آیا از این آداب و رسوم غذایی جالب در سراسر جهان می دانستید؟

در هند، غذا خوردن با دست بخشی از فرهنگ ماست. اما، در برخی از نقاط جهان، نامناسب تلقی می شود. در اینجا برخی از آداب و رسوم غذایی وجود دارد که می توانید در مورد آنها به فرزندان خود بگویید

انوشکا از علاقه جدید پسرش – خوردن با قاشق و چنگال – شگفت زده شد. در طول چند هفته اول اقامت در ایالات متحده، او طبق عادتی که در هند وجود داشت، با دستان خود غذا می خورد. بعداً متوجه شد که دوستان پسرش در مدرسه وقتی او را در حال غذا خوردن با دستانش دیدند او را مسخره کردند.

چیزی که در یک کشور یا فرهنگ به عنوان یک رسم غذایی قابل قبول در نظر گرفته می‌شود، ممکن است اینطور نباشد. در کشور دیگری هم همینطور باشد آیا عاشق پنیر در غذاهای دریایی خود هستید؟ ممکن است نخواهید آن را در ایتالیا امتحان کنید، زیرا بسیار بی ادبانه در نظر گرفته می شود.

در اینجا برخی از آداب و رسوم غذایی عجیب و جالب در سراسر جهان آورده شده است:

خاورمیانه: هرگز هنگام غذا خوردن از دست چپ خود استفاده نکنید

10

برای سفر به خاورمیانه برنامه ریزی می کنید؟ خوب، مطمئن شوید که تا زمانی که آنجا هستید با دست چپ غذا نخورید. این در درجه اول به این دلیل است که مردم منطقه دست چپ را با عملکردهای دیگری مانند شستن، حمام کردن و استفاده از سرویس بهداشتی مرتبط می دانند. بنابراین، اگر دستتان را برای غذا دراز کنید یا با دست چپ خود غذا بخورید، ممکن است بی احترامی و غیربهداشتی به نظر برسد.

از دست ندهید
کیک رز لیمو و تمشک

تایلند: از چنگال برای فشار دادن غذا به دهان استفاده نکنید /h3>

10

تایلند انواع غذاهای خوشمزه را ارائه می دهد. وقتی صحبت از طیف وسیعی از اقلام غذایی است که تقریباً در هر گوشه و کنار تایلند یافت می‌شود، انتخابش خراب است. فقط یک چیز را به خاطر بسپارید – در این کشور استفاده از چنگال برای گذاشتن غذا در دهان بی ادبانه تلقی می شود. مردم اینجا معتقدند که از چنگال باید فقط برای فشار دادن غذا به داخل قاشق استفاده شود. سپس می‌توانید از قاشق برای خوردن غذا استفاده کنید.

ژاپن: برای نشان دادن اینکه غذا را دوست دارید بنوشید

10

اغلب، در بسیاری از کشورها، ایجاد صدا در هنگام غذا خوردن، بد اخلاقی تلقی می شود. و چرت زدن یک نه بزرگ است. با این حال، در ژاپن، پختن نودل و سوپ قابل قبول است، اما بسیاری معتقدند که طعم آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، به این معناست که از این غذا بسیار لذت می بریم.

ایتالیا: ماهی را با پنیر جفت نکنید

10

ایتالیایی‌ها به خاطر عشقشان به غذا معروف هستند و به خاطر پنیرهایی مانند پنیر پارمزان و موزارلا معروف هستند. با این حال، تا زمانی که آنجا هستید، هرگز سعی نکنید پنیر و غذاهای دریایی را مخلوط کنید. چرا؟ این یک فاجعه آشپزی در ایتالیا به حساب می آید.

کره جنوبی: بزرگتر اولین لقمه را می گیرد

10

در جنوب کره، وقتی مردم برای صرف غذا جمع می‌شوند، منتظر می‌مانند تا بزرگ‌ترین فرد سر میز ابتدا غذا بخورد، قبل از اینکه دیگران به آن ملحق شوند. اعتقاد بر این است که این نشانه بزرگی برای احترام به بزرگ‌ترها است.

چین: از قوانین چاپستیک پیروی کنید

10

آیا دوست دارید با چاپستیک غذا بخورید؟ آیا مشتاق هستید مهارت های چاپستیک خود را در سفر بعدی خود به چین آزمایش کنید؟ فقط یادتان باشد که چاپستیک هایتان را در یک کاسه به صورت عمودی رها نکنید. این امر توهین آمیز تلقی می شود زیرا این یک رویه معمول در هنگام تشییع جنازه است که چینی ها به قربانیان هدیه می دهند. همچنین قرار دادن چاپستیک های خود به سمت دیگران بی ادبانه تلقی می شود.

هند: بشقاب تمیز

در هند، بشقاب خالی به این معنی است که از غذایی که سرو شده لذت برده اید. همچنین نشان می دهد که شما با بیان اینکه غذا خوشمزه بوده است، به میزبان خود احترام می گذارید. با این حال، در چین تصور می‌شود که میزبان شما غذای کافی برای شما سرو نکرده است.

بریتانیا: هر بار ساعت چای

10

انگلیسی ها به خاطر عشقشان به چای و آداب و رسوم همراه با نوشیدنی معروف هستند. برای شروع، هنگام هم زدن چای، باید نهایت دقت را به خرج دهید که قاشق با طرفین فنجان تماس نگیرد. همچنین قاشق را نباید بعد از هم زدن در فنجان رها کرد و باید روی نعلبکی گذاشته شود.

شیلی: سیاست دست ممنوع

10

در شیلی، مردم سعی می کنند تقریباً همه چیز را با چنگال، قاشق و چاقو بخورند. حتی اگر غذا شامل اقلامی باشد که می توان با دست بیشتر از آن لذت برد، مانند طبل مرغ و بال، استفاده از چنگال و چاقو مرسوم است. اینجا مردم بر این باورند که غذا را هرگز نباید با دست خورد.

مصر و پرتغال: نمک و فلفل نخواهید، لطفا

10

بسیاری اوقات، ممکن است کودک شما هنگام غذا خوردن در بیرون از خانه کمی نمک یا فلفل خواسته باشد. با این حال، در مصر و پرتغال، درخواست نمک و فلفل به عنوان یک توهین بزرگ به کسی که غذا را طبخ کرده است، تلقی می شود.

اینجا هستید. اکنون که ده آداب غذای جالب در سراسر جهان را می شناسید، حتماً آنها را به خاطر بسپارید تا به فرهنگ یک کشور توهین نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید