راهنمای خرید مینی‌واش؛ مزایا، معایب و نکات مهم پیش از خرید

مینی‌واش نسخه‌ای کوچک از یک ماشین لباسشویی است که ابتدا برای راحتی کار مادرانی که تازه صاحب فرزند شده‌اند ساخته شده بود. آن‌ها می‌توانستند یا این وسیله به راحتی و در زمان کمی تمام لباس‌های نوزاد و کهنه‌هایش را تمیز کنند. اما با گذشت زمان خانه‌ها کوچک‌تر شد و افراد بیشتری زندگی فردی را انتخاب کردند. همین موضوع باعث شد که مینی‌واش راه خود را به خانه‌هایی که فرزند ندارد هم باز شود. مینی‌واش‌های بزرگ‌تر که ظرفیتی حدود ۳ تا ۳.۵ کیلوگرم دارند انتخاب مناسبی برای دانشجوها، مجردها و افرادی است که هر روز لباس‌هایی که بیرون از خانه پوشیده‌اند را می‌شویند.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب از دیجی‌کالا مگ ۵ مینی واش محبوب در بازار را به شما معرفی کنیم و از نکاتی که باید قبل از خرید بررسی شوند صحبت کنیم، تا اگر شما هم تصمیم به خرید این محصول کوچک و کاربردی دارید بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید.

نکاتی که باید برای خرید مینی‌واش به آن‌ها دقت کنید

نکات ساده اما مهمی وجود دارند که اگر قبل از خرید مینی واش بررسی شوند می‌توانند تضمین کنند که بهترین محصولی که می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد را خریده‌اید. در این بخش این نکات را با هم بررسی می‌کنیم:
۱. حجم مخزن
ابعاد مینی‌واش کوچک‌تر از ماشین لباسشویی است و به همین دلیل برای خانه‌های کوچک یا افراد مجرد هم مناسب هستند. همچنین وقتی خانواده‌ای صاحب فرزند می‌شود می‌تواند مینی واش را به راحتی در کنار حمام یا محلی که ماشین لباسشویی قرار دارد بگذارند و از آن استفاده کنند.
به همین دلیل حجم مخزن آن هم کم است و نباید توقع داشته باشید که مثل یک ماشین لباسشویی معمولی گنجایش داشته باشد و در زمان خرید هم به نوع استفاده‌تان دقت کنید. اگر قرار است برای شست‌وشوی لباس کودک از آن استفاده کنید محصولی با گنجایش مخزن ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم برایتان مناسب است. اما اگر خودتان قرار است از آن استفاده کنید سراغ محصولاتی با حجم ۳ تا ۳.۵ کیلوگرم بروید.
۲. امکان برنامه‌ریزی
برای اینکه کار کردن با مینی‌واش برایتان سخت نباشد بهتر است محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر عملکرد آسان، امکان برنامه‌ریزی شست‌وشو هم داشته باشد. اغلب مینی‌واش‌ها دو یا سه پنل پیچی برای تنظیم زمان و نحوه‌ی شست‌وشو دارند. در زمان خرید صفحه‌ی تنظیمات راه بررسی کنید و ببینید آیا کار با آن برایتان آسان است و تنظیمات مورد نظر شما را دارد یا خیر.
۳. سروصدا
هرچه یک وسیله کم‌صداتر کار کند قطعا دوست‌داشتنی‌تر است. پس بهتر است در زمان خرید دفترچه راهنمای آن را بخوانید و درباره‌ی این موضوع از فروشنده هم سوال بپرسید.
۴. مصرف انرژی
هرچه مصرف انرژی یک وسیله‌ی برقی بیشتر باشد قبض برق سینگین‌تری در انتظارتان خواهد بود و به طبیعت آسیب بیشتری می‌زنید. پس بهتر است برای صرفه‌جویی در مصرف برق محصولی را انتخاب کنید که رده‌ی انرژی آن در دسته‌ی A باشد.
۵. خشک‌کن

از دست ندهید
تلویزیون ال جی چه کاری انجام می دهد؟

همه‌ی مینی‌واش‌ها خشک‌کن ندارند پس بهتر است در زمان خرید به این موضوع توجه کنید. اگر خانه‌ی شما بالکن یا حیاط ندارد و نمی‌توانید لباس‌ها را در فضای باز پهن کنید، یا اگر در مناطق شرجی یا سردسیر زندگی می‌کنید، بهتر است مینی‌واشی که خشک‌کن دارد را بخرید. اما اگر امکان خشک کردن لباس‌ها در فضای باز و زیر نور خورشید را دارید می‌توانید مدل‌های بدون خشک‌کن را انتخاب کنید.
۶. امکان شست‌وشو با آب گرم
همیشه لازم نیست لباس‌ها را با آب گرم بشویید چون انواع پودر رختشویی و مایع لباسشویی حاوی آنزیم در بازار وجود دارد که در آب سرد هم به خوبی هر لکه و آلودگی را از بین می‌برد، اما بعضی از لکه‌ها فقط به آب گرم نیاز دارند. مثلا برای از بین بردن لکه‌ی روغن یا شستن لباس‌های گلی حتما باید از آب گرم استفاده کنید. پس اگر فکر می‌کنید به این گزینه نیاز پیدا خواهید کرد بهتر است یک مینی واش که امکان شست‌وشو با آب گرم را هم دارد انتخاب کنید.
۷. دوقلو یا اتوماتیک
مینی‌واش دوقلو دو یک موتور برای بخش شست‌وشو و یک موتور هم برای بخش خشک‌کن دارد به همین دلیل عملکرد بهتری نسبت به مدل اتوماتیک دارد. اما ابعادش نسبت به اتوماتیک بزرگ‌تر است. مدل اتوماتیک، که با نام سطلی هم شناخته می‌شود، یک مخزن دارد که در آن هم لباس شسته می‌شود و هم خشک می‌شود.
ابعاد آن کوچک‌تر است اما ممکن است موتورش به مرور زمان ضعیف شود. در زمان خرید به نوع استفاده‌تان توجه کنید. اگر قرار است برای لباس کودک استفاده شود اتوماتیک برایتان بهتر است اما اگر لباس‌های خودتان را قرار است با آن بشویید به سراغ مدل دوقلو بروید.
۸. جنس بدنه
مینی واش نباید برای مدت طولانی در محیط مرطوب، مثل حمام، قرار بگیرد. اما نمی‌توانید مطمئن باشید اگر در محیط به ظاهر خشک هم قرار داشته باشد درگیر رطوبت نشود. پس بهتر است اگر مینی‌واش با بدنه‌ی فلزی می‌خرید حتما به جنس بدنه دقت کنید تا ضدزنگ باشد.
مزایا و معایب استفاده از مینی‌واش

از دست ندهید
راز پنهان در پشت تلویزیون ال جی

مینی‌واش هم مثل هر محصول برقی خانگی دیگری در کنار مزایای استفاده، معایبی هم دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید.
مزایای استفاده از مینی‌واش
صرفه‌جویی در مصرف برق و آب
اشغال فضای کمتر نسبت به ماشین لباسشویی
قیمت کمتر نسبت به ماشین لباسشویی
هزینه‌ی تعمیرات و نگهداری پایین
معایب استفاده از مینی‌واش
مدل غیراتوماتیک آبکشی، آبگیری و خشک کن ندارد.
شست‌وشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی بهتر و کامل‌تر از مینی واش انجام می‌شود.
ظرفیت مخزن کمی دارد.
۵ مینی‌واش‌های پرطرفدار در بازار ایران

بعد از آشنایی با نکات مهم خرید مینی واش و همچنین بررسی مزایا و معایب آن، نوبت به بررسی ۵ مینی واش پرطرفدار در بازار می‌رسد.
۱. مینی‌واش فریدولین – مدل SWT20
ظرفیت مخزن شست‌وشوی این مینی واش دوقلو ۲ کیلوگرم است و خشک‌کن آن هم ۱ کیلوگرم ظرفیت دارد. فضای اشغالی آن کمتر از ۱ متر مربع است و حتی می‌توانید آن را روی میز قرار دهید. سیستم حباب‌ساز و آبشار استفاده شده در مخزن شست‌وشو باعث به جریان افتادن بهتر آب می‌شود. خشک‌کن هم بدون لرزش کار می‌کند و در نتیجه سروصدای زیادی تولید نمی‌کند.
فیلتر پرزگیر به کار رفته در این محصول جلوی آسیب دیدن مجرای خروجی آب را می‌گیرد. بدنه‌ی آن از پلاستیک ضدزنگ ساخته شده و کمترین میزان مصرف انرژی را دارد. نکته‌ی جالب در این مینی واش زمان شست‌وشوی لباس است. شما می‌توانید لباس‌ها را در این محصول در زمانی بین ۵ تا ۱۵ دقیقه بشویید و خشک کنید.
۲. مینی‌واش اینترنشنال آنیل – مدل M3700
ظرفیت این مینی واش ۳.۷ کیلوگرم است و برای شست‌وشوی لباس بزرگسالان کاملا مناسب است.  سیستم آبکشی اسلامی دارد و علاوه بر شست‌وشو، خشک‌کن هم دارد. کار با آن آسان است و تمام تنظیمات با دو پیچ روی صفحه‌ی تنظیمات انجام می‌شود.
۳. مینی‌واش کوپکس – مدل UV-LIGHT 1135
سومین مینی واش محبوب در بازار هم با ظرفیت ۳.۵ کیلوگرم برای استفاده‌ی کودک و بزرگسال مناسب است. بدنه‌ی این محصول از فایبرگلاس ضدزنگ است و فضایی حدود نیم متر مربع اشغال می‌کند. یک لامپ UV در این محصول قرار داده شده است که می‌تواند علاوه بر میکروب‌زدایی ۹۹ درصدی، تمام میکروارگانیسم‌هایی که باعث ایجاد بوی بد در لباس می‌شوند را از بین ببرد. سیستم خاموشی خودکار که در این مینی واش قرار دارد می‌تواند خیال شما را از پایان کار و خاموش شدن در زمان مناسب راحت کند.
۴. مینی‌واش جنرال تکنیک – مدل SHH-MW3021
ظرفیت مینی واش جنرال تکنیک ۳ کیلوگرم است و به راحتی می‌توانید انواع لباس‌ها، روبالشی و ملافه‌های سبک را با آن بشویید. جنس بدنه‌ی آن از کامپوزیت است و پایه‌های لرزه‌گیری که دارد از جابه‌جایی و تولید صدا در زمان کار کردن جلوگیری می‌کند. مخزن شست‌وشو و خشک‌کن مشترک است و شما می‌توانید با تغییر وضعیت از «شست‌وشو» به «خشک‌کن»، وضعیت کار دستگاه را تغییر دهید. مصرف انرژی آن کم است و سیستم حباب سازی که دارد، به شست‌وشوی بهتر لباس‌ها کمک می‌کند.
۵. مینی‌واش کوپکس – مدل EX-SWM38
اگر به دنبال یک مینی‌‌واش کاربردی و باکیفیت می‌گردید، این محصول گزینه‌ی مناسبی است. ظرفیت این محصول ۳.۵ کیلوگرم است و مخزن شست‌وشو و خشک‌کن آن از هم جدا است و هر بخش موتور مخصوص به خود را دراد. سنسور امنیتی به کار رفته در این محصول از شروع کار دستگاه در زمان باز بودن در جلوگیری می‌کند.
تنظیمات شست‌وشو توسط سه پیچ بزرگی که روی صفحه تنظیمات قرار دارند انجام می‌شود و می‌توانید به راحتی از نازک‌ترین دستمال‌ها تا ژاکت و شلوار جین را در آن بشویید. بدنه‌ی آن از فایبرگلاس ضدآب است و سیستم آبکشی اسلامی دارد. نکته‌ی جالب در این مینی واش، امکان تنظیم زمان شست‌وشو از ۱ تا ۱۵ دقیقه است.
پاسخ به چند پرسش پرتکرار

از دست ندهید
بالا 10 اشتباهات در یخچال فریزر اینکه می‌توانید Easlily مناسب امروز

مینی واش تمام اتوماتیک بهتر است یا نیمه اتوماتیک؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع استفاده‌ی شما دارد. اگر قرار است فقط لباس‌های سبک نوزاد را با آن بشویید یک مینی‌واش نیمه‌اتوماتیک کاملا برایتان مناسب است. اما اگر استفاده‌تان زیاد است و لباس‌های خودتان قرار است در آن شسته شوند، تمام اتوماتیک بهتر است.

مینی واش دوقلو بهتر است یا سطلی؟

موتورهای خشک‌کن و شست‌وشو در مینی‌واش دوقلو از هم جدا هستند در نتیجه عمر دستگاه بیشتر است. پس اگر قرار است چیزی بیشتر از لباس‌های نوزاد را با آن بشویید حتما مدل دوقلو رو انتخاب کنید.

بهترین مارک مینی واش تمام اتوماتیک در بازار چیست؟

در این مطلب ۵ مینی‌واش پرطرفدار در بازار را معرفی کردیم. اما اگر قصد مشاهده‌ی محصولات بیشتر را دارید می‌توانید در فروشگاه دیجی‌کالا، در صفحه‌ی مربوط به مینی‌واش، با استفاده از فیلترها محصولات را دسته‌بندی کنید تا بهترین مارک مینی‌واش تمام اتوماتیک را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید