کیک سمولینا با گلاب و پسته، آغشته به شربت گلاب

کیک سمولینا با گلاب و پسته، آغشته به شربت گل رز و پر شده با کره گل رز.

Semolina, rose and pistachio cake covered in pistachios and dried rose petals
Semolina Cake with Rose Water and Pistachios

Sectolke

سمولینا کیک با گلاب و پسته، یک کیک خوش عطر است که با شربت گل رز آغشته شده و در صورت تمایل با مایه خامه ای گل رز پر شده است.

زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

کیک سمولینا

این کیک سمولینا با گلاب و پسته در خانه ما بسیار مورد علاقه است. من کیک و دسرهای سمولینا را دوست دارم. وقتی من در سنگاپور بزرگ می‌شدم، آنها همیشه به یک شکل در اطراف بودند. کیک سوگی اوراسیا، باسبوسا خاورمیانه و سوگی حلوای هندی/خاورمیانه، 2 مورد آخر، اغلب با گلاب طعم دار می شد.

و اگر مدت‌ها دنبال LinsFood بوده‌اید، می‌دانید که من از گل رز (گلبرگ، آب و شربت) و پسته در انواع دستور العمل‌ها، چه شیرین و چه خوش طعم، استفاده می‌کنم.

Mahalabia in Tiny Glasses
محلابیا، دسر شیر سرد خاورمیانه

طعم دهنده گل رز و پسته هم افزایی فوق العاده ای دارند. طعم لطیف و خامه ای این آجیل سبز به خوبی مکمل گل رز تیز، گلدار و مشک است. نمونه ای با استفاده از این ترکیب: محلبیای شرقی یا ملابیا، دسر شیر، یکی از محبوب ترین دستور العمل ها در LinsFood، تصویر بالا.

ما همچنین در تابستان، زمانی که رزهای ارگانیک ما در حال شکوفه هستند، گلاب را خودمان درست می کنیم. من دستوری برای آن در اینجا ندارم اما دستوری برای شربت گل رز خانگی دارم. ، هم در فصل و هم در خارج از فصل.

بنابراین در خانواده‌ای که طعم بلغور و گل رز را دوست دارند، این کیک وقتی برای اولین بار چند سال پیش آن را برای بزرگ‌ترین خود درست کردم، که شربت گل رز خود را بسیار دوست دارد، شگفت‌انگیز نبود.

از دست ندهید
کیک تینکربل – قدم به قدم

کیک آسان

درست کردن آن بسیار آسان است و بسیار مرطوب است، زیرا بعد از پخت مقداری شربت گل رز بدون رنگ روی آن می‌پاشیم. وقتی این کیک را در خانه درست می کنم، فقط برای صرف چای، آن را همان طور که هست، بدون هیچ گونه تزئینی، با مقداری خامه لخته شده یا بستنی در کنار آن، اگر کسی دوست داشت، می گذارم.

اما اگر من آن را برای تولد درست می کنم (مدت ها است که مورد علاقه چند مشتری بوده است)، با کرم رز (برای دستور غذا کلیک کنید) و همانطور که در اینجا می بینید تزئین کنید. اما یک کیک برهنه باقی می ماند، بدون یخ در اطراف آن، زیرا کاملا غیر ضروری است. حتی گاهی پسته های خرد شده را هم به مایه باترکریم گل رز اضافه می کنم.

بیایید به سرعت به چند چیز که باید برای این کیک بدانیم نگاهی بیندازیم.

Semolina cake
کیک سمولینا

گلاب در کیک سمولینا ما

عطر گل رز ویژگی بارز این کیک سمولینا است.

بسیاری از خوانندگان من که در ایالات متحده هستند همیشه از این موضوع گیج می‌شوند. آب شکوفه پرتقال با آن آشنا هستند، اما با گلاب آشنا نیستند. شما باید بتوانید گلاب را در همان قفسه ای پیدا کنید که همه طعم دهنده های کیک دیگر مانند وانیل وجود دارد. در صورت عدم موفقیت، یک مغازه تزیین کیک باید آن را تامین کند، مانند همه خواربارفروشان خاورمیانه و هند. گلاب هندی می‌تواند کمی مشک‌تر از حد معمول باشد، بنابراین با یک دست سبک بروید.

اینجا در بریتانیا، همه سوپرمارکت‌های بزرگ ما آنها را ذخیره می‌کنند، و مطمئناً، هر مغازه تزئین کیک که ممکن است در نزدیکی خود داشته باشید.

از دست ندهید
کیک Fascinator – یک کیک تولد پیچیده

آیا می توانید آن را با آب پرتقال جایگزین کنید؟ مطمئناً، اما پس از آن باید نام کیک را نیز تغییر دهید!

محیطی عاشقانه برای یک کیک عاشقانه

سمولینا خوب برای پخت (EDIT)

یکی از دوستانم در فرانسه این کار را انجام داد، اما متأسفانه، خوب نشد. ما متوجه شدیم که بلغور او مانند مخلوط بادام آسیاب شده او، از نوع مرطوب است.

پس مراقب باشید، بلغور مرغوب و خشک می خواهید به صورت آرد سمولینا در بعضی جاها. به همین ترتیب، بادام آسیاب شده، باید خشک شود. سمولینا شما باید به این شکل باشد:

Fine Semolina
سمولینا خشک شده، نه moi st

خمیر خامه ای در کیک سمولینا ما

همانطور که در بالا ذکر شد، در صورت تمایل می توانید آن را کاملا کنار بگذارید و کیک را همانطور که هست یا با چیزی خامه ای مانند بستنی یا خامه سرو کنید. اما ما نمی خواهیم باقلوا و کونافه را طی کنید و شربت گل رز بیشتری تهیه کنید تا کیک خود را بیشتر خیس کنیم! سعی کنید و مقاومت کنید، می دانم که آسان نخواهد بود!

کاری که می‌توانید برای درست کردن این کیک برای یک دختر دختر، صرف نظر از سن او انجام دهید، اضافه کردن چند قطره رنگ خوراکی صورتی به مایه کیک است. با گلبرگ های رز صورتی/قرمز و پسته های سبز بسیار زیبا به نظر می رسد.

چگونه خمیر کیک را هنگام اضافه کردن تخم‌مرغ از حالت خمیری درآوریم؟

این سوالی است که در کلاس‌های تزئین کیک و همچنین صفحات اینجا در LinsFood از من بسیار پرسیده می‌شود. راه حل بسیار ساده است: یک قاشق غذاخوری آرد (یا در مورد کیک امروزی، بلغور و بادام) را با هر بار اضافه کردن تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید، هم بزنید، هم بزنید، تا زمانی که از مخلوط شدن کامل تخم مرغ خوشحال شوید. 30 -60 ثانیه بسته به سرعت میکسر شما انجام می شود.

از دست ندهید
دستور العمل کیک پنیر بدون تخم مرغ (با نام مستعار کیک پنیر نیویورکی بدون تخم مرغ)

وقتی از میکسر رومیزی خود استفاده می کنم، که این است کنوود سرآشپز تیتانیوم، من این کار را فقط 30 ثانیه انجام می دهم زیرا فوق العاده سریع است. اما شست و شوی همزن های دستی و یک کاسه معمولی آسان تر است، بنابراین من فقط زمانی از کنوود بزرگ استفاده می کنم که در حال درست کردن کیک های بزرگتر یا چند عدد در یک زمان هستم.

اگر خمیر کیک شما دلمه می‌شود، مهم نیست. بافت فقط کمی متفاوت خواهد بود اما طعم آن کاملاً لذیذ خواهد بود. فقط در صورتی متوجه تفاوت بافت خواهید شد که به دنبال آن باشید!

پسته آسیاب شده ترد و طعم دلپذیری می دهد

چگونه بفهمیم کیک شما آماده است؟

  1. تستر کیک (سیخ بلند، نازک، فلزی) یا یک سیخ چوبی را در ضخیم ترین قسمت کیک قرار دهید. اگر تمیز بیرون بیاید، تمام است.
  2. 2. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید کناره های کیک شماست. اگر کناره ها از قالب دور می شوند، معمولاً کیک باید درست شود. گاهی اوقات، اگر یک کیک مایع زیادی داشته باشد (مانند کیک های بدون تخم مرغ ما)، این همیشه بهترین آزمایش نیست، فقط آزمایش سیخ انجام می شود.

این تنها چیزی است که در این دستور وجود دارد. ، بگذارید کیک بخورید، کیک بپزید!

اگر دستور پخت را دوست دارید، فراموش نکنید که من را ترک کنید یک نظر و همه چیز مهم، رتبه 5 ستاره! از شما متشکرم!

و اگر دستور پخت را درست کردید، آن را در هر پلتفرمی به اشتراک بگذارید و @azlinbloor را به من تگ کنید.

Lin xx

از دست ندهید
کاپ کیک کشک لیمو و ماست (مناسب برای روز مادر و عید پاک)
Torta Caprese (کیک ایتالیایی بدون گلوتن، شکلات و بادام)

Torta Caprese یک کیک شکلاتی تیره، بدون گلوتن و ایتالیایی است که با بادام آسیاب شده از جزیره کاپری تهیه شده است.

این دستور را ببینید

Torta Caprese (Italian Almond Cake)

کیک سیب دورست بدون تخم مرغ (مناسب با کاستارد یا بستنی)

این کیک آسان سیب دورست بدون تخم مرغ، تمام طعم‌های میوه‌ای، تند و کاراملی کیک سیب سنتی را دارد، اما برای کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند عالی است.

این دستور را ببینید

Eggless Dorset Apple Cake
کیک سمولینا و کشک لیمو با شربت رزماری و لیمو

دستور تهیه کیک کشک سمولینا و لیمو با رزماری و شربت لیمو. خیلی آسان است، می توانید آن را در کمتر از 2 ساعت بخورید!

این دستور را ببینید

Semolina, rose and pistachio cake covered in pistachios and dried rose petals
  • فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد/160 درجه سانتیگراد فن/350 درجه فارنهایت گرم کنید.

  • شما به یک قالب کیک گرد 20 سانتی متری (8 اینچی) نیاز دارید. به میزان لازم آن را چرب و خط بزنید. مال من نیازی به آستر ندارد، فقط به روغن کاری نیاز دارد. کنار بگذارید.

  • سمولینا را بگذارید، بادام آسیاب شده، بیکینگ پودر و دانه های هل را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و کنار بگذارید.

  • کره و شکر را به مدت 1 دقیقه کامل خامه بزنید تا رنگ پریده و سبک شود. اگر سرعت میکسر شما زیاد است و از بالاترین سرعت استفاده می کنید، می توانید آن را تا 30 ثانیه کاهش دهید.

  • تخم مرغ ها را یکی یکی به همراه یک قاشق غذاخوری مخلوط بلغور با هر تخم مرغ اضافه کنید. بین هر افزودن به مدت 30 ثانیه با سرعت بالا ضرب کنید. اضافه کردن آرد به همراه تخم مرغ، یا در این مثال، بلغور و بادام، از منسجم شدن تخم مرغ ها جلوگیری می کند. من این کار را برای همه کیک هایم انجام می دهم. اگر خمیر شما منسجم شود، مهم نیست، کیک شما همچنان خوب خواهد بود، اگر فقط از نظر بافت کمی متفاوت باشد.

  • بعد از اینکه آخرین تخم مرغ هم زد، گلاب را اضافه کرده، 10 ثانیه هم می زنیم، سپس بقیه مخلوط بلغور/بادام را اضافه می کنیم و هم می زنیم. به آرامی تا زمانی که همه چیز کاملاً مخلوط شود.

  • مایه کیک خود را در قالب آماده شده بریزید و به مدت 1 ساعت در فر قرار دهید. اگر فر شما داغ است، آن را روی علامت 55 دقیقه بررسی کنید.

از دست ندهید
8 نکته برای برگزاری جلسات خانوادگی موفق

وقتی کیک تمام شد

  • وقتی کیک تمام شد (تستر کیک را وارد کنید)، آن را بیرون بیاورید و روی یک قفسه خنک کننده یا تخته چوبی قرار دهید.

  • خیلی آرام، در حالی که کیک هنوز خیلی داغ است، شربت گلاب را کم کم روی کل کیک بریزید تا شربت جذب شود. کیک شکل گنبدی کمی خواهد داشت، بنابراین توجه بیشتری به خیس کردن وسط، شاید یک قاشق غذاخوری در یک زمان داشته باشید. اگر دوست دارید با چوب کوکتل سوراخ کنید.

  • کیک را حدود یک ساعت در قالب می گذاریم تا خنک شود. در پایان ساعت آن را بیرون بیاورید و اگر با مایه کیک پر می کنید، 2 ساعت دیگر صبر کنید تا به دمای اتاق برسد.

  • درست قبل از برش و سرو، پسته های آسیاب شده را سخاوتمندانه در همه جا پراکنده کنید و مقداری هم به دنبال آن گلبرگ های رز خشک شده.

شربت گل رز

  • در حین پختن کیک، بیایید شربت گل رز خود را درست کنیم. شکر و آب را در یک قابلمه کوچک بریزید و به جوش بیاورید و هم بزنید تا شکر حل شود.

  • حرارت را کم کنید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید.

  • سپس حرارت را خاموش کرده و روی اجاق داغ بگذارید.

  • 5 دقیقه صبر کنید، سپس گلاب را هم بزنید.

کل زمان شامل انتظار برای خنک شدن کیک نمی شود.
محتوای کالری را می توان با حذف کرم کره کاهش داد

کالری: 454kcal | کربوهیدرات ها: 55g | پروتئین: 7g | Fat: 24g | چربی اشباع شده: 11g | کلسترول: 98mg | Sodium: 166mg | Potassium: 239mg | فیبر: 2g | Sugar: 38g | Vitamin A: 614IU | Vitamin C: 1mg | Calcium: 49mg | Iron: 2mg

دیدگاهتان را بنویسید