۴ نکته‌ی مهم که قبل از خرید انواع ساپورت‌های طبی‌ باید بدانید

وجود انواع مختلفی از ساپورت‌های طبی نه تنها به بهبود مشکلات جسمی افراد کمک می‌کند، بلکه در مواردی یکی از گزینه‌های رایج و البته کارساز به‌منظور رفع ناهنجاری‌های بدنی به‌ویژه در ناحیه‌ی پشت و ستون فقرات است. اما انتخاب و خرید این دسته از محصولات علاوه بر مشورت با پزشک معالج، نیازمند در نظر گرفتن یک‌سری نکات ساده است که به کمک آن‌ها می‌توانید خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.
بنابراین در این راهنمای خرید از سری نوشته‌های دیجی‌کالا مگ این بار به سراغ آشنایی شما با انواع ساپورت‌های طبی‌ (مچ‌بند، گردن‌بند، زانوبند، قوزبند، کمربند و شکم‌بند) می‌رویم و شما را با نکاتی مهم در خرید هر یک از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

انواع ساپورت‌های طبی از نظر مواد سازنده
در حالت کلی انواع ساپورت‌های طبی رایج از جمله انواع کمربند و قوزبند به منظور ایجاد محدودیت در حرکت‌های ستون فقرات و کاهش درد کمر را می‌توان به شرح زیر در نظر گرفت.
ساپورت‌های طبی از نوع نرم
ساپورت‌های طبی از نوع نرم و انعطاف‌پذیر از مواد الاستیکی ساخته شده‌اند و محصولاتی همچون کمربندهای طبی نرم برای جلوگیری از حرکات به سمت جلوی ستون فقرات، محافظت بیشتر از ستون فقرات و کمک به بهبود وضعیت بدنی به کار برده می‌شوند.
در برخی موارد این مدل‌های نرم دارای پدهای اضافی هستند که می‌تواند باعث راحتی و محافظت بیشتر شود. لازم به ذکر است که محصولاتی در دسته متریال نرم معمولا به شکل عمومی خریداری می‌شوند و به کمک آن‌ها بخشی‌هایی از بدن که به علل ساده‌ و روزمره‌ای دچار درد است را مورد حمایت قرار می‌دهند.
ساپورت‌های طبی سخت
ساپورت‌های طبی سخت‌ معمولا از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند و انعطاف‌ناپذیر و اصطلاحا خشک هستند. در حالت کلی ساپورت‌های طبی‌ای از نوع سخت، برای دوران بهبودی پس از آسیب‌دیدگی‌های جدی به کار می‌روند چراکه ساختار و عدم انعطاف‌پذیری‌ای که دارند از حرکات شدید یا تشدید وضعیت آسیب‌دیده جلوگیری می‌کنند.
ساپورت‌های طبی‌ای از نوع سخت، برای دوران بهبودی پس از آسیب‌دیدگی‌های جدی به کار می‌روند چراکه ساختار و عدم انعطاف‌پذیری‌ای که دارند از حرکات شدید یا تشدید وضعیت آسیب دیده جلوگیری می‌کنند.
آشنایی با انواع کمربند و قوزبند طبی

استفاده از کمربندهای طبی رویه‌ای فوق‌العاده برای محافظت از کمر شما در برابر فشار و تمرین پشت به‌منظور نگهداری آن در وضعیتی مناسب است. در همین راستا در بازار این کالاهای طبی انواع مختلفی از کمربندها وجود دارد که با توجه به ظاهری که دارند، می‌توانند بر روی قسمت‌های مختلفی از کمر شما متمرکز شوند.
البته جالب است بدانید که برخی مدل‌ها در این دسته محصولات دارای بالشتک متحرکی است که ناحیه‌‌ی درد کمر را به خوبی تحت پوشش و فشار قرار می‌دهند، بنابراین مدل‌های بالشتک‌دار به بهبودی هرچه سریع‌تر و کاهش درد بیمار بسیار کمک می‌کند.
کمربندها و قوزبندهای پشتیبان
کمربندها و قوزبندهای پشتیبان برای حمایت و بهبود وضعیت کمر افراد طراحی شده‌اند به همین دلیل هم در درمان کمردردهای ناشی از شرایط سیاتیک، لغزش دیسک، سندرم فاست، تنگی نخاع و بیماری دژنراتیو دیسک گزینه‌‌هایی مناسب و درمانی هستند. به یاد داشته باشید که کاربرد برخی از کمربند‌های طبی تنها در ناحیه‌ی شکم و کمر است و شامل قسمت‌های بالاتنه نمی‌شود، بنابراین اگر به دلایلی همچون نشستن‌های طولانی با درد شانه یا قسمت‌های میانی کمر درگیر شده‌اید، خرید کمربندهای طبی یکسره که کل کمر را تحت پوشش و مراقبت قرار می‌دهد رویه‌ای صحیح‌تر است.
قوزبندهای اصلاحی
اگر از کمردرد مرتبط با قرارگیری در وضعیت بد بدنی رنج می‌برید، و ماهیچه‌های شما بسیار ضعیف است، احتمال دارد که فیزیوتراپیست به مدت سه هفته استفاده از پشت‌بندهای اصلاحی را به شما توصیه کند.
نیم‌تنه رینی از نوع انحنادار

از دست ندهید
قیمت و خرید تلویزیون 55 اینچ ال جی UQ80006 مدل 2023::دنیس کالا

به طور کلی لازم است بدانید که خمیدگی ستون فقرات وضعیتی است که مشخصه‌ی آن، انحنای رو به جلو و غیرطبیعی ستون فقرات (انحنای زیاد ستون فقرات به طرف جلو) است. در همین راستا نیم‌تنه رینی از نوع انحنادار می‌تواند فشار و وزن وارد شده به بخش پایین کمر را به خوبی کاهش دهد و با چنین کاری ستون فقرات در یک شیب خنثی نگه دارد. این نوع کمربند فشار بیشتری روی شکم وارد می‌کند و با وجود شیب ثابت کمربند، از خمیدگی ستون فقرات جلوگیری می‌شود.
کمربند چیربک
این دسته از محصولات طبی جزو گزینه‌هایی کوتاه به شمار می‌روند که در اغلب موارد بعد از عمل جراحی استفاده شده و عاملی برای تسکین درد پایین کمر و ایجاد ثبات در ستون فقرات هستند. البته لازم به ذکر است که کمربندهای چیربک، توانایی بیمار برای خم شدن به اطراف را کم می‌کند و در کنار آن مقدار چرخشی که پایین کمر به طور معمول دارد را هم محدود می‌کند.
کمربندهای بارداری از نوع حمایتی
کمربندهای بارداری از نوع حمایتی که به نام کمربند بارداری یا کمربند شکمی هم شناخته می‌شوند، ابزارهای ساده و بند مانندی هستند که اهداف بسیار مفیدی همچون پخش وزن جنین و راحتی در عملکردهای مختلف مادر را بر عهده دارند.
عواملی که در هنگام خرید کمربند طبی باید در نظر گرفت!
به یاد داشته باشید که هنگام خرید بهترین مدل‌های ساپورت طبی برای پشت، دنده‌ها، شکم و کمر در نظر گرفتن دو فاکتور ضروری است.
مواد سازنده‌ی محصول؛ یک ساپورت طبی باکیفیت باید از پارچه‌های کششی و سبکی ساخته شده باشد تا به عنوان تکیه‌گاهی مناسب در تطابق با بدن ارائه شود.
راحتی در استفاده؛ یک ساپورت طبی مناسب باید بر روی بدن شما راحت باشد. بنابراین، قبل از خرید این محصولات، راحتی در استفاده را در نظر بگیرید. علاوه بر این، قبل از خرید هر نوع ساپورتی با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه‌های موجود را که با شکل بدن شما در بیشترین حالت سازگاری باشد، انتخاب کنید.
۴ نکته‌ی مهم قبل از خرید ساپورت‌های طبی
قبل از خرید هر نوع ساپورت طبی‌ای به یاد داشته باشید که جنس این کالاها از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است در این خصوص دقت ویژه‌ای به کار رود. در بازار امروز انواع ساپورت‌های طبی از متریالی همچون الاستیک، نئوپرن، کش، پلیمر و پارچه ساخته می‌شوند، به همین دلیل هم تنوع بالایی از نقطه نظر متریال سازنده برای این محصولات وجود دارد.
۱. قابل شست‌وشو بودن ساپورت طبی
از آنجایی که ممکن است از محصول طبی خود برای ساعات طولانی‌ای استفاده کنید، امکان شست‌وشوی کالا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. همچنین اگر ساپورت مدنظر شما قابلیت شستن در ماشین لباسشویی را داشته باشد، این مساله برای شما با چالش بسیار کمتری همراه خواهد بود. لازم به ذکر است که برخی مدل‌های ارزان قیمت این محصولات فقط به صورت دستی قابل شست‌وشو است و نباید آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.
۲. اهمیت ضدحساسیت بودن کالا
در زمان خرید انواع ساپورت‌های طبی به ضدحساسیت بودن کالای انتخابی توجه کنید، چراکه امروزه برخی نمونه‌های متفرقه‌ی بازار از متریال بی‌کیفیتی ساخته شده‌اند و می‌توانند افراد را با آسیب‌های پوستی زیادی درگیر کنند. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید هر نوع ساپورت طبی‌ای به سراغ برندهای مطرح ایرانی یا خارجی در این حوزه بروید.
۳. کمربندهایی با قابلیت تنظیم فشار را خریداری کنید
پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید کمربند طبی مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر یک کش اصلی دارای کش دیگری برای تنظیم فشار در ناحیه‌ی درد کمر باشد. همچنین بهتر است که بارهای پلاستیکی اطراف کمربند به‌اندازه‌ی کافی انعطاف‌پذیر باشند تا هنگام فعالیت‌های روزمره شما را دچار مشکل نکند. اگر از دردهای مفصل ساکروایلیاک رنج می‌برید باید در خرید کمربند طبی دقت بیشتری به خرج دهید تا ناحیه آسیب دیده به خوبی تحت پوشش قرار گیرد.
۴. چسبی یا سگکی
نحوه‌ی بسته شدن ساپورت‌های طبی هم از جمله فاکتورهای مهم در خرید این کالاها است. به طور کلی ساپورت‌های طبی در دو مدل چسبی و سگکی به بازار عرضه می‌شوند که در این بین مدل‌های چسبی به دلیل سهولت استفاده بیشتر مورد اقبال عموم قرار می‌گیرند.
ساپورت‌های پزشکی در دو مدل چسبی و سگکی به بازار عرضه می‌شوند که در این بین مدل‌های چسبی به دلیل سهولت استفاده بیشتر مورد اقبال عموم قرار می‌گیرند.
انواع زانو بند طبی و کاربرد هر کدام
زانوبند طبی یکی از رایج‌ترین وسایل حمایت کننده‌ی زانو است که موجب ثبات، پایداری و ایجاد گرما در زانو می‌شود. زانوبندهای طبی می‌توانند از طریق کنترل بعضی از حرکات مفصل زانو و تأمین حفاظت از آن در برابر حرکات شدید و غیر طبیعی رباط‌های زانو پشتیبانی کنند.
زانوبند‌های حوله‌ای
زانوبند‌های حوله‌ای از پارچه‌هایی حوله‌ای با سطوح برآمده شبیه به بافت‌های روی زبان، اما بسیار بزرگ‌تر ساخته شده است و از آنجایی که از مواد کشی و نرمی تشکیل شده‌اند، سبب راحتی فرد در حین استفاده می‌شوند. به طور کلی این نوع محصولات قابلیت افزایش گردش خون و حفظ گرما در پا را دارند که همین مساله به بهبود عملکرد عضلانی و سرعت درمان فرد کمک می‌کند. لازم به تاکید است که ورزشکاران هم می‌توانند از این محصول جهت حمایت از عضلات و استخوان‌های ساق پا در طول فعالیت‌های ورزشی استفاده کنند.
زانوبندهای عملکردی و آتل‌دار
زانوبندهای عملکردی با توجه به آسیبی که برای فرد رخ داده است، انتخاب می‌شوند. در واقع بهترین موارد استفاده از این کالاها در زمان انواع آسیب‌های ورزشی، توانبخشی یا پس از جراحی زانو است. این نوع زانوبندها علاوه بر پایدار ساختن زانو خطر آسیب‌های دیگر به مفاصل را هم کاهش می‌دهد. همچنین زانوبندهای طبی از نوع آتل‌دار به منظور حفاظت بیشتر از زانو ساخته شده‌اند و از جابه‌جایی زانو جلوگیری می‌کنند. در کنار این مورد وجود دو فنر در چپ و راست زانوبند، حفاظت و ثبات بیشتری را برای بیمار فراهم می‌کند.
زانوبند‌های نئوپرن

از دست ندهید
9 دستورالعمل درباره تلویزیون ال جی Meant To Be شکسته

زانوبند‌های نئوپرن محصولاتی از خانواده‌ی لاستیک مصنوعی هستند که توسط فرآیند پلیمریزاسیون ساخته می‌شوند. در حالت کلی پایداری خوب شیمیایی و حفظ انعطاف‌پذیری، سبب فراهم آمدن کاربردهای فراوانی برای این دسته از ساپورت‌های طبی شده است و تقریبا در انواع آتل‌های ارتوپدی نظیر مچ دست، زانو و غیره استفاده می‌شود. جالب است بدانید که از جمله اهداف اولیه‌ی زانوبند نئوپرن تأمین فشار و گرما به منظور به حداقل رساندن درد و تورم است.
زانوبند طبی از نوع فنردار
در ساخت این گونه کالاهای طبی از تسمه‌های فنری در قسمت‌های مختلف زانوبند استفاده شده است که برخی مدل‌های آن ۲ فنره و برخی دیگر ۴ فنر است. به طور کلی در این مدل‌های کالا حمایت و نگهداری از زانو توسط همین تسمه‌های فنری که کاملا انعطاف‌پذیر هستند، انجام می‌شود. زانوبند طبی از نوع فنردار معمولا در زمان پارگی لیگمان های صلیبی، آرتروز شدید مفصل و صدمات بافت نرم زانو استفاده می‌شوند.
زانوبند‌های کشکک بسته
این دسته از ساپورت‌های طبی در قسمت جلوی زانو بسته می‌شوند تا فشار و گرما را در کل قسمت‌های زانو حفظ کنند. از زانوبندهای کشکک بسته برای درمان کشیدگی و گرفتگی خفیف زانو، التهاب خفیف تاندون، آرتروز خفیف یا متوسط زانو و ایجاد حمایت برای افراد ضعیف یا سالمند استفاده می‌شود.
زانوبند‌های کشکک باز
این زانوبندها در قسمت کشکک زانو به شکل یک دایره‌ی باز قرار می‌گیرند و در حالت کلی با وجود منفذهایی در طراحی خود برای فعالیت‌های روزانه، صدمات ورزشی، انواع آرتروز و آسیب‌های لیگامانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. درواقع زانوبند‌های کشکک باز با ایجاد محدودیت مناسب در حرکات کشکک، این بخش از پا را گرم نگه می‌دارد و از تشدید آسیب وارده جلوگیری می‌کند.
انواع مچ‌بند طبی
مچ بندهای طبی را با توجه به نوع طراحی و قابلیت‌هایی که دارند در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به این معنی که برخی مدل‌های این کالا به منظور بهبود و درمان و برخی دیگر برای پیشگیری از آسیب‌های ممکن، همچون مچ‌بندهای ورزشی و مچ‌بندهای کار با رایانه به بازار ارائه می‌شوند.
مچ‌بند مناسب کشیدگی
این نوع مچ‌بند برای درمان صدمه‌های ناشی از رگ به رگ شدن و کشیدگی‌های مکرر یا RSI استفاده می‌شود و می‌توانند مچ دست را در حالتی خنثی نگه دارد تا فشار و درد از بین برود و در نتیجه علائم بیماری کاهش پیدا کند.
مچ‌بند ورزشی و مچ‌بند ویژه‌ی رایانه
به طور کلی در زمان انجام ورزش‌های سنگینی همچون والیبال یا ورزش‌های راکتی، فشار قابل توجهی به قسمت مچ دست ورزشکار وارد می‌شود و در اغلب موارد همین فشارهای بیش از حد، عاملی برای آزرده‌خاطر شدن این دسته از افراد است. به همین دلیل در اغلب اوقات به ورزشکاران توصیه می‌شود که از ساپورت‌های طبی‌ای همچون مچ‌بند استفاده کنند تا این فشار از روی مچ آن‌ها برداشته شود.
به طور کلی با وجود مچ‌بندهای طبی فشاری در اطراف مچ دست ایجاد می‌شود که از کشیدگی عضله و یا در رفتگی مفصل‌ها جلوگیری می‌کند. در همین راستا توصیه می‌شود در زمان خرید این محصول، مچ‌بندهای قابل تنظیم را انتخاب کنید، زیرا به راحتی با توجه به سایز مچ شما قابل تنظیم هستند.
از طرفی از آنجایی که آسیب‌های ناشی از استفاده از موس و کیبورد با رایانه‌ای شدن اغلب کارهای جهان، بسیار رایج است، خرید یک مچ‌بند ویژه‌ی کار با رایانه می‌تواند یکی از تصمیم‌های معقول برای خیلی از افراد باشد. این دسته از محصولات مچ شما را از آسیب و تجربه‌ی انواع دردها در این بخش از بدن در امان نگه می‌دارد و به همین دلیل هم پیشنهاد می‌شود افرادی که برای مدت زمان طولانی‌ای از رایانه استفاده می‌کنند حتماً از مچ‌بند رایانه استفاده کنند.‌
مچ‌بندهای آتل‌دار
این نوع کالاهای طبی عموما برای کسانی که انگشتان دست‌ آن‌ها در سوانح دچار مشکل یا شکستگی شده است، تجویز می‌شود، چراکه در این شرایط معمولاً مچ‌بندهای ساده و کشی نمی‌توانند چندان به کار آیند. این محصولات با ایجاد محدودیت‌های حرکتی، مشکلات ایجاد شده را به بهترین شکل درمان می‌کنند، زیرا همین محدودیت‌های حرکتی عاملی برای بهبود هرچه سریعتر مچ و انگشت‌ها است.
مچ‌بندهای ترکیبی ضمن ثابت نگه داشتن مچ و شست دست، مانع حرکت دیگر انگشت‌ها نمی‌شوند و محدودیتی را برای شما ایجاد نمی‌کنند.
مچ‌بندهای ترکیبی
این گزینه‌های ترکیبی در حقیقت همانند مچ‌بندی آتل‌دار عمل می‌کنند و برای آن دسته از افرادی که عمل جراحی‌ای بر روی شست دست خود انجام داده‌اند، انتخابی مناسب به شمار می‌رود. جالب است بدانید که این نوع از مچ‌بندها ضمن ثابت نگه داشتن مچ و شست دست، مانع حرکت دیگر انگشت‌ها نمی‌شوند و محدودیتی را برای شما ایجاد نمی‌کنند.
انواع گردنبند طبی و ویژگی‌های هر کدام

از دست ندهید
نحوه استفاده Google از} یخچال سامسونگ برای Grow Bigger

تمام گردنبندهای طبی از لحاظ مکانیکی مشابه هم عمل می‌کنند و همه‌ی مدل‌های این کالا تا حدودی حرکت گردن را محدود می‌کند. البته لازم به توجه‌ای ویژه است که گردنبندهای طبی در مرحله اول به منظور تنظیم حرکت ستون فقرات گردن به کار می‌روند، بنابراین نباید از آن‌ها انتظار عملکرد مهار کننده‌ای داشته باشید.
در این میان گردنبند سخت، به هنگام شکستگی ستون فقرات گردن، دردهای زیاد گردن، بیرون زدگی دیسک آرتریت و بعد از عمل جراحی کاربردی است در حالی که محصولات طبی نرم برای کاهش درد و ورم، کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات گردن، کنترل درد خفیف دیسک گردن و سر و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین راستا انواع گردنبند طبی برای مشکلات گردن به شرح زیر دسته‌بندی می‌شود.
گردنبند‌های طبی نرم
از آنجایی که گردنبند‌های طبی نرم پشتیبانی کمتری نسبت به مدل‌های سخت دارند، یکی از مدل‌های عمومی این محصولات به شمار می‌روند. این گردنبند‌ها سر و گردن را تا حدودی ثابت نگه می‌دارند تا از آسیب دیدن بیشتر گردن جلوگیری کنند. درواقع همانطور که اشاره شد، گردن‌بند طبی نرم به طور کامل سر و گردن را بی‌حرکت نگه نمی‌دارد اما در حین حرکت دادن گردن، از عضلات این بخش پشتیبانی می‌کند. در اغلب موارد تنها لازم است که چند ساعت در طول روز از گردنبندی نرم استفاده شوند.
موارد کاربرد گردنبندهای طبی نرم
کنترل حداقلی حرکات سر و گردن
کنترل کننده درد در موارد خفیف و دیسک گردن
کاهش‌دهنده‌ی درد در مواقع گرفتگی عضلات گردن
محافطت‌کننده‌ی نواحی حساس بعد از رگ به رگ شدن یا آسیب‌های نه‌چندان جدی
کاهش درد و ورم
گردنبندهای طبی نیمه‌سخت
این مدل از گردنبندهای طبی با ساختار اسفنجی و همراه با آتل پلاستیکی به بازار عرضه شده‌اند به همین دلیل هم قابلیت انعطاف‌پذیری و در عین حال ثابت نگه داشتن ناحیه‌ی گردن را دارند. ساختار اسفنجی و نرم آن سبب استفاده راحت‌تر از این محصول می‌شود و آتل پلاستیکی موجود در ساختار آن می‌تواند محدودیت‌های حرکتی‌ای را در ناحیه‌ی گردن ایجاد کند که در نتیجه‌ی آن مهره‌های گردن در ثبات بیشتری نسبت به مدل‌های نرم بازار قرار خواهند گرفت.
موارد کاربرد گردنبندهای طبی نیمه‌سخت
صدمات و بیماری‌های گردنی مانند آرتروز گردن
درمان صدمات بافت نرم مانند عضلات گردنی
گردنبند‌های طبی سخت
گردنبندهای طبی سخت در اکثر موارد از پلاستیک فرم داده شده، ساخته شده‌اند، به همین دلیل هم به خوبی از گردن بیمار پشتیبانی کرده و به روند بهبود مشکلات ناشی از آسیب‌های مختلف گردنی کمک می‌کند، از طرفی لایه‌های درونی این وسیله که با پوست در تماس است معمولاً از ماده نرمی مانند پد فومی ساخته می‌شود.
به طور کلی در بازارهای جهانی، گردنبندهای طبی سخت در دو مدل چانه‌دار و بدون چانه وجود دارند و عموماً برای افرادی تجویز می‌شوند که جراحی ستون فقرات گردنی انجام داده‌اند و یا سر و گردن آن‌ها دچار آسیب‌های جدی شده است. این محصولات سخت دارای انواع مختلفی از اشکال است که هر یک دارای سایزبندی متفاوتی هستند تا به خوبی با فرم و آناتومی بدن هر بیمار سازگار شود.
موارد کاربرد گردنبند طبی سخت
ابن نوع محصول بعد از صدمات گردنی جدی که نیاز به ثبات گردن دارد، استفاده می‌شود.
از این کالا در زمان در رفتگی و برخی از شکستگی‌های ستون فقرات هم استفاده می‌شود
این گردنبندها حمایت کننده‌های خوبی بعد از عمل جراحی هستند
 از لغزش مهره‌های گردن جلوگیری می‌کنند
در دردهای حاد آرتروز گردن و بیرون‌زدگی دیسک مفید‌اند
گردنبند طبی فیلادلفیا
گردنبند فیلادلفیا از دسته گردنبندهای طبی سخت است و معمولا در دو مدل نای باز و نای بسته به بازار لوازم پزشکی ارائه می‌شود. مدل نای باز این کالا به پزشکان این اجازه را می‌دهد که به سرعت به نبض شاهرگی نظارت داشته باشند و در مواقع اضطراری و در عمل‌های جراحی بر روی نای، گردن را بدون حرکت نگه دارند.
این نوع گردنبند دارای دو قسمت جلویی و پشتی است که این دو قسمت با کمک چسب‌های پارچه‌ای دوطرفه به هم متصل می‌شوند. این گردنبند معمولاً باید تا زمانی که پزشک تجویز کرده است به صورت تمام‌ وقت استفاده شود، لازم به ذکر است که گردنبندهای فیلادلفیا محدودیت حرکتی بیشتر و البته ثبات بیشتری را به بیمار اعمال می‌کنند.
معرفی پرفروش‌ترین ساپورت‌های طبی‌ در بازار ایران
در کنار آشنایی با تمام نکات و جزئیات مطرح شده در این راهنمای خرید، وقت آن است که نگاهی هم به پرفروش‌ترین ساپورت‌های طبی در سایت دیجی‌کالا بیاندازیم تا با دقت بیشتری اقدام به خرید کنیم.
گردن‌بند طبی آدور مدل نرم پددار
گردن‌بند طبی آدور از جمله مدل‌های نرم بازار است که برای راحتی بیشتر با پدهای محافظ همراه شده است. این مدل گردن‌بند ترکیبی از پارچه و ابر دارد و نوع بسته شدن آن چسبی است. در حالت کلی لازم است بدانید که این محصول ضدحساسیت است و به منظور رفع مشکلاتی همچون آرتروز خفیف، اسپاسم عضلات گردن و رماتیسم عضلانی گردن کالایی به‌صرفه و با ارزش خرید بالا است.
گردنبند طب و صنعت مدل فیلادلفیا کد ۵۰۵۰۰
یکی از مدل‌های باکیفیت گردن‌بند طبی و از نوع فیلادلفیا که قیمت بسیار اقتصادی‌ای هم دارد، گردنبند طب و صنعت مدل فیلادلفیا کد ۵۰۵۰۰ است که از جمله مشخصه‌های آن می‌توان به مواردی همچون قابل سفارش در انواع سایزهای مختلف، ضدحساسیت، امکان بسته شدن به شکل چسبی و ساخت کشور ایران اشاره کرد. از این گردنبند می‌توان در مواردی همچون آرتروز و دیسک، آسیب‌های بافت نرم، صدمات خفیف مهره‌های گردنی، دردهای حاد و برخی از جراحی‌ها و بیماری‌های گردن استفاده کرد.
گردن‌بند طبی سخت اپو مدل ۴۰۹۰
گردن‌بند طبی سخت اپو مدل ۴۰۹۰، گزینه‌ای با متریال نیمه سخت است که ویژگی‌های آن شامل سایزبندی‌های متنوع، بدنه‌ی فومی، قابلیت بسته شدن با چسب، قابل شست‌وشو، دارای پدهای حمایت کننده، دارای منافذی برای گردش هوا و با قابلیت تنظیم ارتفاع می‌شود. همچنین جنس این نوع ساپورت شامل ۷۰% پلی اتیلن، ۱۵% فوم و ۱۵% پوشش وینی است. گردن‌بند سخت اپو مدل ۴۰۹۰ محصولی مناسب برای آسیب دیدگی بافت نرم گردن در اثر استئوآرتریت و صدمات ناگهانی است.
قوزبند طبی الاستیک آدور مدل ۲۱۰۴۴۱
قوزبند طبی الاستیک آدور مدل ۲۱۰۴۴۱ محصولی از جنس الاستیک است که با وجود خاصیت ضد حساسیت و سایزبندی‌های متنوع از جمله گزینه‌های خوش‌ساخت و باکیفیت بازار ایران به شمار می‌رود. از این مدل قوزبند می‌توان برای حمایت از ناحیه‌ی کتف و استخوان ترقوه و همچنین ایجاد گرمای موضعی و بهتر کردن گردش خون استفاده کرد. لازم به ذکر است که کشش این مدل ساپورت طبی بسیار خوب است و با وجود قیمت پایینی که دارد، می‌تواند کالایی مناسب برای اغلب افراد باشد.
شکم‌بند طبی ماییلدا مدل قزن دار کد ۳۹۶۸
یکی از محصولات طبی بازار که توسط قزن بسته می‌شود و دارای سایزبندی مختلفی هم است، شکم‌بند طبی ماییلدا مدل قزن دار کد ۳۹۶۸ است. ویژگی‌های کلی این محصول شامل بدنه‌ی کشی و الاستیکی کالا، ضدحساسیت و قابل استفاده برای شکم و کمر است. همچنین این مدل شکم‌بند جهت حفظ زیبایی اندام و کوچک کردن شکم و پهلوها هم کاربردی است.
کمربند طبی اورتینو مدل TLSO
کمربند طبی اورتینو مدل TLSO گزینه‌ای باکیفیت در بین ساپورت‌های طبی است که از دو قطعه پلیمری بنام LSO و TLSO تشکیل شده و کاملا بر اساس استاندارد قوس ستون فقرات ساخته شده است. این محصول خاصیت ضدحساسیت دارد و نحوه ی بسته شدن آن با استفاده از زیپ است. جنس این نوع کمربند شامل فوم نرم، نخ، پارچه و پلیمر می‌شود؛ همچنین موارد استفاده‌ی این نوع کمربند طبی کمردردهای حاد انحراف ستون فقرات، دیسک بین مهره‌ای، ایجاد ثبات مهره‌های لگنی و بسیاری موارد مشابه است.
مچ‌بند طبی پاک سمن کد ۰۵۲
یکی از گزینه‌های آتل‌دار مچ‌بند در بین مدل‌های پرفروش‌ مچ‌بند طبی برای خانم‌ها و آقایان، مچ‌بند پاک سمن کد ۰۵۲ است که ویژگی‌های آن شامل ضدحساسیت بودن، قابلیت تنظیم برای دست‌هایی با سایزهای مختلف، قابل استفاده برای دست چپ و راست، راحتی در استفاده و همراه با آتل‌های قابل برداشت می‌شود. این نوع کالای پزشکی می‌تواند حرکات مچ را تا حد امکان محدود کند و در کنار آن مچ دست را در بهترین زاویه‌ی ممکن حفظ نماید.
مچ‌بند طبی دست راست کامارو کد vienna11
مچ‌بند کامارو کد vienna11 کالایی مناسب برای دست راست است که مشخصه‌های آن شامل نوع آتلی، عملکرد گرمادهی، ضدحساسیت و ساخته شده از نئوپرن می‌شود. این مدل مچ‌بند طبی دارای دو آتل متحرک است و با وجود استاندارد اروپایی‌ای که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش درد و تسهیل حرکت در بین افرادی با مشکلات مچ دست است.
زانوبند طبی کد ۴۰۳۹-۱۸
یکی از مدل‌های باکیفیت و فری‌ سایز در بین زانوبندهای طبی زانوبند طبی کد ۴۰۳۹-۱۸ است. این محصول برای پا، ساق پا و زانوها گزینه‌ای کاربردی است و جنس آن شامل نئوپرن می‌شود. وجود خاصیت ضدحساسیت، قابلیت بسته‌ شدن به شکل چسبی و امکان تنظیم ارتفاع از دیگر مشخصات این نوع زانوبند آتلی و تایوانی است که با قیمت مناسبی هم به بازار عرضه شده است. لازم به ذکر است که این محصول قابلیت شست‌وشو در ماشین لباسشویی را ندارد و باید با نهایت دقت و ظرافت با دست شسته شود.
زانوبند طبی ولکر کد ۵۲۰۱۲
یکی از مدل‌های کاربردی زانوبند برای افرادی که دچار آسیب دیدگی رباط یا پیچ خوردگی و دررفتگی زانو شده‌اند، زانوبند ولکر کد ۵۲۰۱۲ است که ویژگی‌های آن شامل وجود لولاهای فلزی در ساختار محصول و قابل انعطاف بودن، ضدحساسیت، از جنس نئوپرن، آتل‌دار و با قابلیت استفاده‌ی آسان می‌شود. به طور کلی زانوبند ولکر کد ۵۲۰۱۲ برای درمان صدمات لیگامان کشیدگی، پیچ خوردگی‌های خفیف زانو و نیمه در رفتگی آن گزینه‌ای کاربردی است.
کلام پایانی
در پایان این مقاله باید خاطر نشان کنیم که ساپورت‌های طبی همواره خاصیت درمانی ندارند و برخی از مدل‌های آن‌ها برای پیشگیری از وقوع مشکلات استخوانی و ستون فقراتی بسیار کاربردی هستند. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم در صورتی که در طول روز فعالیت‌های سنگین کاری و ورزشی دارید، حتما یک کمربند طبی مناسب برای خود خریداری کنید.
منبع: how to relief
پاسخ به برخی پرسش‌های تکراری

از دست ندهید
یخچال فریزر: یک فهرست از یازده مسائل که شما را در وضعیت عالی قرار می‌دهند. | مزاج}

بهترین کمربند طبی برای دیسک کمر چیست؟

به طور کلی عارضه‌‌ی دیسک کمر وضعیت پیچیده‌ای نیست و تنها لازم است که کمربند طبی مناسبی با قابلیت کاهش فشار به مهره‌های ستون فقرات و روی دیسک بیرون زده را انتخاب کنید. انتخاب کمربند طبی برای این مشکل بسته به وضعیت دیسک کمر می‌تواند شامل مدل‌های سخت یا نرم شود.

جنس مناسب برای کمربند مناسب کمر درد چیست؟

به طور کلی بهتر است که کمربندهای طبی با هدف درمانی از پارچه‌های کشی و یا نئوپرنی ساخته شده باشند.

رنج قیمت انواع گردن‌بند طبی باکیفیت در بازار ایران چقدر است؟

اکثر گردنبندهای طبی و محبوب در بازار ایران و در سال ۱۴۰۱ در بازه‌ی قیمتی ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید