هر آنچه را که باید درباره تلویزیون هوشمند بدانید 1402 + ویدیو

هر آنچه درباره تلویزیون های هوشمند باید بدانیم

معرفی و بررسی بهترین تلویزیون هوشمند 2023

با توجه به تنوع قیمتی و برند در هنگام  خرید تلویزیون نیاز به تحقیق و بررسی بسیار است. بسیاری از خریداران تلویزیون تفاوت تلویزیون اسمارت یا هوشمند را با تلویزیون غیر هوشمند نمی دانند. همچنین باید در هنگام خرید به نوع پنل صفحه نمایش توجه کرد مثلا در کیفیت تصویر ال سی دی، ال ای دی و اولد تفاوت زیادی می بینیم. همچنین به بررسی تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی می پردازیم.

در این مقاله می خواهیم بدانیم تلویزیون هوشمند چیست؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین تلویزیون هوشمند کدام است؟ یا اینکه برای خرید تلویزیون هوشمند باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ و همچنین تفاوت تلویزیون اسمارت با اندروید در چیست؟ و یا اینکه اصلا تفاوت بین تلویزیون هوشمند با تلویزیون غیر هوشمند در چیست؟ در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ داده خواهد شد تا بهتر بتوانید با انواع تلویزیون های هوشمند آشنا شوید. 

بررسی تلویزیون هوشمند 8k

 

فهرست مطالب:

تلویزیون هوشمند چیست؟
رابط هوشمند تلویزیون چیست؟
نصب فیلیمو روی تلویزیون سامسونگ 
تفاوت تلویزیون اسمارت با اندروید
تبدیل تلویزیون معمولی به اسمارت
راهنمای خرید تلویزیون هوشمند
تلویزیون های LG Smart TV
دسترسی به حافظه تلویزیون ال جی
تلویزیون Samsung Smart TV
نصب iptv روی تلویزیون سامسونگ
دانگل وای فای تلویزیون سامسونگ 
راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی هوشمند
انواع تلویزیون‌ها: ال سی دی، ال ای دی و اولد
راهنمای خرید ال ای دی
تلویزیون های OLED
بررسی ویژگی های تلویزیون هوشمند
رابط هوشمند تلویزیون ال ای دی چیست؟
تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند
آیا امکان اتصال تلویزیون هوشمند به گوشی موبایل وجود دارد؟
تلویزیون هوشمند یا Smart TV چیست؟
بهترین تلویزیون های هوشمند
راهنمای خرید بهترین تلویزیون هوشمند 2023
فواید تلویزیون هوشمند چیست و چه مزایایی نسبت به تلویزیون معمولی دارد؟
معایب تلویزیون هوشمند چیست؟
نتیجه گیری

تلویزیون هوشمند چیست؟

در کل برای تعریف تلویزیون هوشمند باید به این نکته دقت کنیم که به تلویزیونی هوشمند می گویند که دارای سیستم عامل باشد و امکان نصب برنامه را داشته باشد. که به این تلویزیون های هوشمند، به اصطلاح تلویزیون اسمارت نیز می گویند. زیرا این تلویزیون های هوشمند بعضی از ویژگی های یک کامپیوتر را در خود جای داده اند. درباره تلویزیون های هوشمند باید به این نکته نیز دقت کنیم که باید قابلیت اتصال به اینترنت را برای نصب برنامه های مورد نیاز داشته باشند.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون هوشمند 2023

بسیاری از افراد برای تعریف تلویزیون هوشمند به وب نگاه می‌کنند. و در حالی که سایت‌های مختلف ممکن است نظرات مختلفی ارائه دهند.اجماع این است که یک تلویزیون هوشمند دارای اتصال به اینترنت است، روی یک سیستم‌عامل کار می‌کند و سرویس برنامه مخصوص خود را ارائه می‌دهد. بنابراین برای هوشمند سازی تلویزیون نیاز به این فرمول است: 

تلویزیون + اینترنت + برنامه = تلویزیون هوشمند. 

رابط هوشمند تلویزیون چیست

بررسی جدیدترین تلویزیون شیائومی 2023

رابط هوشمند تلویزیون چیست؟

رابط هوشمند تلویزیون در واقع همان سیستم عامل است. و یکی از تفاوت های اساسی بین تلویزیون های هوشمند با تلویزیون غیر هوشمند داشتن همین سیستم عامل است. که هر برندی از یک نوع سیستم عامل استفاده می کند. به عنوان مثال اکثر تلویزیون های ال جی از سیستم عامل Web OS استفاده می کنند. و تلویزیون های برند سامسونگ از سیستم عامل تایزن استفاده می کنند.

معمولا اکثر تلویزیون خانگی های جدید دارای رابط هوشمند هستند. که بوسیله این رابط هوشمند یعنی سیستم عامل شما می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید برنامه های خود را بر روی تلویزیون نصب کنید. که این ارتباط می تواند بوسیله پورت شبکه LAN و یا اینکه با استفاده از وای فای به اینترنت متصل شوید. و برنامه های مورد علاقه خود مانند فیلیمو و نماوا را بر روی تلویزیون نصب کنید.

نصب فیلیمو روی تلویزیون سامسونگ 

در بعضی از تلویزیون ها برنامه فیلیمو از قبل نصب شده است. اگر این برنامه بر روی تلویزیون شما نصب نشده بود می توانید در مرورگر تلویزیون خود فیلیمو را جستجو کنید. سپس بر روی آیکون فیلیمو کلیک کنید تا این برنامه باز شود. سپس با داشتن اشتراک فیلمو می توانید به صورت آنلاین به تماشای فیلم های مورد علاقه خود بپردازید.  

نصب فیلیمو روی تلویزیون سامسونگ 

تفاوت تلویزیون اسمارت با اندروید

برای اولین بار موبایل های اسمارت تولید شدند و تا حدی سبک زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دادند. زندگی روزمره به واسطه ی این محصولات با تغییراتی در افراد مختلف همراه بود.  حمایت و استقبال از گوشی های همراه هوشمند سبب تولید تلویزیون هایی شد که پا از حد خود فراتر بردند و به قابلیت هایی مجهز شدند که دیگر نمی توان آن ها را تنها یک محصول صوتی و تصویری نامید.

عمده تفاوت تلویزیون اسمارت یا همان smart tv با سایر مدل ها، امکانات اتصال در این تلویزیون هاست. شما می توانید از طریق تلویزیون اسمارت خود به اینترنت متصل شوید و به جستجو در میان صفحات اینترنت بپردازید. امکان دسترسی به محتوای آنلاین و ویدئدوهای مختلف دنیایی از سرگرمی را در اختیارتان می گذارد.

و شما می توایند با جستجوی فیلم و ویدئوی مورد علاقه خود دورهمی شیرین و جذابی را با خانواده خود داشته باشید و لحظات بیشتری را با خانواده ی خود سپری نمایید. اتصالات هوشمند در این تلویزیون ها از دیگر قابلیت های جذاب تلویزیون اسمارت می باشد که کارایی فوق العاده ای را در اختیارتان می گذارد. به این معنا که اتصال هر گونه وسیله اعم از فلش و گوشی موبایل به تلویزیون سان تر و سریع تر از تلویزیون های معمولی است.

تبدیل تلویزیون معمولی به اسمارت

راه های زیادی برای تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند است که یکی از راه های تبدیل تلویزیون معمولی به اسمارت یا همان تلویزیون های هوشمند این است که از دانگل استریم استفاده کنیم. که بستهبه محتوای قابل پخش از طریق پورت HDMI که برای انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان است برای اتصال به تلویزیون استفاده می کنیم. 

یکی دیگر از راه های تبدیل تلویزیون معمولی به اسمارت استفاده از ست باکس های دیجیتالی است. که انواع مختلفی دارند. و همچنین استفاده از دستگاه های استریم و کنسول های بازی روش های دیگری برای تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند است.

هوشمند سازی تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

برای خرید تلویزیون هوشمند باید به امکانات و ویژگی های آن تلویزیون دقت کنیم. زیرا نوع پنل مورد استفاده در آن تلویزیون، میزان رزولوشن و همچنین سیستم عامل، دسترسی به اینترنت و قابلیت نصب برنامه همه و همه جزو عواملی هستند که در خرید تلویزیون هوشمند تاثیرگذار هستند.

مهم نیست که چقدر محتوا وجود دارد، نکته مهم این است که بلافاصله می‌توانید آن را پیدا کنید. با بی نهایت محتوای موجود در اینترنت، انتخاب اینکه چه چیزی را تماشا کنی کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل عملکرد جستجوی مناسب مهم است.

تلویزیون هوشمند چیست؟
A Smart TV is displaying videos users can enjoy through various video streaming services.

قابلیت استفاده راحت

یک تلویزیون هوشمند عالی باید به طور خودکار هر دستگاهی را که از طریق HDMI به آنها متصل می‌شوید تشخیص دهد و نیاز به استفاده از چندین کنترل از راه دور را از بین ببرد. روزهای جستجوی مداوم برای کنترل از راه دور دیگر به خاطره پیوسته‌است. فقط با کنترل از راه دور تلویزیون، حتی می‌توانید جریان محتوای را از ست‌اپ باکس خود پخش کنید یا متوقف کنید.

ویژگی دیگری که محبوبیت بیشتری کسب می‌کند، تشخیص صدا است. بسیار راحت‌تر از تایپ کردن یا استفاده از حس‌گرهای حرکتی برای کنترل تلویزیون هوشمند شما است. وقتی جستجوی محتوا یا اطلاعات می‌کنید، مفید است.

اتصال آسان

بررسی اینکه آیا تلویزیون هوشمند به راحتی می‌تواند به دستگاه‌های دیگر وصل شود، یکی دیگر از نیازهای مهم هنگام انتخاب تلویزیون هوشمند جدید است. اتصال تلفن هوشمند خود به تلویزیون برای مشاهده محتوا در صفحه بزرگ‌تر چیزی است که قطعاً می‌خواهید آن را تجربه کنید. تصاویر و ویدیوها از تلفن شما وقتی آنها را در صفحه بزرگ می‌بینید، کاملاً متفاوت هستند.

IoT محبوبیت گسترده‌ای پیدا می‌کند، بنابراین، به طور طبیعی، اتصال آسان با دستگاه‌های مختلف از طریق اینترنت در سراسر خانه یک نیاز است. شما می توانید زمانی که از محل کار خود به خانه بر می گردید فیلم را در گوشی خود ببینید و به محض رسیدن به خانه بدون هیچ دردسری ادامه فیلم را در تلویزیون ببینید.

تلویزیون های LG Smart TV

تلویزیون های LG Smart TV

تلویزیون های LG یا همان LG Smart TV از نام NetCast Plus برای قابليت‌های متنوع تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کند که علاوه بر تلویزیون هوشمند، روی یک دستگاه کوچک نیز ارائه می‌شود که با اتصال آن به هر صفحه‌نمایشی، آن را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل خواهدکرد. LG پنج قابلیت اصلی را برای تلویزیون‌های هوشمند خود نام می‌برد:

  • ابزار‌های مختلفی به صورت پیش‌فرض روی تلویزیون‌ها نصب شده‌است که شامل Netflix ،Vudu ،Facebook و… می‌شود.
  • My Apps: ابزارهایی هستند که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه نرم‌افزاری ال جی (lgtvapp.com) دانلود کرده و روی تلویزیون نصب کنید.
  • مرورگر وب: به کمک این مرورگر می‌توانید در سایت‌های مختلف گشت‌وگذار کنید.
  • Smart Share: به کمک این قابلیت می‌توانید انواع فایل‌های چند‌رسانه‌ای را از یک حافظه فلش که به سرور DLNA نصب شده، پخش كنید.
  • Media Link: بخشي از یک مدیاپلیر پیشرفته است که به سرور Plex Media وصل شده و امکان نصب نرم‌افزارهای اضافی و پخش فایل‌های چند‌رسانه‌ای را فراهم می‌کند.

همچنین این مدل دارای یک dongle كارت‌شبكه بي‌سيم با قابليت پشتيباني از استاندارد 802.11n است که به تلویزیون متصل می‌شود. در اين تلويزيون مانند رقبا از نور پس زمینه LED استفاده شده كه اين موضوع باعث كاهش ضخامت و توان مصرفي در آن شده‌است.
 اين محصول به دو پورت USB مجهز است كه امكان اتصال وسايل جانبي را به تلويزيون فراهم مي‌كند.

دسترسی به حافظه تلویزیون ال جی

می خواهیم بدانیم که داشتن حافظه داخلی چه مزیت هایی را برای ما دارد. با داشتن حافظه داخلی می توانید تمام برنامه های مورد علاقه خود را بر روی حافظه داخلی تلویزیون ال جی ضبط کنید تا در فرصت مناسب به دیدن این برنامه ها بپردازید. که با داشتن حافظه داخلی می توانید زمانی که در خانه نیز نیستید برنامه های ضبط برنامه را تنظیم کنید تا به صورت خودکار به ضبط برنامه مورد علاقه شما بپردازد.

تلویزیون Samsung Smart TV

تلویزیون Samsung Smart TV

سامسونگ از نام Smart Hub برای رابط کاربری تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. این رابط موارد مختلفی را دربر می‌گیرد که اين موارد عبارتند از:
مرورگر وب: مرورگر وب این تلویزیون امکان دسترسی به سایت‌های اینترنتی، ویدئو‌های آنلاین، جست‌وجو و خواندن خبر‌ها را فراهم می‌کند.

  • Search All : این سیستم جست‌وجو در انواع محتوا چه روی تلویزیون و چه در وب را فراهم می‌کند.
  • Your Video: این بخش، فیلم‌ها و ویدئوهای مطابق با سلیقه شما را معرفی می‌کند. این‌کار بر‌اساس ویدئوهایی که قبلاً تماشا کرده‌اید و امتیاز‌هایی که به آن‌ها داده‌اید، صورت می‌گیرد.
  • Samsung Apps: این بخش همان‌طور که از نامش پیداست، شامل ابزارها و نرم‌افزار‌هایی برای نصب روی تلویزیون است. این ابزارها شامل مواردی همچون Netflix ،Hulu Plus ،YouTube ،Pandora،Facebook و Twitter می‌شود.
  • Movies Apps و Music apps: این بخش برای Stream کردن صدا و تصویر از روی سایت‌های مختلفی که فیلم و موسیقی ارائه می‌کنند، به‌کار می‌رود.
  • Samsung Gaming، شبکه‌های اجتماعی و News Apps: این بخش‌ها براي دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مختلف، انواع بازی‌های ساده و ابزار‌هایی برای خواندن خبر روی تلویزیون کاربرد دارند.

پیشرفته‌ترین تلویزیون هوشمندی که سامسونگ معرفی کرده، سری F8800 است. این سری توانایی پخش تصاویر سه‌بعدی را با استفاده از عینک‌های جديد Active Shutter دارد. همچنین می‌تواند تصاویر دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل كند.
برای اتصال به صورت بی‌سیم به وسایل مختلف و اینترنت، نیاز به وسیله جانبی نبوده و كارت‌شبكه بي‌سيم به صورت داخلی درون تلویزیون تعبیه شده‌است. همچنین این تلویزیون از فناوری DLNA نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌توان دستگاه‌های چند‌رسانه‌ای مختلف را به صورت بی‌سیم به تلویزیون متصل كرد.
برخلاف تلویزیون هوشمند LG، کنترل از راه دور این دستگاه در حقيقت، یک صفحه‌کلید QWERTY کوچک است .

یک سمت از این کنترل از راه دور مانند دیگر تلویزیون‌ها بوده و در سمت دیگر کلید‌های صفحه‌کلید قرار گرفته‌اند. اين مدل به سه پورت USB 2 براي نصب وسايل جانبي مجهز است.

نصب iptv روی تلویزیون سامسونگ
Samsung Smart TV

نصب iptv روی تلویزیون سامسونگ

ابتدا باید بدانیم iptv چیست؟ معمولا به تلویزیون اینترنتی آی پی تی وی می گویند. یعنی بتوانیم از طریق اینترنت برنامه های ویدئویی و ماهواره ای مورد علاقه خود را تماشا کنیم. سرویس هایی مانند YouTube و Netflix نمونه ای از پلتفورم های آنلاین هستند. که برای دسترسی به iptv باید ابتدا اکانت خود را خریداری کنید و سپس لینک اکانت خود را اضافه کنید.

دانگل وای فای تلویزیون سامسونگ 

دانگل وای فای تلویزیون سامسونگ به معنی ارتباط بی سیم بین تلویزیون و گوشی همراه است. یعنی می توانید فیلم ها، تصاویر و آهنگ های مورد علاقه خود را که در گوشی موبایل تان موجود است را بر روی صفحه نمایش بزرگ تری مانند صفحه نمایش تلویزیون تماشا کنید. و اطلاعاتتان را بین تلویزیون و گوشی همراه خود به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی هوشمند

وقتی صحبت از «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» می‌شود باید گفت که تلویزیون هوشمند، قابلیت دسترسی به اینترنت و ویژگی‌های تعاملی وب را دارد. همین ویژگی‌ها، به کاربران این امکان را می‌دهد تا موزیک گوش دهند، ویدیوهای آنلاین تماشا کنند، در اینترنت جست‌وجو کنند و عکس‌های مختلفی را به وجود آورند. اساسا تلویزیون‌های هوشمند، همان تلویزیون‌های معمولی‌اند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.
از آنجا که تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند به اینترنت متصل شوند، به شما این امکان را می‌دهند که برنامه‌هایی (مانند نت‌فلیکس، یوتیوب و غیره) که روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید، روی آن‌ها نیز نصب کنید.

انواع تلویزیون‌ها: ال سی دی، ال ای دی و اولد

به غیر از دستگاه‌های خاص، اساسا فقط دو نوع تلویزیون در بازار وجود دارد: ال سی دی و اولد. شما احتمالاً یک تلویزیون ال سی دی خریداری می‌کنید، مگر اینکه درآمد زیادی داشته باشید. در ادامه به بررسی تفاوت‌های بین ال سی دی، ال ای دی و اولد، اطلاعات در مورد تلویزیون ال ای دی و نکات خرید تلویزیون ال ای دی می‌پردازیم تا به طور کلی راهنمای خرید ال ای دی و راهنمای خرید ال سی دی ارائه بشود. برای آشنایی بیشتر با تفاوت تکنولوژی‌های صفحه نمایش مختلف می‌توانید به این مطلب اورجینال کده مراجعه کنید.

راهنمای خرید ال ای دی
دستگاه های LED و LCD

راهنمای خرید ال ای دی

در ادامه راهنمای خرید تلویزیون، خوب است بدانید که بخش زیادی از تلویزیون‌های امروزی LCDهای نوع LED هستند. این دستگاه‌های HD و Ultra HD از دیودهای منتشر کننده نور (تحت عنوان LED) برای روشنایی صفحه LCD استفاده می‌کنند و می‌توانند بسیار نازک باشند. بسیاری از این تلویزیون‌ها می‌توانند بخش‌های خاصی از صفحه نمایش را به صورت پویا روشن کنند و بخش‌های دیگر را برای نمایش بهتر ترکیبی از زمینه‌های روشن و تاریک در یک صحنه، تیره کنند؛ ویژگی که به عنوان تاریکی فعال یا تاریکی موضعی شناخته می‌شود. در ادامه نکات قبل از خرید تلویزیون و راهنمای خرید تلویزیون بر اساس قیمت لازم است بدانید که دستگاه‌های LCD نوع LED ساده می‌توانند قیمتی معادل 200 دلار برای یک صفحه نمایش 32 اینچی داشته باشند، در حالی که بالاترین مدل 90 اینچی آن می تواند 8000 دلار باشد.

راهنمای خرید ال ای دی

تلویزیون های OLED

تلویزیون‌های OLED یک درجه بهتر از مدل‌های LCD نوع LED بوده است که دارای چند ده نقطه روشنایی هستند. در ادامه راهنمای خرید تلویزیون 1400 خوب است بدانید که در قسمت نور پشتی، تلویزیون‌های اولد دارای یک لایه LED ارگانیک هستند که در سطح پیکسل کنترل می‌شوند تا رنگ سیاه مطلق و سطح بسیار بالایی از کنتراست حاصل گردد.

بررسی ویژگی های تلویزیون هوشمند

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند باید امکان اتصال به نت را عنوان کرد. هرچند اتصال به نت کمی خطرناک به نظر می رسد و احتمال نیاز به تعمیر تلویزیون را کمی قوت می‌بخشد، با این حال ویژگی بسیار منحصری است. این تی وی ها به دلیل اینکه مجهز به سیستم عامل هستند، حکم یک سیستم رایانه ای بزرگ را دارند که امکانات متعددی در اختیار قرار می دهند. همه تلویزیون های اسمارت یک ورودی کابل شبکه اترنت یا قابلیت اتصال به وای فای دارند. البته برای تلویزیون هوشمند سرعت اینترنت و وای فای باید به اندازه کافی سریع باشد.

سایر ویژگی های تلویزیون هوشمند

  • امکان اجرای بازی
  • امکان اتصال به کانال های اینترنتی IPTV
  • امکان استفاده از قابلیت Time Shifting
  • امکان اتصال به شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری
  • پشتیبانی از استاندارد DLNA
  • کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی ژست‌های حرکتی
  • قابلیت اتصال به وبکم
  • امکان اجرای نرم افزار SKYPE
  • گزارش و پیش بینی وضعیت آب و هوا
  • امکان دسترسی به رادیوهای اینترنتی

رابط هوشمند تلویزیون ال ای دی چیست؟

رابط هوشمند تلویزیون ال ای دی چیست؟

تلویزیون‌های هوشمند، امکانات مختلفی در دل خود جا داده‌اند، اما باید دسترسی راحت به این امکانات را نیز برای کاربران خود فراهم کنند. صفحه‌ی رابط هوشمند تلویزیون، این کار را ممکن می‌کند.

رابط هوشمند، صفحه‌ای است که کاربر با ورود به بخش امکانات آنلاین تلویزیون، با آن روبه‌رو می‌شود. در اینجا، همه‌ی امکانات و دسترسی‌های اینترنتی مختلف تلویزیون هوشمند، جمع شده‌اند و کاربر می‌تواند بین آنها جابه‌جا شده و انتخاب کند.
از آنجا که هر تلویزیون، سیستم عامل مخصوص به خود را دارد، طراحی رابط کاربری تلویزیون‌های هر برند با برندهای دیگر متفاوت است. برای مثال، در تلویزیون‌های شرکت ال‌جی، از رابط هوشمند WebOS استفاده می‌شود.
ریموت کنترل تلویزیون هوشمند
طبیعی است که با ریموت کنترل‌های سنتی، نمی‌توان از امکانات مختلف تلویزیون‌های هوشمند استفاده کرد.

ریموت کنترل تلویزیون‌‎های هوشمند، دارای نشان‌گر متحرکی است که همچون ماوس، با تکان دادن ریموت کنترل توسط کاربر، جابه‌جا می‌شود. به همین دلیل، کاربر می‌تواند در زمان وب‌گردی، برای پخش ویدیوهای آنلاین و یا انتخاب گزینه‌های رابط هوشمند، به راحتی بین گزینه‌ها و بخش‌های مختلف صفحه جابه‌جا شود.
همچنین در برخی از مدل‌ها، ریموت کنترل تلویزیون هوشمند، مجهز به دستیار صوتی است. در این صورت، کاربر تلویزیون، می‌تواند با دستورات صوتی، کارهایی مثل پخش ویدیو، باز کردن فایل، اجرای یک بازی یا یک نرم‌افزار خاص را صورت دهد.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر یک تلویزیون غیر هوشمند دارید و برای دستیابی به امکانات تلویزیون‌های هوشمند، نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی صرف کنید، ابزار دانگل وای‌فای تلویزیون، می‌تواند به شما کمک کند. دانگل‌ها ابزارهای کوچکی هستند که به عنوان یک رابط اینترنتی، امکان دسترسی به اینترنت را روی دستگاه‌هایی که فاقد این امکان هستند، فراهم می‌کنند.
دانگل‌ها انواع مختلفی دارند. برای اتصال به تلویزیون، باید دانگل HDMI تهیه کنید. این دانگل، مخصوص تلویزیون طراحی شده است و در پشت دستگاه، به درگاه HDMI وصل می‌شود. با این کار، تلویزیون شما، امکان اتصال به اینترنت و تماشای آنلاین ویدیوها، اجرای بازی‌ها و غیره را پیدا می‌کند.
امکانات دانگل‌ها و سازگاری آنها با سیستم عامل‌های مختلف با یکدیگر فرق می‌کند، پس در زمان خرید دانگل وای‌فای برای تلویزیون، به خوبی درباره‌ی آن تحقیق کنید.

خرید تلویزیون هوشمند

آیا امکان اتصال تلویزیون هوشمند به گوشی موبایل وجود دارد؟

یکی از امکاناتی که همه‌ی تلویزیون‌های هوشمند دارند، پشتیبانی از استاندارد DLNA است. DLNA یک استاندارد دیجیتالی یک‌پارچه است که در بین برندهای مختلف، پذیرفته شده و می‌توان از آن به عنوان یک بستر واحد، برای انتقال فایل‌ها و تصاویر دیجیتالی، میان دستگاه‌های الکترونیکی مختلف، استفاده کرد.

با استفاده از DLNA می‌توانید به صورت بی‌سیم، از روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود، فایل‌ها، تصاویر و ویدیوهای مورد نیاز را به صفحه‌ی تلویزیون خود منتقل کنید. البته برای این کار، هر دو دستگاه باید از این استاندارد دیجیتالی، پشتیبانی کنند.
بدین شکل، گوشی موبایل شما بدون نیاز به اتصال کابلی، به تلویزیون وصل می‌شود و حتی می‌توانید از قابلیت صفحه‌ی آینه‌ای نیز استفاده کرده و صفحه‌ی گوشی یا تبلیت خود را روی صفحه‌ی بزرگ تلویزیون نمایش دهید. 

محصول پیشنهادی اورجینال کده: دستگاه سم زدایی بدن

تلویزیون هوشمند یا Smart TV چیست؟

تلویزیون های هوشمند اکثرا شامل یک اندروید داخلی هستند و با اتصال به اینترنت، تماشای آنلاین یا استریم فیلم ها و نمایش ها را راحت تر می‌کند. نسخه های پیشرفته تر این تلویزیون ها دارای کنترل صوتی و هماهنگی با خانه های هوشمند هستند. دیگر برای تماشای شبکه ها، نمایش ها و فیلم ها حتی نیازی به آنتن هم نخواهید داشت هرچند که می‌توانید از گیرنده دیجیتال آن ها نیز استفاده کنید. تلویزیون های هوشمند مانند گوشی های هوشمند از اپلیکیشن ها و بازی های زیادی پشتیبانی می‌کند و فرصت های سرگرمی زیادی برای شما فراهم می کند.

بهترین تلویزیون های هوشمند

بهترین برند های تلوزیون هوشمند در دنیا شامل: سامسونگ، LG، سونی، هایسنس، پاناسونیک، TCL، توشیبا، شارپ و ویزیو است. برندهای ایرانی: اسنوا، ایکس ویژن، دوو، جی پلاس، شهاب و پانورامیک بهترین تولید کننده های تلویزیون هوشمند هستند. مقاله راهنمای خرید تلویزیون ایرانی را مطالعه کنید. تلویزیون های هوشمند چه امکاناتی به شما می‌دهد

تماشای سرویس های تمایش آنلاین (VOD) مانند:

  • فیلیمو
  • نماوا
  • کاناپه
  • لنز
  • دیجیتون و…
  • دستیار صوتی گوگل (Google Assistant)، استفاده از دستیار صوتی گوگل در تلویزیون هوشمند بسیار جذاب خواهد بود.
  • بازی ها و اپلیکیشن های اندروید.
  • استفاده از شبکه های اشتراک ویدئو مانند آپارات

راهنمای خرید ال ای دی

راهنمای خرید بهترین تلویزیون هوشمند 2022

به عنوان راهنمای خرید بهترین تلویزیون های هوشمند 2022 مشخصات و ویژگی هایی را در اختیار شما قرار می دهیم تا مطمئن شوید که در هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید چه چیزهایی را جستجو و بررسی کنید. به موارد زیر توجه کنید:

صفحه نمایش تلویزیون شامل سه بخش: اندازه صفحه نمایش، نوع صفحه نمایش و رزولوشن می شود. در حقیقت، تلویزیون ها در اندازه های مختلفی ساخته می شوند که بهتر است تلویزیون هوشمند متناسب با سایز اتاق نشیمن خود را انتخاب کنید. به عنوان نمونه، تلویزیون های هوشمند با سایز ۵۵ تا ۶۵ اینچ انتخاب خوبی هستند.
در رابطه با نوع صفحه نمایش می توان گفت که سه نوع صفحه نمایش وجود دارند: LED، QLED و OLED. تفاوت این صفحات نمایش ها در دیودهای بکار رفته و نحوه انتشار نور هستند طوری که نمایشگرهای LED دارای دیود ساطع کننده نور معمولی، QLED دیود ساطع کننده نور کوانتوم و OLED دیود ساطع کننده آلی است. OLED از بقیه نمونه ها بهتر و باکیفیت تر است.
در آخر، رزولوشن تلویزیون های جدید و گران قیمت همگی ۴K Ultra HD هستند که از وضوح تصویر بسیار خوبی برخوردار هستند.
Refresh Rate یا نرخ تازه سازی بیانگر تعداد دفعات رفرش محتویات صفحه نمایش است. تلویزیون ها با نرخ ۶۰ هرتز تا ۱۲۰ و ۲۴۰ هرتز انتخاب های مناسبی هستند. وجود HDR به منزله کنتراست بالا نمایشگر تلویزیون است به همین دلیل حتماً وجود آن را چک کنید.

همچنین شما می توانید ارائه دهنده خدمات تلویزیون خود را انتخاب کنید. یعنی می توانید خودتان انتخاب کنید که از کدام شرکت ها برای ارائه خدمات، استفاده کنید.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند hdmi dongle

فواید تلویزیون هوشمند چیست و چه مزایایی نسبت به تلویزیون معمولی دارد؟

  • امکان دسترسی به شمار زیادی از کانال‌‌هایی که برنامه تلویزیونی، فیلم یا موزیک ارائه می‌دهند؛ بدون آنکه نیاز به اتصال به آنتن یا دیش ماهواره باشد
  • امکان دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که در گوشی هوشمند خود آن‌ها را نصب کرده‌اید
  • قادر به مکث، بازبینی یا ضبط برنامه‌هایی هستید که امکان تماشای آن‌ها را در هفته‌های گذشته نداشتید
  • ارتباط با دوستانتان از سراسر جهان از طریق اپلیکیشن‌های سوشال مدیا بر روی تلویزیون هوشمند خود
  • جستجو در وب از طریق Living Room
  • انجام بازی‌های آنلاین
  • امکان اتصال به سیستم عامل اندروید یا آیفون

معایب تلویزیون هوشمند چیست؟

گرچه تلویزیون‌های هوشمند امکان دسترسی به کانال‌ها و خدمات بی‌شماری را به صورت رایگان می‌دهند، ولی تماشای برخی از آن‌ها، نیازمند اشتراک ماهانه است و یا مجبور خواهید بود به ازای هر بازدید، پول پرداخت کنید. که ممکن است حریم شخصی شما را به خطر بیاندازند.
تلویزیون‌های هوشمند یا ارائه کنندگان اپلیکیشن‌ها معمولا عادات مشاهداتی شما را به دقت رصد می‌کنند تا پیشنهادهای مطابق با عادات دیداری‌تان به شما ارائه دهند.  گرچه می‌توانید جمع‌آوری این داده‌ها را محدود کنید، ولی یافتن چنین راهکارهایی یا بازگشت به عقب معمولا بسیار دشوار است.
آیا واقعا تمایل دارید هر آنچه تماشا می‌کنید، با ارائه دهندگان تلویزیون به اشتراک بگذارید؟ با وجود همه این موارد، همچنان این گزینه را در اختیار دارید تا امکان رصد عادات مشاهداتی‌تان میسر نباشد.

نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله به این نتیجه می رسیم که تلویزیون های هوشمند که همان تلویزیون های اسمارت نیز هستند از سیستم عامل به عنوان رابط هوشمند استفاده می کنند. که امکان نصب برنامه های مورد نیازمان را دارد زیرا دارای حافظه داخلی هستند و همچنین به اینترنت نیز متصل می شوند و با استفاده از مرورگر آن می توان برنامه های مورد نیازخود را جستجو کنید. و در صورت تمایل این برنامه ها را بر روی تلویزیون خود نصب کنید. و از همه مهم تر اینکه می توانید تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. امیدواریم توانسته باشیم گزینه های مورد نیاز برای خرید و انتخاب تلویزیون را در اختیار شما همراهان عزیز و همیشگی اورجینال کده قرار داده باشیم. بانظرات خود ما را یاری فرمایید تا بتوانیم مطالب کامل و جامع تری را در اختیار شما قرار دهیم.

از دست ندهید
۸ لوازم برقی آشپزخانه با عملکرد‌های خاص برای آشپزی‌های حرفه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید