلات بالا برای دستگاه شما ایجاد شد ابتدا این چند مورد را بررسی کنید و اگر مشکل حل نشد، آن را به دست تعمیرکار بسپارید.
سلامت کلید خاموش و روشن را بررسی کنید.
سلامت کابل برق را بررسی کنید.
سلامت دوشاخه را بررسی کنید.
دستگاه را به یک پریز دیگر وصل کنید.
سلامت فیوز دستگاه را بررسی کنید.
اگر در امور فنی سررشته دارید بدنه‌ی موتور را باز کنید و داخل آن را تمیز کنید. در غیر این صورت اصلا به فکر باز کردن بدنه نباشید.
وضعیت ظاهری تیغه‌ها را بررسی کنید که کج نشده باشند یا مواد غذایی بین آن‌ها گیر نکرده باشد.
کارهای ممنوعه با گوشت‌کوب برقی
انجام این کارها با گوشت‌کوب برقی ممنوع است. البته اگر دوست دارید دستگاه شما خیلی سریع آسیب ببیند می‌توانید همه‌ی این کارها را انجام دهید!
مخلوط کردن مایعات داغ
استفاده از کارد یا چنگال در کنار گوشت‌کوب برقی برای هم زدن مواد
بررسی ۵ گوشت‌کوب برقی پرفروش در بازار ایران

از دست ندهید
آنچه درباره تلویزیون ال جی نمی دانید

حالا نوبت به بررسی محصولات موجود در بازار می‌رسد. قرار است در این بخش با هم ۵ مدل از پرفروش‌ترین گوشت‌کوب‌های برقی موجود در بازار را بررسی کنیم و ببینیم خریداران جذب چه ویژگی‌هایی در آن‌ها شده‌اند.
۱. گوسونیک – مدل GSB-832
تعداد تیغه‌های این محصول ۴ عدد است و در کنار موتوری با قدرت ۱۲۰۰ وات می‌تواند هر ماده‌ی غذایی با هر درجه از سختی را به راحتی له کند. جنس میله و تیغه‌ها از استیل ضدزنگ است و در مجاورت رطوبت آسیب نمی‌بیند. همچنین بدنه‌ی آن از ترکیب استیل مات و پلاستیک ساخته شده و طراحی پایه به شکلی است که به راحتی در دست جای می‌گیرد.
۲. پارس خزر – مدل HB-5503AP
دومین محصول لیست پرفروش‌های بازار محصول برند نام‌آشنای ایرانی، یعنی پارس خزر است. این محصول همراه خود سری هم‌زن، یک لیوان پلاستیکی، محافظ تیغه و یک مخزن مخصوص خرد کردن مواد غذایی دارد. پایه‌ی ضدلغزشی که زیر بخش خردکن و لیوان پلاستیکی قرار دارد مانع از تکان خوردن ظرف در هنگام کار می‌شود. سرعت آن قابل تنظیم نیست و موتور ۳۵۰ واتی آن فقط با یک سرعت ثابت تبغه‌ها را می‌چرخاند. شما می‌توانید تمام قسمت‌های این دستگاه را، به غیر از پایه، در ماشی ظرفشویی قرار دهید.
۳. بوش – مدل MS8CM6160
این مدل گوشت‌کوب برقی بوش همراه خود یک لیوان مدرج، یک سری هم‌زن و یک مخزن مخصوص خرد کردن مواد غذایی دارد. قدرت موتور آن ۱۰۰۰ وات است و با ۴ تیغه‌ی استیلی که دارد می‌تواند هر نوع ماده‌ی غذایی را به راحتی له کند.
میله‌ی آن از استیل ضدزنگ ساخته شده و طراحی ارگونومیک پایه‌ی دستگاه هم کار با آن را بسیار آسان کرده است. قابلیت تنظیم سرعت، عملکرد توربو و پایه‌های ضدلغزش از دیگر قابلیت‌های این محصول است. شما می‌توانید تمام بخش‌های مصرفی را برای شست‌وشو در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
۴. براون – مدل MQ 525
بدنه‌ی گوشت‌کوب برقی براون از پلاستیک ساخته شده اما جنس میله و تیغه‌ی دو پره‌ی آن از استیل ضدزنگ است. این محصول یک خردکن، یک سری همزن و یک لیوان پلاستیکی هم همراه خود دارد. قدرت موتور آن ۶۰۰ وات است و قابلیت تنظیم سرعت و استفاده از عملکرد توربو هم دارد. شما می‌توانید تمام بخش‌های مصرفی این محصول را به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
۵. فکر – مدل MR Cheff Quadro
شاید بتوان گفت با خرید این گوشت‌کوب برقی دیگر نیازی به غذاساز، خردکن و همزن نخواهید داشت چون تمام این محصولات را با خود همراه دارد. جنس میله و تیغه‌ی چهار پره‌ی آن از استیل ضدزنگ است و یک صفحه‌ی رنده هم برای بخش غذاساز با خود به همراه دارد. قدرت موتور ۱۰۰۰ وات، امکان تنظیم سرعت و استفاده از عملکرد توربو از دیگر قابلیت‌های این گوشت‌کوب برقی همه فن حریف است.
پاسخ به چند پرسش پرتکرار

از دست ندهید
یخچال فریزر And Love - چگونه آنها هستند همانند

گوشت‌کوب برقی بدون سیم بهتر است یا با سیم؟

گوشت‌کوب‌های برقی که با سیم به برق متصل می‌شوند قیمت ارزان‌تری نسبت به مدل‌های شارژی دارند. اما گوشت‌کوب برقی شارژی را در هر قسمت از آشپزخانه می‌توانید استفاده کنید و حتما نباید نزدیک به پریز برق باشید. پس برای پاسخ به این سوال باید بودجه، میزان استفاده و نوع استفاده‌تان را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

گوشت‌کوب برقی بی‌صدا هم وجود دارد؟

می‌توان گفت که گوشت‌کوب برقی کم‌صدا در بازار وجود دارد اما تا امروز گوشت‌کوب برقی بی‌صدا تولید نشده چون یک محصول وقتی بی‌صدا می‌شود که قدرت موتور خیلی پایینی داشته باشد. اما قدرت موتور محصولات موجود در بازار از ۲۰۰ وات شروع می‌شود و در نتیجه نمی‌توان انتظار بی‌صدا بودن از آن‌ها داشت.

داشتن گارانتی برای گوشت‌کوب برقی مهم است؟

گوشت‌کوب برقی هم مثل هر وسیله‌ی برقی دیگر ممکن است آسیب ببیند و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد. پس بهتر است محصولی را انتخاب کنید که گارانتی معتبر و مناسبی داشته باشد تا در آینده به مشکل برنخورید.

دیدگاهتان را بنویسید