نحوه انتخاب اجاق های آشپزخانه

برای آشپزخانه هایی با فضا و بودجه مناسب، یک اجاق گاز همراه با اجاق دیواری جداگانه جایگزین خوبی برای طیف استاندارد همه کاره است. نه تنها استفاده از فر به دلیل قرار گرفتن در بالای دیوار آسان‌تر است، بلکه فضای کابینت را مستقیماً در زیر اجاق گاز آزاد می‌کند و امکان ذخیره نزدیک قابلمه‌ها و تابه‌های سنگین را فراهم می‌کند. اما این مزایا قیمتی دارند زیرا ترکیبات اجاق گاز روی سطح و دیوار بیش از یک محدوده منفرد هزینه دارند.

ملاحظات هنگام انتخاب اجاق گاز

  • بودجه شما چقدر است؟
  • جلو پز در طراحی آشپزخانه شما کجا خواهد بود؟
  • سایر وسایل در رابطه با اجاق گاز کجا خواهند بود؟
  • در حال حاضر گاز دارید یا برق؟
  • چگونه تهویه را تنظیم خواهید کرد؟

محدوده هزینه

خریداران می توانند انتظار داشته باشند که برای یک اجاق گاز چهار شعله معمولی 300 دلار و برای اجاق گاز 36 اینچی القایی یا حرفه ای تا 2500 دلار یا بیشتر بپردازند. . بیشتر اجاق‌ها تا 15 سال دوام می‌آورند.

اندازه

جاناتان کلینتون توضیح می‌دهد که

“با اجاق‌های اجاق گاز، اندازه دستگاه به اندازه برشی که خریدار روی میز خود دارد کاهش می‌یابد.” مدیر محصول Kenmore برای Sears. با همه کانترها، به ویژه گرانیت، عاقلانه است که وسیله ای را پیدا کنید که متناسب با دهانه موجود باشد. عرض استاندارد 30 و 36 اینچ است، اما مدل ها می توانند به اندازه یک اینچ متفاوت باشند.

اجاق گاز در مقابل برق

اجاق گاز

گرمای فوری و توانایی ایجاد تغییرات فوری دما، امتیازات اصلی برای صاحبان خانه است که گاز را به برق ترجیح می دهند. اغلب آسان تر است که سطح حرارت را با گاز به صورت بصری اندازه گیری کنید. رنده های مشعل های گازی عملاً تخریب ناپذیر هستند و می توان از انواع ظروف پخت و پز استفاده کرد. برخی از صاحبان خانه ممکن است بگویند که آنها به سادگی به تجربه لذیذ آشپزی روی شعله کشیده شده اند.

از دست ندهید
5 راه‌هایی که می‌توانید از تلویزیون ال جی برای غیرقابل مقاومت شدن برای مشتریان استفاده کنید.

کلینتون توضیح می دهد که

“آنچه دارید اغلب تعیین می کند که چه چیزی بخرید.” خریدارانی که در آشپزخانه خود یک قلاب گاز دارند، احتمالاً یک اجاق گاز با سوخت گاز می‌خرند. کسانی که خط گاز ندارند به احتمال زیاد پول نقد اضافی را برای استفاده از یک دستگاه جدید خرج نمی کنند، مگر اینکه در حال بازسازی عمده آشپزخانه باشند.

معایب: اجاق‌های گازی نگرانی‌های زیست‌محیطی بیشتری دارند. خرید و نصب کمی گران تر هستند. نصب یک خط گاز جدید در صورتی که در حال حاضر وجود نداشته باشد ممکن است گران باشد. به آسانی قابل تمیز کردن اجاق‌های برقی نیست

Wolf, Sub-Zero Group, Inc.

روندها در اجاق گاز

  • تکامل مداوم کنترل‌های مشعل، سرآشپزهای خانگی را آسان‌تر کرده است تا مهارت‌های آشپزی خود را به حداکثر برسانند، چه نیاز به دم کردن کم یا داغ داشته باشند. سر زدن مشعل های دو و سه شعله یک سطح بالاتر از مشعل های تکی هستند و گزینه بسیار خوبی برای استفاده از ظروف پخت و پز بزرگ هستند.
  • اجاق‌های گازی نیز به راحتی با انواع لوازم جانبی مانند فضای داخلی گریل، توری‌های مادون قرمز و حتی تخته‌های برش کاربردی مجهز می‌شوند. مانند بسیاری از لوازم مدرن، تولیدکنندگان برای ایمنی و دقت، شروع به اجرای عملکردهای دارای بلوتوث کرده‌اند.

اجاق‌های برقی

اجاق‌های برقی شیشه‌ای صاف با قیمت پایین شروع می‌شوند و یک گزینه اصلی برای آشپزخانه‌هایی هستند که به خطوط گاز مجهز نیستند. این محصولات به راحتی تمیز می شوند و سریعتر از اجاق گازها غذا را گرم می کنند. با ظاهری پیچیده، این اجاق‌ها مکمل بسیاری از طرح‌های میز هستند. آنها تمایل دارند حرارت کم را خیلی بهتر از اجاق گازهای گازی حفظ کنند.

از دست ندهید
سهم ال جی از بازار تلویزیون های OLED به علت مشکل Burn-in کاهش میابد

معایب: گاز قطعاً انجمن‌های «غذا‌خوری» و سرآشپز بیشتری دارد. اجاق‌های برقی اگر قبلاً در جای خود قرار نگرفته‌اند به یک پریز مخصوص برای ارائه قدرت کافی نیاز دارند. اگرچه تمیز کردن آسان تر است، اما پاک کننده های ساینده می توانند به سطح آسیب وارد کنند

روندها در اجاق‌های برقی

  • عناصر سه حلقه ای در اجاق گاز برقی امکان استفاده از ظروف با اندازه های مختلف را بر روی سطح فراهم می کند. دستگیره‌های LED با نور پس‌زمینه یک بهبود زیبایی‌شناختی براق هستند، در حالی که ارتقاء عملکردی شامل کنترل‌های لغزش صاف، حالت ذوب و عناصر جوش برقی است.
  • ویژگی‌های ایمنی برای اجاق‌های برقی همچنان به تکامل می‌رسند، که تا حدی به کمک فناوری بلوتوث برای کنترل تنظیمات و قفل کردن اجاق گاز در صورت عدم استفاده، کمک می‌کند. سنسورهای حضور پان ویژگیی است که مشعل را قادر می سازد در صورت عدم شناسایی تشت خاموش شود. بسیاری از محصولات را می‌توان با تهویه هوای پایینی تجهیز کرد تا نیازی به درپوش هوا نباشد.

Wolf, Sub-Zero Group, Inc.

اجاق‌های پخت القایی

بهره وری انرژی دلیل بزرگی برای محبوبیت اجاق های القایی است. محصولاتی که فقط توسط جریان بین سیم پیچ و ظروف پخت و پز فعال می شوند، ایمن در نظر گرفته می شوند زیرا به سرعت در هنگام لمس خنک می شوند و با اتلاف حرارت کمتری کار می کنند. همه اینها به احتمال کمتر سوختگی یا آتش سوزی منجر می شود. یکی دیگر از مزایای مهم این است که تمیز نگه داشتن آنها بسیار آسان است. سازندگان همچنان به تطبیق فناوری القایی ادامه می دهند و در حالی که زمانی بسیار پیشرفته به حساب می آمدند، اکنون گزینه ای مقرون به صرفه تر و معمولی برای صاحبان خانه است.

از دست ندهید
مقایسه دو تلویزیون نانوسل LG NANO80 و LG NANO90

معایب: شما مجبور شدید برخی از ظروف آشپزی خود را تعویض کنید زیرا همه قابلمه ها و تابه ها با القایی کار نمی کنند. اجاق‌های القایی گران‌تر از گاز و برق هستند. یک منحنی یادگیری درگیر است

روندها در اجاق‌های القایی

  • صفحات اجاق القایی، در حالی که بسیار قدرتمند هستند و قادر به تولید گرمای بسیار کنترل شده هستند، قدرت را بین مشعل های منطقه تقسیم می کنند، که می تواند منجر به کارکرد یک مشعل با 100٪ شود در حالی که مشعل دیگر حداکثر در 60٪ است. فناوری و طراحی مشعل مشترک برای بهبود عملکرد برای مواردی که نیاز به جوشاندن پنج قابلمه آب به طور همزمان دارید، همچنان در حال تکامل است.
  • ما همچنین واقعاً دوست داریم که تولیدکنندگان القایی از اجاق گاز مشکی منشعب می شوند و گزینه های سبک تری مانند این اجاق گاز خاکستری نقره ای از GE Monogram ارائه می دهند. وقتی با یک میز سبک جفت می شود عالی به نظر می رسد و کنتراست کمتری ارائه می دهد.

Wolf, Sub-Zero Group, Inc.

سبک های رایتر

کلینتون می‌گوید

کم‌هزینه‌ترین اجاق‌ها دارای چهار (یا دو در مدل‌های باریک) مشعل گازی یا کویل برقی هستند. با قیمت تقریبی 150 دلار، خریداران می توانند از گاز برقی یا مشعل مهر و موم شده روی شیشه استفاده کنند. اجاق‌های گازی که از حدود 600 دلار شروع می‌شوند، دارای رنده‌های بدون درز هستند که با هم ترکیب می‌شوند و سطح کار را تشکیل می‌دهند و امکان لغزش قابلمه‌ها را از یک مشعل به مشعل دیگر ممکن می‌سازند. مشعل های القایی پیشرفته در سطح بالایی قرار دارند که سریع گرم می شوند، انرژی کمتری مصرف می کنند و به لطف رویه سرامیکی صاف تمیز می شوند. نقطه ضعف این است که قیمت این لوازم حدود 1000 دلار است.

از دست ندهید
آیا یخچال فریزر هرگز خواهد مرد؟

مقدار و قدرت مشعل

کلینتون توضیح می دهد که

“همانطور که قیمت را افزایش می دهید، قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش می دهید.” اندکی پول اضافی، گزینه‌های قوی‌تر و دقیق‌تری را برای خریداران خریداری می‌کند. انتظار دارید برای یک مشعل گازی یا برقی پرقدرت 100 تا 200 دلار هزینه کنید. بالا رفتن از یک مدل میان رده اغلب مشعل پنجم را فراهم می کند، یا یک مشعل بسیار کم گرم و نگه دارید یا یک مشعل “پل” که بین دو مشعل اصلی قرار می گیرد و سطح گرمایش بزرگ تری ایجاد می کند.

کنترل‌ها

در حالی که اجاق‌های گازی همیشه دارای دستگیره‌های فیزیکی هستند، مدل‌های برقی می‌توانند کمی تنوع بیشتری ارائه دهند. تا سقف 1000 دلار، اجاق‌های برقی دارای دستگیره هستند. بالاتر از آن نقطه، کنترل های دیجیتال براق ظاهر می شوند. کنترل‌های الکترونیکی فعال شده با لمس، امکان عملیات تک لمسی را فراهم می‌کنند، البته تمیز کردن آسان‌تر را هم در نظر نگیریم، زیرا هیچ دستگیره‌ای برای جدا کردن وجود ندارد. همه مدل‌ها، اعم از گازی و برقی، کنترل‌ها را در مکان‌های مختلف، در جلو، وسط یا خاموش به یک سمت قرار می‌دهند. اینکه کدام یک برای شما بهتر کار می کند یک موضوع ترجیح شخصی است.

تهویه

اگر اجاق گاز در جایی نصب می شود که اگزوز بالای سر وجود نداشته باشد، لازم است مدلی با سیستم پایین کشیدن خود خریداری کنید. این واحدها همیشه برقی خواهند بود نه گازی و در محدوده 1500 دلار خواهند بود. اگرچه به اندازه اکثر سیستم های سقفی قدرتمند نیست، دریچه های جریان رو به پایین به از بین بردن چربی، بو و دود کمک می کنند.

از دست ندهید
چهار شگفت‌انگیزترین یخچال فریزر تغییر نحوه دیدن جهان

روندهای جدید آشپزخانه

به طور کلی اجاق‌های آشپزخانه ساده‌تر و با یکپارچگی فناوری‌تر از همیشه طراحی شده‌اند. انتظار می رود اجاق های بیشتری را ببینید که ترکیبی از فناوری گاز/الکتریک/القایی را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف ارائه می دهند. رنده های سیال لبه به لبه به جای اینکه هر مشعل تکه تکه به نظر برسد، لغزش ظروف را روی سطح مشعل گازی آسان تر می کند. اجاق‌های شیشه‌ای صاف بادوام‌تر و مقاوم‌تر در برابر خراش می‌شوند. اجاق‌های القایی به سمتی هدایت می‌شوند که هیچ قسمت مشعل مشخصی نداشته باشند تا بتوان ظروف را در هر نقطه‌ای از سطح قرار داد. حسگرهای لمسی جایگزین دستگیره‌ها می‌شوند و اتصال بلوتوث برای کنترل تنظیمات دقیق دما عادی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید