۹ وسیله‌ی مهم برای سفر با کودکان ۰ تا ۳ سال

سفر با کودکان می‌تواند خیلی آسان و لذت‌بخش باشد؛ به‌خصوص اگر برای این سفر برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی سفر با کودکان کمی با آنچه تاکنون برای سفرهای دوستانه و خانوادگی خودتان برنامه‌ریزی کردید، فرق دارد. چرا که نوزادان و کودکان جدا از توانمندی‌های فیزیکی به وسایل زیادی برای سفر احتیاج دارند که ممکن است فضای زیادی از خودرو یا چمدان‌تان را اشغال کند.
معمولا والدینی که برای بارهای اول قصد سفر با فرزند خود را دارند برای انتخاب و خرید هر محصول مسافرتی کودک دچار وسوسه می‌شوند و حتی ممکن است وسایلی را خریداری کنند که بعدا از خرید آن پیشیمان شوند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که به چه گجت و وسایلی برای یک سفر امن و راحت نیاز دارید.

۱. چمدان شخصی، مهم و کاربردی

چمدان مناسب کودک چمدانی است که علاوه بر جادار بودن، سبک و قابل کشیدن هم باشد. به مرور زمان حمل ساک‌های سنگین دوشی و در آغوش گرفتن کودک ضربه‌های جبران‌ناپذیری به سلامت عضلات گردن، کمر و پشت والدین می‌زند. پس بهتر است از چمدان‌های سبک چرخ‌دار استفاده کنید و اگر کودک شما توانایی نشستن پیدا کرده است، بهتر است از چمدان‌های چرخ دار کوتاهی که جای نشستن دارند، استفاده کنید. چمدان‌ فانتزی کودک امریکن توریستر، حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد و علاوه بر چرخ دارای بند رودوشی هستند و با توجه به طراحی این چمدان امکان نشستن کودک روی آن نیز فراهم است.
در چمدان مخصوص کودک باید لباس به تعداد هر چند روز که در سفر هستید به اضافه‌ی دو عدد بیشتر، پوشک، دستمال مرطوب، شیر خشک، شیشه شیر، پستانک، مرطوب کننده و پمادهای مربوط به کودکان، پیشبند و اسباب بازی قرار دهید.
سعی کنید برای فراموش نکردن این ملزومات یک چک لیست تهیه کنید.
۲. آغوشی، یاور والدین در سفر با کودکان
هرچند که کالسکه برای جابه‌جایی و گشت‌و‌گذار در شهر بهترین گزینه است اما در خیلی از مکان‌ها امکان استفاده از کالسکه وجود ندارد؛ علاوه‌بر‌این کالسکه وزن زیادی دارد و جاگیر است. بهتر است برای سفر با کودکان ۳ تا ۱۲ ماه از آغوشی استفاده کنید. در زمان خرید آغوشی حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که آغوشی را انتخاب کنید که بندهای قابل‌تنظیم داشته باشد. تا بتوانید با توجه به قد خود هر دو بند کمر و شانه‌ی آغوشی را طوری تنظیم کنید که کمترین فشار به مهره‌های گردن و کمرتان وارد شود. علاوه‌براینکه رشد کودک هم دلیلی است که در گذر زمان نیاز به داشتن تنظیمات بند آغوشی را تایید می‌کند.

از دست ندهید
3 یخچال ال جی خطا شما باید به هیچ وجه بسازید

۳. زیرانداز تعویض کودک، ابزاری سریع و راحت در سفر با کودکان

هیچوقت نمی‌شود پیش‌بینی کرد که آیا در مقصد یا در طول سفر مکانی برای تعویض پوشک کودکان در نظر گرفته شده یا نه. این زیراندازهای تاشو گزینه خوبی برای تعویض پوشک است. با استفاده از زیرانداز تعویض کودک ایسیز، دیگر نگران این نخواهید بود که مبادا سطوح در نظر گرفته شده سرد باشند یا به قدر کافی تمیز نباشند. همچنین قسمت بالای این زیرانداز با چسبیدن به یکدیگر باعث می‌شود که کودک نتواند ناگهان روی این زیرانداز غلط بزند.
۴. پشه‌بند ابزاری مهم در سفر با کودکان
سفر در فصل گرم، همیشه تهدید نیش‌زدگی کودکان در زمان خواب را به همراه دارد، پشه‌بندهای مخصوص کودکان می‌تواند تا حد زیادی خیالتان را راحت کند. پشه بند کالسکه و کریر تک سبد، در قسمت پایینی کش دوزی شده، فری‌سایز بوده و به راحتی برای انواع کالسکه، صندلی کودک و تخت‌های کوچک قابل استفاده است.
۵. حفظ دمای شیر در طول سفر

یکی از دغدغه‌های همه‌ی والدین در سفر با کودکان حفظ دمای مناسب شیر است. پیشترها با استفاده از آب‌جوش و شیشه شیر، شیر مورد نیاز کودک را گرم می‌کردند اما اینکار علاوه‌براینکه زحمت دارد، زمان بیشتری هم می‌برد. اکنون می‌توانید با استفاده از شیشه شیرهایی که قابلیت حفظ دما دارند در میزان مصرف انرژی و وقت صرفه جویی کنید.
شیشه شیر چیکو مدل Natural با گنجایش ۱۰۰سی سی، امکان شست‌و‌شو با دست و ماشین ظرفشویی را دارد.
۶. ابزار همه کاره ّبرای سفر با کودکان
یکی از کار راه‌اندازترین گزینه در طول سفر، ابزار پارچه‌ای تبدیل انواع صندلی به صندلی غذای کودک است. این وسلیه پارچه‌ای تاشو وزن کمی دارد و در طول سفر برای هتل، کافه، رستوران یا حتی صندلی ماشین قابل استفاده است.

از دست ندهید
10 راه یخچال فریزر می‌تواند شما را شکست ناپذیر کند

۷. مامان خیالت راحت!
همان طور که می‌دانید نوزادان تا قبل از یک‌سالگی در فواصل کوتاه شیر می‌خورد و چون هیچ تغذیه‌ای در این دوران بهتر از شیر مادر نیست، بهتر است بدون نگرانی و با خیال آسوده با استفاده از کاورهای شیردهی در هر مهمانی یا فضاهای عمومی به سادگی به فرزند خود را شیر دهید. در دیجی‌کالا، کاورهای شیردهی در رنگ‌ها و سایزهای مختلفی موجود است.

۲۷۰,۰۰۰

۲۵۸,۰۰۰

تومان

۲۵۰,۰۰۰

۲۳۹,۵۰۰

تومان

۸. نگران پرتاب شدن پستانک نباشید
بچه‌ها عاشق پرت کردن وسایل به این طرف و آن طرف هستند و محققان می‌گویند از اولین راهکارهای شناخت پیرامون در کودکان، پرت کردن اجسام است. اما متاسفانه این شناخت ممکن است در طول سفر برای شما کمی شرایط را پیچیده کند. آن هم وقتی پای پستانک در میان باشد. به همین منظور برای اینکه هم خیالتان راحت باشد هم فرزند دلبندتان از این سفر لذت ببرد، بهتر است از زنجیرهای پستانک استفاده کنید.
۹. و در آخر خواب راحت
نوزادان معمولا در یک سال اول بیشتر اوقات خواب هستند و در طول سفر نیز به این خواب احتیاج دارند، پس بهتر است جدا از خواب شب در تمام طول سفر یک ست خواب سفری نوزاد، به همراه داشته باشید. همچنین برای اینکه فرزندتان زودتر و راحت‌تر به خواب برود بهتر است از قبل در محیط امن و پر آرامش خانه چند باری از ست خواب سفری استفاده کنید. مثلا آن را برای یک خواب نیمروزی روی تخت فرزندتان پهن کنید. این آشنایی قبلی به فرزندتان کمک می‌کند تا در طول سفر با آرامش بیشتری به خواب برود.
منابع: annaeverywhere, babycantravel

از دست ندهید
آنچه که همه درباره یخچال ال جی می گویند و آنچه شما باید انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید