10 راز و راهکار برای افزایش طول عمر یخچال

یخچال فریزر

افزایش عمر یخچال فریزر از آن جهت ضرورت می‌یابد که این وسیله یکی از گران‌ترین و پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است. این مقاله با هدف آشنایی با راه‌کارهای مناسب برای افزایش طول عمر یخچال نگارش شده است. از این رو با توجه به نکات و ترفندهای ذکر شده در این مطلب، طول عمر یخچال فریزر خود را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که با خواندن این مقاله می توانید خود را از هزینه های تعمیر بی نیاز کنید. زیرا اگر اصول مهم در مورد عیب یابی و تعمیرات یخچال را بدانید و آن ها را رعایت کنید، ماندگاری و عملکرد بالایی در یخچال مشاهده خواهید کرد.

14 راه‌کار مهم برای افزایش طول عمر یخچال فریزر

یخچال فریزر یکی از ضروری ترین وسایل در هر آشپزخانه است. به‌گونه‌ای که نمی‌توان هیچ آشپزخانه‌ای را بدون آن تصور کرد. افزایش قیمت روز افزون این وسیله یکی از دلایلی است که مراقبت از یخچال را به امری اجتناب ناپذیر بدل می‌کند. از همین رو قصد داریم که در این مقاله به ارائه راه‌‌کارهایی برای افزایش عمر مفید دستگاه بپردازیم و نکات مهم را برای این منظور بازگو کنیم. این مراحل می‌توانند سبب افزایش طول عمر مفید یخچال شوند و به کاهش هزینه‌های ناشی از تعمیرات آن و کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی کمک کنند.

راه‌کارهای افزایش طول عمر یخچال فریزر در واقع روش‌های مراقبت از آن هستند. این موارد به شرح زیر می باشند:

  • مانند تمام لوازم الکتریکی، اگر از یخچال نیز به‌درستی مراقبت شود. هرگز نیاز به تعمیر و تعویض آن نیست.
  • یخچال فریزرها در واقع به نحوی طراحی شده‌اند که نیاز کاربر را برای مدت مدیدی پاسخگو باشند.
  • خرابی این وسیله تنها درصورتی اتفاق می‌افتد که از آن به درستی استفاده نشود.
  • ترفندهای زیر برای افزایش طول عمر یخچال فریزر از زبان متخصصین تعمیرکار نمایندگی تعمیرات می باشد.

توجه به محل قرارگیری دستگاه و تاثیر آن در افزایش عمر یخچال

برای افزایش ماندگاری و طول عمر یخچال، محل قرارگیری یخچال بسیار حائز اهمیت است که در ادامه شرح داده شده است:

  • این وسیله هرگز نباید در مجاورت وسایل گرمازا، همچون اجاق گاز، سماور و … قرار بگیرد. گرمای تولید شده توسط این وسایل می‌تواند از راه درب و سایر قسمت‌های یخچال، وارد آن شده و تعادل دمای داخل آن را برهم زند. از همین رو موتور یخچال برای تأمین سرمای مورد نیاز، مجبور به کار بیشتر خواهد بود.
  • قراردادن یخچال در معرض نور خورشید نیز شرایط مشابهی را ایجاد می‌کند که نه تنها سبب کاهش عمر مفید موتور آن می‌شود، بلکه مصرف انرژی را نیز افزایش خواهد داد.

برای افزایش عمر یخچال فریزر خود به محل قرارگیری آن توجه ویژه ای داشته باشید. توجه به محل قرارگیری یخچال جهت افزاش عمر یخچال ترفندی بوده که تاثیر بسزایی در بالا بردن عمر یخچال دارد.

از دست ندهید
7 روش‌ها به سرعت شروع ترفیع ال جی Tv

ظرفشویی مثلا شب و در زمانهایی که خواب هستیم، تعداد باز و بسته کردن در یخچال به دفعات کمتر از زمان بیداری و در روز است. خوشبختانه برخی از تولیدات داخل کشور از فناوری روز استفاده کرده و بالاترین استانداردهای کیفی را در ساخت محصولات خود بهکار میبرند. اما برخی از شرکتهای تولید یخچال ساید بای ساید، در محصولات خود از سیستم برفکآبکن خودکار استفاده میکند. البته برخی از شرکتهای تولیدکننده ساید بای ساید، این مشکل را با استیل ضد زنگ یا استیل ضد زنگ برسخورده که اثر انگشت را به خود جذب نمیکند، حل کردهاند. این طراحی در سری ۸ به اوج خود رسیده و این محصول به گونهای ساخته شده است که رد اثر انگشت بر روی آن باقی نماند. متاسفانه از مشکلات این یخچالها، باقی ماندن اثر انگشت و لک روی در و بدنه است. یکی از مسائلی که باعث میشود میزان مصرف انرژی تا حد قابل توجهی بالا رود، برفکهایی است که بر اثر دمای بالا روی بستههای مواد غذایی یا در دیوارههای داخلی فریزر ایجاد میشود. یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2352GW یخچالی در رنگ سفید متالیک است که میتواند نیازهای شما را در خصوص ذخیره سازی مواد غذایی تا حد زیادی برآورده کند.

 

راهکارهای افزایش طول عمر یخچال و فریزر

با توجه به نیازی که افراد دارند یخچال ها را در انواع مختلفی تولید می کنند که هر یک دارای ویژگی ها و ظاهر به خصوصی می باشند. یخچال ساید بای ساید، یخچال دوقلو، یخچال کمبی، یخچال چهار درب، یخچال فرانسوی و … انواعی از یخچال ها می باشند که افراد با توجه به سلیقه و فضای مورد نیاز هر یک را انتخاب می کنند.

اما یخچال فریزر در هر نوعی که باشد نیاز به مراقبت دارد و می توان با استفاده از راهکارهایی طول عمر آن را افزایش داد که در ادامه به تعدادی از این راهکارها اشاره شده است.

  1. محل قرارگیری یخچال از نکات مهم در طول عمر آن

مکانی که یخچال قرار است در آنجا قرار گیرد اهمیت بسیاری دارد. یخچال و فریزر باید در محلی قرار گیرند که هوایی کاملا متعادل داشته باشد چرا که گرمای زیاد باعث آسیب به کمپرسور و لوله های پشت یخچال شده و باعث می شود تا عمل تبخیر که عامل سرد کردن یخچال می باشد انجام نگیرد و یخچال خنک نکند.

در صورتی که در حال ساخت ساختمان هستید و می خواهید تاسیسات آشپزخانه را انجام دهید نیاز است تا دقت کافی را به عمل آورید تا لوله کشی گاز در کنار محل قرار گیری یخچال نباشد.

وجود بخاری، شوفاژ و پکیج در نزدیکی یخچال باعث خرابی قطعات یخچال شده و طول عمر آن را کاهش می دهد. علاوه بر آن باید دقت کرد که یخچال در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد زیرا به شدت باعث کاهش طول عمر دستگاه می گردد.

  1. دقت کافی در هنگام جا به جایی یخچال

یکی دیگر از راهکارهای افزایش عمر یخچال و فریزر دقت کافی در هنگام جا به جایی یخچال است. در صورتی که اسباب کشی دارید و یا می خواهید مکان قرارگیری یخچال را عوض کنید در حین جا به جایی باید توجه لازم را نمایید تا یخچال آسیب نبیند. همانطور که می دانید یخچال با استفاده از گازی که در قسمت پشت آن قرار دارد با جریان پیدا کردن درون لوله ها باعث سرد شدن یخچال می شود.

از دست ندهید
آیا در یخچال ساید بای ساید خوب هستید؟ اینجاست سریع امتحان برای یافتن

زمانی که یخچال جا به جا می شود در صورتی که به لوله های در هم پیچیده ای که در پشت یخچال قرار دارند آسیبی وارد شده و این لوله ها دچار شکستگی یا سوراخ گردند، و یا این که کمپرسور یخچال که حامل گاز است آسیب ببیند، باعث تخلیه گاز یخچال شده و عمل خنک کردن انجام نمی گیرد. در نتیجه نیاز است تا جا به جایی به صورت آرام و با احتیاط کامل انجام گیرد.

همچنین نیاز است تا پس از جا به جایی یخچال به مدت 3 ساعت به آن استراحت داده تا گاز از جریان بایستد و سپس آن را وارد پریز برق نمود.

راهکارهای افزایش طول عمر یخچال و فریزر

  1. محافظت از موتور یا کمپرسور یخچال

کمپرسور قطعه اصلی یخچال ها می باشد که گاز یخچال را به درون لوله ها می فرستد. خراب شدن موتور می تواند هزینه زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. وجود گرد و غبار و کثیف شدن موتور یخچال می تواند به مرور زمان باعث آسیب دیدن آن شده و کارکرد یخچال را با مشکل مواجه کند. بهتر است کمپرسور یخچال را به صورت دائم نظافت نمود تا از خرابی آن جلوگیری شود.

  1. عدم باز و بسته کردن زیاد درب یخچال

از دیگر موارد راهکارهای افزایش عمر یخچال و فریزر می توان به عدم باز و بسته کردن زیاد درب یخچال اشاره کرد. بسیاری از افراد بر حسب عادت و بدون این که چیزی در یخچال لازم داشته باشند مرتبا درب یخچال را باز و بسته می کنند. این امر می تواند در طولانی مدت به یخچال آسیب رسانده و باعث کاهش طول عمر آن گردد. باز کردن درب یخچال باعث ورود هوای گرم به داخل یخچال شده و هوای سردی که درون آن وجود دارد از یخچال خارج می شود. این کار باعث می شود عمل خنک سازی به درستی انجام نگرفته و یخچال خراب شود.

  1. برفک زدایی یخچال

بسیاری از یخچال ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار برفک در قسمت یخچال یا فریزر گردند. در یخچال های قدیمی برفک زدن به وفور اتفاق می افتاد اما یخچال های امروزی که دارای سیستم نوفراست می باشند ضد برفک بوده و خیلی کم دچار برفک می شوند.

از دست ندهید
یخچال فریزر - آیا اندازه مهم است؟

در صورتی که یخچال شما برفک زد بهتر است به دنبال دلیل برفک زدن آن باشید و سپس اقدام به برفک زدایی از طریق روش های مختلف نمایید. بهترین کار کشیدن یخچال از برق و آب شدن برفک ها می باشد.

  1. رعایت فاصله مناسب یخچال با دیوار

چسباندن یخچال فریزر به دیوار می تواند باعث فشار آمدن و آسیب به کمپرسور دستگاه گردد که در نهایت باعث عدم خنک کردن یخچال می شود. معمولا فاصله 10 الی 15 سانتی متری فاصله ای مناسب می باشد که حتما باید رعایت گردد. در صورتی که فاصله کمتر باشد هوایی رد و بدل نشده و موتور یخچال داغ می کند و باعث کاهش طول عمر دستگاه می گردد.

  1. تراز کردن یخچال

تراز کردن یخچال و قرار دادن آن بر روی سطحی صاف از نکاتی که حتما باید رعایت گردد. در صورتی که یخچال تراز نباشد مشکلات مختلفی برای آن ممکن است به وجود آید و یخچال به درستی کار نکند. وجود صدا و لرزش بیش از حد، آسیب به کمپرسور، خنک نکردن یخچال و … از جمله مشکلاتی است که در صورت تراز نبودن یخچال ممکن است به وجود آید.

  1. قرار ندادن مواد غذایی داغ در یخچال

حتما بارها شنیده اید که گفته می شود اجازه دهید تا مواد غذایی کاملا خنک شوند و سپس آنها را درون یخچال قرار دهید. در صورتی که غذا را به صورت داغ در یخچال بگذارید باعث می شود تا هوای گرم وارد یخچال شده و یخچال نتواند هوای سرد را دریافت نماید و این باعث خرابی و فشار به کمپرسور دستگاه شده و به طول عمر یخچال را کاهش می دهد.

همچنین بهتر است ظروفی که در یخچال کنار هم قرار می گیرند را با فاصله در کنار هم چید تا هوا بتواند به خوبی در جریان باشد. چسباندن و نزدیک کردن ظروف مختلف به یکدیگر جلویی جریان هوا را گرفته و یخچال به درستی خنک نمی شود.

  1. نظافت یخچال

تمیز کردن و نظافت یخچال از مواردی که باعث می شود یخچال طول عمر مفیدتری داشته باشد و به درستی کار کند. ممکن است مواد غذایی بر روی طبقات مختلف یخچال ریخته شوند که باعث به وجود آمدن بوی بد در یخچال گردند و هر چه سریعتر باید تمیز گردند.

در هنگام تمیز کردن یخچال بهتر است آن را از برق کشیده و سپس اقدام به نظافت نمود زیرا تمیز کردن آن با درب باز باعث خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به داخل یخچال شده و باعث کاهش عملکرد آن می گردد.

افزایش عمر یخچال و فریزر

  1. سنگین نکردن درب یخچال

در درب یخچال ها فایی برای قرار دادن انواع بطری ها تعبیه شده است که در صورتی که این طبقات زیاد سنگین گردند احتمال خراب شدن درب یخچال وجود دارد. قرار دادن بطری های زیاد و سنگین کردن درب یخچال باعث افتادگی درب شده که برای تعمیر آن هزینه بالایی را باید پرداخت نمود.

از دست ندهید
هفت مطمئن راه‌ها یخچال ال جی کسب و کار کوچک شما به زمین

علاوه بر موارد گفته شده نکات دیگری نیز وجود دارند که باید آنها را برای بالا بردن طول عمر یخچال رعایت نمود. از آن جمله می توان به چک کردن واشر و لاستیک دور درب یخچال اشاره کرد که در صورت پوسیدگی باید تعویض گردد.

تنظیم کردن درجه حرارت یخچال با توجه به فصل که در آن قرار داریم یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. معمولا در فصل تابستان باید از درجه 2 تا 4 و در فصل زمستان از درجه 1 تا 2 استفاده می شود.

بسته بندی درست مواد غذایی وارد شده به یخچال نیز اهمیت زیادی دارد. نباید مواد غذایی را به صورت بدون درب درون یخچال قرار داد زیرا باعث گرفتن بوی بد در یخچال می شود. بهتر است تمام مواد غذایی قرار گرفته در یخچال در ظرفی سر دار نگهداری شوند. برای از بین بردن بوی بد در یخچال می توان از چند تکه زغال درون یخچال استفاده کرد. زغال بوی های بد را به خود جذب کرده و باعث رفع بو در یخچال می گردد.

معرفی فاکتورهایی میپردازیم که میتواند به شما در انتخاب کمک کند.

با اینحال، بدون نگهداری صحیح، طول عمر یخچال میتواند بسیار کوتاهتر شود. همچنین تهویه یخچال فریزر ساید بای ساید بسیار مهم است و اگر فضای مناسب برای قرارگیری آن وجود نداشته باشد، یخچال با مشکل بزرگی مواجه میشود. این یخچال بسیار جادار بوده و میتواند فضای کافی را برای ذخیره سازی انواع مواد غذایی در اختیار شما قرار دهد. با استفاده از صفحه نمایشی که روی آنها قرار دارد شما میتوانید موارد متعددی را داخل یخچال خود تنظیم کرده و به این ترتیب به صورت هوشمند از مواد غذایی که داخل یخچال دارید نگهداری کنید. راه حل: برای برطرف کردن ارور RS یخچال فریزر ال جی دستگاه را خاموش کنید و برق منبع تغذیه را قطع کنید. مناسب است. شما با استفاده از این فناوری به راحتی میتوانید از تازهماندن سبزیجات در یخچال فریزر ساید بای ساید خود لذت ببرید. جالب است بدانید در مدلهای پیشرفته از یخچالهای ساید بای ساید، تکنولوژیای تعبیه شده که با کمک آن میتوانید دمای خاصی را در مناطق خاصی از یخچال تنظیم کنید. محصول پیشنهادی را از دست ندهید : خرید یخچال فریزر ال جی X267

سلام شما به دیده های خودتان توجه کنید نه حرف فروشنده، اگر از لحاظ ظاهری فرق دارد. این مدل از یخچال فریزر کروپ هم برای تازه ترماندن میوه و سبزیجات محفظه ای ویژه برای آن ها تعبیه کرده که ماندگاری موادغذایی و کیفیت آن حفظ شود، این یخچال از سیستم برفک زدایی نوفراست استفاده میکند.از ویژگیهای مهم یخچال و فریزر ساید باي ساید 4 درب مدل CR 482 کروپ میتوان به سیستم گردش هوای چندگانه، خنک کردن و منجمد کردن در کمترین زمان ممکن، محفظه ای برای نگهداری یخ، سیستم کنترل هوشمند و لامپ های LED اشاره کرد. لامپ داخل یخچال سالم است یا سوخته؟ حالتهای Eco یا Holiday کمک میکند مصرف انرژی در این دوران کم شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، یخچالهایی است که دارای حالتهای Eco یا Holiday است. این نوع یخچال فریزر دارای سیستم smart cooling می باشد. اگر شما هم جزء این دسته هستین ، یخچال بالا فریزر براتون مناسبه چون فریزر همیشه دم دست تونه . یکی از خطراتی که همیشه کودکان را در خصوص دستگاه های برقی تهدید میکند، خطر برق گرفتگی است. در برخی از یخچالها نورپردازی داخلی، درست در پایین پنل پشت یخچال که قفسهها را بیشتر روشن میکند، انجام میشود.

از دست ندهید
یخچال سامسونگ: یک به‌طور باورنکردنی روشن تکنیک که برای همه کار می‌کند

همه ما میدانیم اگر نورپردازی داخل یخچال مناسب نباشد، برای یافتن خوراکی مورد نظر بهویژه در تاریکی دچار مشکل میشویم. سامسونگ از کمپانی های بسیار قدرتمندی است که یخچال های خود را همه ساله با متنوع ترین مدل ها و فناوری های بالقوه ای عرضه می کند. سلام همه مدل در بازار موجود می باشد. به طور کلی، کاربران، فناوری و دوام محصولات بکو، را تحسین می کنند. اما به طور کلی از هر دو طرف ۲ سانتیمتر و از پشت یخچال و بالای یخچال ۳ سانتیمتر فاصله نیاز است تا چنین مشکلی ایجاد نشود. این دو محصول به دلیل سطح کیفیت بالای شان شناخته شده هستند و به صورت ست هم خریدارای میشوند چون هر دو در رنگهای سفید و نقرهای موجود هستند تا خریداران بتوانند با توجه به دیزاین آشپزخانه و سلیقه شخصی شان یکی از این رنگها را انتخاب کنند. درواقع بسیاری از برندهای ایرانی دارای کیفیت قابل رقابتی با نمونههای خارجی هستند و با قیمتهای مناسبتر و گارانتیهای معتبرتری به خریداران ارائه میشوند؛ بنابراین بهتر است برای خرید ویژگی، امکانات و مشخصات دستگاه را بهدقت مورد بررسی قرار دهید و صرفاً روی ایرانی یا خارجی بودن آن تمرکز نکنید. تعداد بسیار زیاد و مدلهای مختلف باعث شده تا گاهی خریداران اننتخاب نامناسبی داشته باشند و متضرر شوند.

این میتواند باعث کاهش جریان هوا یا حتی جلوگیری از چرخش آنها شود که باعث میشود کل یخچال و فریزر شما خاموش شود و کار نکند. بههمیندلیل حتی اگر بهدرستی تشخیص دادهاید که پمپ خراب است، به آن دست نزنید. مایع های به کار رفته برای شستشوی ظروف حاوی مواد مضری بوده که پوست دست انسان سر سازگاری با آنها را ندارد. در برخی از یخچالها هم گزینه «نوشیدنی سرد»، وجود دارد و میتوانید با استفاده از این گزینه و انتخاب آن، دمای نوشیدنیها را با سرعت قابل توجهی به اندازهای که تمایل دارید، بالا ببرید. آیا به راحتی میتوانید یخچال را به داخل آشپزخانه ببرید؟ اولین ماشین لباسشویی، از کجا آمد و به کجا رسید؟ با خواندن مقاله بالا از آچاره میتوانید ابتدا ابعاد مکان موردنظری که برای ظرفشویی تعبیه کردهاید را اندازه بگیرید و سپس با توجه به کارایی موردنیاز مدل و ابعاد ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید. شما که نمیخواهید یخچالی بخرید بدون آنکه بتوانید آن را وارد آشپزخانه کنید؟

از دست ندهید
برای داشتن تلویزیون ال جی عالی، لازم نیست یک شرکت بزرگ باشید

فراموش نکنید، مدلهایی که در ساخت آنها از فولاد ضد زنگ عالی استفاده شده است، دیگر مغناطیسی نیست و نمیتوانید روی در آنها آهنربا بچسبانید. بیشتر مدلهای تولیدشده یخچال ساید بای ساید، دارای کنترل دمای الکترونیکی با دقت دمای عالی هستند. تامین نور از این طریق خیلی بیشتر از نوری است که بواسطه نورپزداری از سقف یخچال ایجاد میشود. بسیاری از خانوادههایی که با کمبود جا در آشپزخانه خود مواجه هستند میتوانند این یخچال را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. ظرفیت کلی این یخچال ساید بای ساید ال جی برابر ۶۶۸ لیتر است، قفسهها و کشوهای متعددی دارد، جای سازی مواد غذایی برای شما بسیار راحت بوده و کمبود فضا نخواهید داشت. این یخچال و فریزر ایرانی با امکانات کامل و همچنین کیفیت ساخت بالا خیال شما را در نگهداری مواد غذایی بصورت کاملا بهداشتی راحت می کند و جزو بهترین مدل های یخچال و فریزر ایرانی بنس محسوب می شود. محصول پیشنهادی را از دست ندهید : خرید یخچال فریزر ال جی J267

اما در برخی موارد لازم است که یک تعمیر کار حرفه ای در زمینه تعمیر ظرفشویی ال جی سیستم آبرسانی ماشین ظرفشویی شما را بررسی کند. دومین نکته مکانی است که قرار است یخچال قرار بگیرد و اینکه بدانید یخچال چه اندازه ای باید باشد . اولین و مهمترین نکته در خرید یخچال ساید بای ساید توجه به نشان استاندارد و موارد ایمنی و انرژی است . و همین باز و بسته کردن مکرر در یخچال باعث بالا رفتن انرژی مصرفی میشود. این یخچالها معمولا هوا را به طور کامل در فضای درونی خود پخش میکنند و به چند فیلتر مجهز هستند که این فیلترها باعث میشوند مواد غذایی در یخچال بو نگیرند. تنظیم دما و رطوبت در آنها نیز به طور کامل انجام میشود. درواقع این یک مزیت است چرا که حتی نوسانات جزئی دما میتواند تاثیر قابل توجهی بر ماندگاری غذای داخل یخچال بگذارد. یخچال فریزر مدل S8-2321SW با توجه به نظرسنجی انجام شده مصرفکنندگان امتیاز ۱۰ از ۱۰ را کسب کرده که هماندازه و حتی بیشتر از برندهایی همچون بوش، سامسونگ و الجی است. معمولا یخچال فریزرهای ساید باید سایدی که در بازار وجود دارد بیشتر در سه رنگ استیل، تیتانیوم و سفید است. مثلا یکی از برندهای مطرح و باکیفیت در تولید یخچال فریزرهای ساید بای ساید ایرانی، برند اسنوا است.

دیدگاهتان را بنویسید