راهنمای خرید فر دیواری

برای آشپزخانه هایی با فضا و بودجه مناسب، اجاق های دیواری جایگزین خوبی برای طیف استاندارد همه کاره هستند. این اجاق‌ها که در بالای دیوار قرار گرفته‌اند، قرار دادن و خارج کردن مواد غذایی سنگین را آسان‌تر می‌کنند. اما این سهولت استفاده قیمتی دارد، با شروع اجاق های دیواری از حدود 700 دلار بدون احتساب نصب.

محدوده هزینه. خریداران می توانند انتظار داشته باشند که برای یک اجاق گاز تک دیواری سطح پایه با تمیز کردن دستی 700 دلار و حداکثر تا 3500 دلار بپردازند. بیشتر برای اجاق دوجداره با گرمایش همرفت.

اندازه. جاناتان کلینتون، مدیر محصول Kenmore برای Sears توضیح می‌دهد: «با اجاق‌های دیواری، جایگزین کردن لایک با مشابه مهم است. اجاق‌های دیواری در عرض‌های استاندارد ۲۴، ۲۷ و ۳۰ اینچ عرضه می‌شوند، اما مدل‌ها می‌توانند به اندازه یک یا دو اینچ متفاوت باشند، که باعث می‌شود به همان برند بمانید.

تک در مقابل دو نفره. زیرا اجاق‌های دیواری کوچک‌تر از اجاق‌های برد است تقریباً 3.5 فوت مکعب در مقابل 5 یک فر اضافی می تواند بر این محدودیت غلبه کند. برای کسانی که فضا یا بودجه لازم برای یک اجاق دو نفره را ندارند، یک گزینه کم هزینه تر، جستجوی مدل هایی با حداکثر فضای داخلی است. کلینتون خاطرنشان می کند: «تولیدکنندگان همواره راه هایی برای یافتن فضای قابل استفاده بیشتر در جعبه ارائه می کنند.

نوع سوخت. کلینتون می‌گوید که اجاق‌های دیواری عمدتاً برقی هستند و به کاربران گاز مجموعه کوچکی از مدل‌های پایین‌تر را می‌دهند.

خود تمیز کردن یا دستی. اولین تصمیم اصلی بعد از “تک یا دوتایی” “دستی یا خود تمیز کردن” است. کلینتون توضیح می دهد. باید از خود بپرسید که آیا ارزش 300 دلار اضافی برای چند تمیز کردن در سال را دارد یا خیر. برای اکثر خریداران، پاسخ به این سوال یک “بله” آسان است.

از دست ندهید
۱۰ اسپرسو ساز برتر خانگی در سال ۲۰۲۲

همرفت. کلینتون می‌گوید: تصمیم اصلی دیگری که خریداران اجاق‌های دیواری با آن روبرو هستند این است که آیا 200 دلار اضافی یا بیشتر برای پخت و پز کانوکشن هزینه کنند یا خیر. کانوکشن از یک فن داخلی برای گردش هوای گرم در سراسر محفظه فر استفاده می کند که گفته می شود توزیع گرما را بهبود می بخشد و زمان پخت را کاهش می دهد. مدل‌های بالاتر دارای یک عنصر گرمایش اضافی در اطراف فن خواهند بود که گاهی اوقات “همرفت واقعی” نامیده می‌شود.

ویژگی‌های سهولت استفاده. اگرچه هر چیزی جز اجباری نیست، برخی از ویژگی‌های پرفروش باعث می‌شود آشپزی کمی کمتر شود. کارهای عادی و روزمره. کلینتون می گوید: «شما باید تصمیم بگیرید که چه ویژگی هایی برای شما مهم هستند. با افزایش قیمت اجاق‌های دیواری، پنجره‌های بزرگ‌تر و با دید بهتر، نور داخلی روشن‌تر، و کاوشگرهای دما دارند که به کاربر هنگام برشته شدن هشدار می‌دهند. مدل‌های گران‌تر نیز به جای قفسه‌های کرومی دارای قفسه‌هایی با روکش چینی هستند که باید قبل از عملکرد خودتمیزشوندگی فوق‌العاده داغ برداشته شوند. قفسه های تمام کش روی مسیرهای صاف نیز پخت و پز را آسان می کند.

کنترل‌ها و تنظیمات. به گفته کلینتون، اکثر اجاق‌های دیواری موجود در بازار امروزه دارای نمایشگرهای الکترونیکی هستند. اما این بدان معنا نیست که همه آنها یکسان هستند. تنظیماتی مانند «پخت با تأخیر»، که در زمان از پیش تعیین شده شروع می‌شود، و «گرم و نگه دارید» که دقیقاً این کار را انجام می‌دهد، برای آشپز خانه‌ای که می‌خواهد بعد از یک روز کاری طولانی منتظر یک غذای گرم باشد، مفید است. عملکرد ضد نان، دمای بسیار پایین را برای بلند کردن خمیر حفظ می کند. “Broil متغیر” تنظیم کمتری را برای گرمایش از بالا به پایین با شدت کمتر فراهم می کند. افرادی که روز سبت را رعایت می کنند، می توانند فری را با “حالت سبت” خریداری کنند، تنظیمی که مکانیسم ایمنی را که به طور خودکار اجاق ها را پس از مدت زمان مشخصی خاموش می کند، نادیده می گیرد. بین 900 تا 1200 دلار برای اجاق های دیواری با اکثر این ویژگی ها هزینه کنید.

از دست ندهید
نحوه انتخاب هود تهویه

دیدگاهتان را بنویسید