بهترین برندهای تلویزیون در سال ۲۰۲۲

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

ممکن است شما هم برای خرید یک تلویزیون نو از خودتان پرسیده باشید که بهترین برند تلویزیون کدام است؟ برند انتخابی شما از جهات مختلفی در تجربه تماشای محتوا تأثیرگذار خواهد بود چراکه تلویزیون‌ها با نرم‌افزارهای منحصربفردشان می‌توانند نقاط قوت و ضعف خاص خود را داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای تلویزیون را از نظر نمایه‌های اختصاصی و فناوری‌های پیشرفته تا عملکرد کلی و نقص‌های موجود در هر یک بررسی کنیم.

چرا توجه به برند تولیدکننده تلویزیون اهمیت دارد؟

با وجود تنوع تلویزیون‌های ۴K  در بازار و قابلیت‌های هوشمند و نمایه‌های پیشرفته از قبیل پشتیبانی از محتوای HDR  و حالت گیمینگ در آن‌ها، شاید با خودتان فکر کنید که تلویزیون‌های برندهای گوناگون تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

با این حال نرم‌افزار هر تلویزیون وجه تمایز مهمی در محصولات برندهای مختلف به شمار می‌رود. برندهای اصلی سیستم‌عامل اختصاصی خود را دارند، مثلاً تلویزیون‌های سامسونگ با نرم‌افزار Tizen و تلویزیون‌های ال‌جی از نرم‌افزار webOS کار می‌کنند. دیگر برندها از نرم‌افزارهای طرف ثالث استفاده می‌کنند که از جمله اندروید تی‌وی یا روکو (Roku) تی‌وی است.

عملکرد این نرم‌افزارها بیش از یک رابط کاربری چشم‌نواز است و از آنجایی که به عنوان سیستم‌عامل تلویزیون عمل می‌کنند، در دسترسی به اپ‌های مختلف و امکان استفاده از قابلیت‌های هوشمند (از قبیل دستیار صوتی) تعیین‌کننده‌اند.

از دست ندهید
قابل توجه ترین یخچال فریزر

برند تلویزیون همچنین رده قیمت و کیفیت محصولات قابل انتخاب را مشخص می‌کند. برندهایی مثل سامسونگ، ال‌جی و سونی از بالاترین سطح مرغوبیت برخوردارند و البته به همان نسبت گران‌قیمت‌اند. دیگر برندها از قبیل TCL، Hisense و Vizio در عین ارائه کیفیت عالی، قیمت مناسب‌تری دارند و تنها از برخی قابلیت‌های پیشرفته محروم‌اند.

برندهای منتخب تلویزیون کدامند؟

برندهای بسیار متنوعی در بازار ارائه‌دهنده تلویزیون‌هایی با مدل‌ها و قیمت‌های متفاوت‌اند. در این مقاله بر برندهای منتخب متمرکز خواهیم بود: ال‌جی، TCL، سامسونگ، سونی، Hisense، Vizio و Amazon Fire TV.

چرا توجه به برند تولیدکننده تلویزیون اهمیت دارد؟

هر یک از این برندهای برتر تلویزیون دست کم دارای یک مدل قابل توجه هستند که نقدهای مثبت بسیاری از سوی خریداران و کارشناسان دریافت کرده‌اند.

  • ال‌جی پرچم‌دار تلویزیون‌های OLED

ال‌جی برند شناخته‌شده‌ و محبوبی است که هرساله با تلویزیون‌هایش در صدر فهرست‌ بهترین‌ها قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین نقطه قوت و مزیت تلویزیون‌های ال‌جی، صفحه نمایش OLED آن‌هاست که برتری قابل‌ توجهی بر نمایشگرهای LCD دارد. اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر باشید، تنها باید به خرید تلویزیون‌های OLED فکر کنید، و ال‌جی برندی است که تولید این نوع تلویزیون‌ها را بهتر از هر کمپانی دیگری انجام می‌دهد.

با این حال دلایل انتخاب این برند تنها در این ویژگی خلاصه نمی‌شود. طراحی تلویزیون‌های ال‌جی و کیفیت تصاویر در انواع مدل‌های میان‌رده آن از قبیل LG Nanocell یا LG QNED، یا مدل‌های اقتصادی همچون LG UHD که از نمایشگرهای ساده LCD برخوردارند، بسیار رضایت‌بخش است. نرم‌افزار هوشمند webOS در این تلویزیون‌ها رابط کاربری همه‌فهم و خوشایندی را در اختیار کاربر می‌گذارد و از قابلیت‌ها و اپ‌های متعددی بهره‌مند است. ریموت کنترل حرکتی LG Magic نیز یکی از بهترین تجربه‌ها در بین همه تلویزیون‌های هوشمند را برای کاربر رقم می‌زند.

  • TCL؛ قهرمان اقتصادی‌

این همان برندی است که تلویزیون‌هایش بالاترین ارزش‌ خرید را دارند. تی‌ال‌سی مدتی‌ست که بدل به یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده تلویزیون شده است و با ارائه فناوری‌های پیشرفته از قبیل تلویزیون‌های mini-LED و QLED با قیمت‌های اقتصادی و بهره‌مند از نمایه‌های مختص به گیمینگ مثل HX Certified Game Mode طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برند حتی یک تلویزیون ۸K  را نیز روانه بازار کرده است.

از دست ندهید
لوازم آشپزخانه تخصصی

تی‌ال‌سی در همکاری با Roku  یکی از بهترین تلویزیون‌های دارای این سرویس است که با رابط کاربری بی‌نقص و امکان کار با دستیار صوتی، یک سروگردن از دیگر برندهای دارای سرویس Roku TV بالاتر می‌ایستد.

  • سامسونگ؛ کمی از همه چیز

شهرت سامسونگ در ساخت تلویزیون‌های هوشمند ۴K  و ۸K  نیازی به تعریف ندارد. سامسونگ که بزرگ‌ترین برند بهره‌مند از تکنولوژی QLED در ساخت تلویزیون‌های هوشمند است، با پلتفرم اختصاصی Tizen Smart TV خود، مجموعه‌ای از اپ‌های گوناگون و نمایه‌های هوشمند را در اختیار کاربران‌اش قرار می‌دهد. برخی از این نمایه‌ها از جمله امکان کنترل هوشمند لوازم خانه، برنامه‌های مرتبط با تناسب‌ اندام، پشتیبانی از ویدئوچت و قابلیت‌های بی‌مانند در تلویزیون‌های دیگر است.

سامسونگ در طراحی تلویزیون‌های خود نیز نوآورانه عمل کرده است و مدل  The Frame را با قابلیت اتصال به دیوار با الهام از تابلوهای نقاشی ، و مدل The Sero را برای نمایش عمودی محتوای موبایل تحت عنوان تجاری تلویزیون‌های سبک‌ زندگی تولید کرده است.

برخی ویژگی‌های خاص از قبیل پشتیبانی از فرمت HDR10+ به‌جای فرمت متداول‌تر Dolby Vision HDR جزو موارد غیرمعمولی‌اند که در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ شاهد آن‌ها هستیم.

  • سونی: بهترین کیفیت و بالاترین قیمت

کمپانی سونی از اواخر دهه ۶۰ میلادی تا کنون دست از تولید تلویزیون‌ نکشیده است. سری Bravia TV این برند از بهترین تلویزیون‌هایی‌اند که تابه‌حال تولید شده است.

تلویزیون‌های سونی به لطف فناوری Acoustic Surface Audio+ جزو بهترین مدل‌ها از نظر کیفیت صدا به شمار می‌روند. سونی با استفاده از اندروید تی‌وی و گوگل تی‌وی بهترین تجربه نرم‌افزاری را برای شما رقم می‌زند. اکوسیستم اپ‌های گوگل در ترکیب با پلتفرم اندروید، مجموعه‌ای از امکانات بسیار گسترده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارند به‌طوری که این سیستم‌عامل ارائه‌دهنده بهترین قابلیت‌های کنترل هوشمند منزل و دستیار صوتی در بین همه تلویزیون‌های هوشمند را داراست.

از دست ندهید
هر آنچه را که باید درباره تلویزیون هوشمند بدانید 1402 + ویدیو

تنها مورد قابل تأمل در تلویزیون‌های سونی قیمت بالای آن‌هاست که از میانگین دیگر محصولات مدعی در بازار به مراتب بالاتر است.

  • Hisense؛ یک مدعی اقتصادی

این کمپانی که به تولید دستگاه‌های تهویه هوا شهرت دارد، در تولید تلویزیون نیز مهارت خود را به رخ رقبایش می‌کشد. تلویزیون‌های این برند با قیمت بسیار مناسب در عین حال از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردارند.

تلویزیون‌های های‌سنس بسته به مدل انتخابی شما، با نرم‌افزار Roku یا اندروید تی‌وی کار می‌کنند. این برند همچنین فناوری‌هایی از قبیل QLED را وارد محصولات خود کرده است تا با بهترین قیمت امکان بهره‌مندی از رنگ‌های زنده‌تر و روشنایی بیشتر را برای کاربر فراهم کند.

  • Vizio؛ برندی با آینده‌ای روشن

یکی دیگر تولیدکنندگان تلویزیون‌های اقتصادی، برند ویزیو است. این برند که کار خود را با عرضه تلویزیون‌های اقتصادی اما با کمترین قابلیت‌های پیشرفته آغاز کرد، در آخرین تولیدات خود به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته و در عین حال کیفیت همیشگی خود را حفظ کرده است. تلویزیون OLED ویزیو یکی از بهترین انتخاب‌های اقتصادی در دنیای اسمارت تی‌وی‌ها به شمار می‌رود.

با این حال نرم‌افزار SmartCast این برند دارای برخی محدودیت‌هایی است که در دیگر برندهای تلویزیون هوشمند مشاهده نمی‌شود. اپ‌های قابل دسترس در سیستم‌عامل ویزیو محدودند، با این حال این امکان وجود دارد که با کمک کروم‌کست و ایرپلی (AirPlay) از اپ‌های دیگر نیز از طریق اسمارت‌فون یا تبلت خود در تلویزیون استفاده کنید.

  • آمازون فایر تی‌وی: انتخابی مطمئن

تلویزیون‌های هوشمند آمازون با قیمت مناسب خود جزو انتخاب‌های پرطرفدار در بازار تلویزیون‌ به شمار می‌روند. نرم‌افزار Fire TV بکاررفته در این تلویزیون‌ها هرچند در مقایسه با همتایان خود حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما برای علاقه‌مندان به سرویس‌های آمازون ارائه‌دهنده یکی از بهترین رابط‌های کاربری است. امکان کار با دستیار صوتی آمازون الکسا نیز بر احساس رضایت از کار با تلویزیون می‌افزاید.

از دست ندهید
10 ساده روش‌ها به تلویزیون ال جی بدون حتی میل به

توشیبا و اینسیگنیا (Insignia) دو برند تولیدکننده تلویزیون‌های آمازون فایر هستند که عملکرد و کیفیتی مثال‌زدنی را در محصولات خود به نمایش می‌گذارند. با این حال آمازون فایر تی‌وی عاری از نقص نیست. یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این تلویزیون‌ها، تبلیغات بیش از اندازه آن است، به‌طوری که پس از مدتی احساس می‌کنید نام آمازون در مغزتان حک شده است!

انتخاب تلویزیون هوشمند مناسب شما

در انتخاب تلویزیون هوشمند مناسب خود لازم است علاوه بر برند تولیدکننده به اندازه محصول و همچنین قابلیت‌هایی که در اولویت اصلی شما قرار دارند، فکر کنید.

تلویزیون‌های هوشمند بهترین وسیله برای پخش و استریم فیلم و سریال‌اند، از این رو پیشنهاد ما به شما انتخاب مدل‌های با رزولوشن ۴K  است تا انتظارات شما در تماشای محتوا با بهترین کیفیت را برآورده سازند. تلویزیون‌های ۸K  در حال حاضر ارزش خرید بالایی ندارند. از طرفی پشتیبانی از کیفیت HDR و وجود چندین پورت‌ HDMI نیز از دیگر مزیت‌های برخی مدل‌ها محسوب می‌شوند.

مدل‌های گوناگون تلویزیون‌های برندهای معرفی‌شده در این لیست همگی از طراحی مرغوب و بهترین نرم‌افزارها و ریموت‌ کنترل‌ها بهره‌مند می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید