۶ نکته‌ی مهم که قبل از خرید دستگاه کرپ‌ساز باید در نظر بگیرید

کرپ و پنکیک از جمله صبحانه‌های خوشمزه‌ای هستند که اگرچه روش آماده‌سازی ساده‌ای دارند اما پختن و زیر و رو کردن آن‌ها نیاز به مهارتی خاص دارد. به همین دلیل هم وجود دستگاهی مانند کرپ‌ساز می‌تواند بخش مهارتی قضیه را پوشش دهد تا هرکسی بتواند در کمترین زمان ممکن پنکیک یا کرپ لذیذی برای صبحانه‌ی یک روز تعطیل آماده کند. در حالی که پیدا کردن تجهیزات و خود دستگاه کرپ‌ساز باکیفیت ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد، در این مقاله از سری راهنماهای خرید دیجی‌کالا مگ انواع مختلف کرپ‌ساز را از نظر قدرت، سبک و سطوح پخت و پز بررسی می‌کنیم تا به کمک این دسته از اطلاعات بتوانید به انتخابی درست و متناسب با نیازهای خود برسید. البته لازم به ذکر است که امروزه این دستگاه یکی از اصلی‌ترین لوازم کاربردی در تجهیز و راه‌اندازی کافی‌شاپ‌ها است.

آشنایی با انواع کرپ‌ساز (گازی یا برقی)
هنگام انتخاب دستگاهی مانند کرپ‌ساز باید منبع انرژی آن را در نظر بگیرید. به طور کلی این محصولات آماده‌سازی صبحانه یا عصرانه در دو نوع برقی و گازی در بازار وجود دارند. اغلب انتخاب بین کرپ‌ساز برقی یا گازی با در نظر گرفتن قیمت کالا و دسترسی به برق یا گاز گره خورده است، اما اگر هیچ یک از فاکتورهای مطرح شده برای شما مهم نیست، بهتر است نگاهی به مزایا و معایب هر مدل کرپ‌ساز بیاندازید و سپس بر اساس این اطلاعات اقدام به انتخاب کنید.
با خرید کرپ‌سازی از نوع برقی می‌توانید دستگاه را در هر نقطه‌ای از آشپزخانه حمل کنید. اما مدت زمان لازم برای گرم شدن آن‌ها بیشتر از نمونه‌های گازی است.
۱. دستگاه کرپ‌ساز برقی (Electric Crepe Maker)
کرپ‌ساز در حالت عمومی شامل یه صفحه دایره‌ای شکل است که می‌تواند خمیر کرپ یا پنکیک را روی آن به شکل نازک پهن کرد و با استفاده از دکمه‌های دستگاه حرارت لازم برای پخت خمیر را اعمال کرد. این نوع از محصولات پخت دسر و غذا، معمولا صفحه‌ای از جنس چدن یا همراه با روکش نچسبی مانند تفلون دارند، تا خمیر کرپ به آن نچسبد و تمیز کردن آن راحت باشد. در این میان همانطور که از نام این محصولات مشخص است، برخی مدل‌های کرپ‌ساز با استفاده از انرژی برق کار می‌کنند.
مزایا:
با خرید کرپ‌سازی از نوع برقی می‌توانید دستگاه را در هر نقطه‌ای از آشپزخانه حمل کنید.
این نوع از کالاها سازگارتر از مدل‌های گازی هستند و در بازار قابلیت دسترسی آسان‌تری دارند.
معایب:
مدت زمان لازم برای گرم شدن کرپ‌سازهای برقی بیشتر از نمونه‌های گازی است.
مدل‌های برقی از لحاظ مصرف انرژی به اندازه‌‌ی مدل‌های گازی بهینه نیستند.
۲. کرپ‌سازهای گازی (Gas Crepe Makers)

اگرچه مدل‌های گازی این محصول نیازمند به منبع گاز هستند و امکان جابه‌جایی راحت را به شما نمی‌دهند اما همانطور که در بخش قبلی هم اشاره شد، کرپ‌ساز گازی قابلیت گرم شدن به شکلی سریع‌تر از مدل‌های برقی را دارد.
مزایا:
از آن‌جایی که تجهیزات گازی کارآمدتر از مدل‌های برقی هستند، مدل‌های گازی کرپ‌ساز سریع‌تر گرم می‌شوند و بهره‌وری و مصرف انرژی کمتر و ارزان‌تری را رقم می‌زنند.
معایب:
مدل‌های گازی قابل حمل نیست، اما برخی از این دستگاه‌ها امکان استفاده از گاز مایع به منظور راحتی در جابه‌جایی را دارند.
انواع کرپ‌ساز بر اساس سبک ساخت
واحدهای کرپ‌ساز معمولا به شکل تک و دوتایی به بازار عرضه می‌شود که هم از نظر قیمتی و هم از نظر حجم کرپی که آماده می‌کنند، با یکدیگر متفاوت هستند. در همین راستا پیشنهاد می‌شود که قبل از حرید مطمئن شوید که سبک مناسبی را برای خود انتخاب کرده‌اید، به‌ویژه اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارد.
کرپ‌ساز‌های تک واحدی
مدل‌های تک واحدی کوچک و جمع‌وجور هستند و برای خانواده‌هایی کوچک انتخابی با ابعاد مناسب به شمار می‌روند.
مزایا:
این مدل‌ها فضای پیشخوان آشپزخانه را نمی‌گیرند و محیط را شلوغ نمی‌کنند.
به منظور آماده‌سازی مقدار محدودی کرپ یا پنکیک دستگاه‌هایی ایدئال هستند.
معایب:
خروجی کم این مدل‌های باعث می‌شود که کرپ‌سازهای تک واحدی برای کافی‌شاپ‌ها مناسب نباشند.
کرپ‌سازهای دوتایی
همان‌طور که از نام این مدل‌ها مشخص است، این محصول دارای دو واحد مجزا برای پخت انواع کرپ است.
مزایا:
مدل‌های دو تایی حجم بالایی از کرپ تولید می‌کنند، و برای ساعات شلوغی کافی‌شاپ‌ها انتخابی بهینه‌اند.
در این نوع کرپ‌ساز امکان استفاده از تنها یک بخش دستگاه وجود دارد.
معایب:
فضای بیشتری را نسبت به مدل‌های تک واحدی اشغال می‌کنند، بنابراین ممکن است برای آشپزخانه‌های کوچک چندان ایدئال نباشند.
کرپ‌ساز تفلون بهتر است یا چدن؟
اگرچه استفاده از دستگاهی با جنس صفحه‌ی تفلون و چدن نتایج نهایی مشابهی داشته باشند، اما شما باید با تفاوت‌های کلیدی بین این دو صفحه‌ی پخت و پز آشنا شوید، تا متناسب با نیاز خود خرید کنید. از طرفی در مورد جنس بدنه‌ی دستگاه هم باید اذعان داشت که کرپ‌سازهای تجاری که برای استفاده در کافی‌شاپ‌ها طراحی شده‌اند، معمولا از استیل ساخته می‌شوند که بسیار مقاوم و با دوام‌تر از مدل‌های خانگی هستند، چراکه برخی از کرپ‌سازهای خانگی با بدنه‌ای از جنس پلاستیکی همراه هستند.
کرپ‌ساز تفلون
کرپ‌ساز تفلون معمولا ارزان‌قیمت‌تر از مدل‌های چدنی است و به دلیل ساختاری که دارد برای خانواده‌هایی با نرخ استفاده‌ی کم (مثلا ۱ الی ۲ بار در ماه) گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است.
مزایا:
پخت و پز با دستگاهی که سطحی با روکش تفلون دارد، احتمالا شما را به استفاده از اندکی روغن سوق می‌دهد، اما همچنان امکان چرخاندن و حذف آسان کرپ و پنکیک‌ها را فراهم می‌کند.
سطح تفلون برای استفاده و تمیز کردن راحت‌تر از چدن است.
کرپ‌ساز تفلون سریعتر از چدنی گرم می‌شود.
این مدل‌های تفلون نیازی به نگهداری از نوع چرب کردن دائمی سطح کرپ‌ساز ندارند.
معایب:
ممکن است به مرور زمان سطح آن‌ها دچار خراش شود و پوشش تفلون آسیب ببیند، در چنین حالتی حتما باید اقدام به تعویض سطح پخت دستگاه کنید.
حدود سه تا پنج سال دوام دارند که نسبت به کرپ‌پز چدنی بسیار کم‌تر است.
کرپ‌ساز چدنی
عمر صفحه‌هایی از جنس چدن بسیار بیشتر از مدل‌هایی با روکش تفلون است، بنابراین اگر اهل استفاده‌ی زیادی و دائمی (به‌ویژه اگر کافی‌شاپ دارید) از کرپ‌ساز هستید، بهتر است مدل‌های چدنی را انتخاب کنید.
مزایا:
کرپ‌سازهای چدنی به طور یکنواخت و سریع گرم می‌شوند، به همین دلیل هم برای خانواده‌های پرجمعیت و استفاده‌های تجاری بسیار مناسب‌اند.
اساسا استفاده از مدل‌های چدنی نیازی به روغن ندارد.
این مدل‌های کرپ‌ساز بسیار بادوام هستند و با دقت بالا در نگهداری آن‌ها دوام‌شان بیشتر از سطح انتظار هم خواهد شد.
معایب:
کرپ‌ساز چدنی به تلاش بیشتری برای تمیز کردن و نگهداری نسبت به مدل‌های تفلون دارد.
این محصولات مستعد زنگ‌زدگی هستند.
عملیات پیش‌ گرم شدن آن‌ها اندکی زمان‌بر است.
نکاتی حرفه‌ای که قبل از خرید کرپ‌ساز باید به آن‌ها توجه کنید!

از دست ندهید
نه بهترین تمرین‌ها برای یخچال فریزر

اگر می‌خواهید کرپ‌هایتان به طعم واقعی کرپ‌های آماده‌ شده در کافی‌شاپ‌های پاریس نزدیک باشد، انتخاب و خرید تجهیزات صحیح به اندازه‌ی خود دستگاه ضروری است. همچنین پیروی از دستورالعمل‌های پخت هم می‌تواند بسیار بااهمیت باشد. دستگاه‌های کرپ‌ساز در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌ها در بازار در دسترس هستند، بنابراین احتمالا با آگاهی از یکسری نکات کلیدی می‌توانید دستگاه موردنظر خود را پیدا کنید.
۱. تطبیق‌پذیری و چندمنظوره بودن کالا
برخی از کرپ‌سازها فقط و فقط برای تهیه‌ی کرپ طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر این قابلیت را دارند که غذاهای مختلفی را (همچون سوسیس، تخم‌مرغ، سبزیجات و غیره) به کمک آن طبخ کنید، به عبارتی این مدل‌های کرپ‌ساز دستگاه‌هایی همه‌کاره هستند. در همین راستا توصیه می‌شود که اگر آشپزخانه‌‌ای کوچک دارید، به قرار دادن کرپ‌ساز در کنار انواع مختلفی از تابه‌ها و قابلمه‌ها فکر کنید و مدلی چندمنظوره را انتخاب کنید تا در فضای ذخیره‌سازی شما صرفه‌جویی شود.
توصیه می‌شود که اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید، به قرار دادن کرپ‌ساز در کنار انواع مختلفی از تابه‌ها و قابلمه‌ها فکر کنید و مدلی چندمنظوره را انتخاب کنید تا در فضای ذخیره‌سازی شما صرفه‌جویی شود.
۲. اندازه و قدرت کرپ‌ساز
بدیهی است که وقتی یک دستگاه کرپ‌ساز را انتخاب می‌کنید، باید اندازه آن را نسبت به فضای آشپزخانه خود در نظر بگیرید، چراکه خرید دستگاهی بزرگ بیش از اینکه کمک حال شما باشد، ممکن است دست و پاگیر به نظر برسد. لازم به ذکر است کرپ‌ساز تک واحدی معمولا در ابعاد حدودا ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متر در بازار وجود دارند در حالی که ابعاد مدل‌های دو واحدی تقریبا دو برابر تکی‌ها است.
همچنین توجه به میزان آمپر دستگاه در زمان خرید بااهمیت است تا با میزان آمپر برق خانگی شما در تطابق باشد. توان دستگاه‌های کرپ‌ساز خانگی برای برق ۲۲۰ ولت معمولا نزدیک به ۳۰۰۰ تا ۳۶۰۰ وات است. میزان حرارت در بسیاری از انواع این محصولات به شکل دستی کنترل می‌شود، اما بعضی از این دستگاه‌ها مجهز به ترموستات هستند که می‌تواند عملیات کنترل دما را به شکل دقیق‌تری کنترل کنند.
۳. ساختار کلی و دوام دستگاه
دوام یک دستگاه ارتباط مستقیمی با ساختار آن دارد به این معنی که محصول باید طوری ساخته شود که در برابر سایش و شکستگی مقاومت کند. المان دوام از نقطه نظر تمیز کردن کالا هم حائز اهمیت است، چراکه نیاز به اعمال ظرافت بیشتر در زمان تمیزکاری کرپ‌ساز وجود ندارد.
عمر صفحه‌های کرپ‌سازی از جنس چدن بسیار بیشتر از مدل‌هایی با روکش تفلون است، بنابراین اگر اهل استفاده‌ی زیادی و دائمی (به‌ویژه اگر کافی‌شاپ دارید) از دستگاه هستید، بهتر است مدل‌های چدنی را انتخاب کنید.
۴. کرپ‌ساز دارای ترموستات گزینه‌ی بهتری است!
به طور کلی دو نوع کرپ‌ساز از نظر تنظیم دما در بازار وجود دارد که شامل مدل‌هایی با کنترل‌های دستی و گزینه‌های ترموستاتیک می‌شود. به طور معمول محدوده‌ی دمایی کرپ‌سازهای تجاری بین ۱۲۰ تا ۵۷۵ درجه‌ی فارنهایت به منظور تهیه‌ی انواع کرپ، است به همین علت هم اغلب افراد فعال در کافی‌شاپ‌ها ترجیح می‌دهند که از مدل‌های دستی کرپ‌ساز استفاده کنند. اما در حالت کلی توصیه می‌شود که کرپ‌سازی با محدوده‌ی وسیع دمایی را انتخاب کنید که ترموستات هم داشته باشد، چراکه دستگاهی با این ویژگی‌ عملا کار پخت و پز شما را بسیار راحت می‌کند.
۵. اهمیت منبع انرژی دستگاه
وقتی نوبت به انتخاب بین گزینه‌های برقی و گازی می‌رسد، قیمت و دسترس‌پذیری این کالا اولویت هر شخصی است. در همین راستا همانطور که می‌دانید منبعی مانند گاز به‌ویژه در ایران بیشتر از برق در دسترس است و از آنجایی که تجهیزات گازی کارآمدی بیشتری نسبت به مدل‌های برقی دارند، سریع‌تر گرم می‌شوند و بهره‌وری بالاتری دارند. تنها مشکل کرپ‌سازهای گازی عدم راحتی در جابه‌جایی محصول است.
۶. خرید ابزارهای لازم برای کار با کرپ‌ساز

از دست ندهید
چهار تلویزیون ال جی خطا شما باید به هیچ وجه بسازید

خرید ابزارهای کاربردی و مفید در کنار خود دستگاه کرپ‌ساز می‌تواند فرآیند پخت با این محصول را به شکلی حرفه‌ای‌تر اجرا کند.
پخش‌کننده خمیر کرپ: در این میان خرید پخش کننده‌ی خمیر کرپ به عنوان محصولی با دسته‌ی بلند و یک تیغه‌ی پهنِ T شکل، می‌تواند جزو همین موارد باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید خمیری صاف و با توزیع یکنواخت و کنترل شده‌ای داشته باشید که لبه‌های نازک و یک‌دستی دارد.
کاردک ویژه‌ی خمیر کرپ: کاردک خمیر کرپ به شما این امکان را می‌دهد که بدون دردسر و احتمالا شکستن کرپ‌ها، خمیر نازک را برگردانید، تا دو رو طلایی شود.
تابه‌ی کرپ: با استفاده از این نوع محصولات می‌تواند کرپ‌هایی کوچک‌تری برای میز صبحانه یا عصرانه تهیه کنید.
چه چیزهایی را می‌توان با کرپ‌ساز تهیه کرد؟
جالب است بدانید اگرچه در نگاه اول کرپ‌ساز وسیله‌ای چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد اما این وسیله می‌تواند برای پختن انواع رول‌های مغزدار، کوسادیلا، ساندویچ تخم مرغ، تخم‌مرغ نیمرو، انواع سوسیس، بیکن، پنکیک و تقریبا هر چیزی که نیاز به برشته کردن دارد، استفاده شود.
زمانی که صفحه‌ی این دستگاه داغ می‌شود می‌توان خمیر نازک یا لایه‌ای از ماده‌ی پنکیک را روی آن ریخت و پس از آماده‌ شدن دو روی آن و خاموش شدن چراغ هشدار دستگاه، به سرعت کرپ را از روی دستگاه جدا کرد. در مواردی دستگاه‌های کرپ‌ساز ممکن است با لوازم جانبی‌ای همراه شوند که به پخش لایه‌ی بسیار نازک خمیر، پخت سریع و یکنواخت آن کمک می‌کند. برخی از کرپ‌سازها شامل یک کاسه‌ی کوچک می‌شوند که دقیقاً به اندازه‌ی صفحه‌ی خود کرپ‌پز است، از این کاسه معمولاً برای تهیه خمیر کرپ یا هر چیز دیگری استفاده می‌شود.
نحوه‌ی استفاده از کرپ‌ساز
به طور کلی استفاده از این محصول هیچ چالش و پیچیدگی‌ای ندارد، بنابراین به منظور استفاده از دستگاه کرپ‌ساز می‌توانید دستورالعمل ساده‌ی زیر را دنبال کنید:
کرپ‌ساز را روشن کنید و آن را روی درجه حرارت کمی در حدود ۲۳۰ الی ۲۴۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید.
پس از این کار روغن را به مقدار کم و اسپری‌ای به طور یکنواخت روی سطح پخت دستگاه بمالید.
خمیر کرپ یا پنکیکی که از قبل آماده کردید را روی صفحه‌ی سیستم بریزید، در نظر داشته باشید که ضخامت خمیر ریخته شده باید تقریباً به اندازه‌ی ۲ الی ۲.۵ میلی‌متر باشد.
 با استفاده از وسیله‌ای مانند پخش کننده‌ی خمیر، به شکلی که یک سر آن در وسط سطح پخت و سر دیگر در لبه قرار داشته باشد، آن را به صورت یک دایره بزرگ حرکت دهید تا خمیر صاف شود.
پس از این کار اجازه دهید که کرپ حدود ۳۰-۴۵ ثانیه بپزد، سپس آن را برگردانید و ۳۰-۴۵ ثانیه‌ی دیگر به آن زمان دهید.
حال می‌توانید با کاردک کرپ را بلند کرده و از وسط تا کنید، سپس تاپینگ‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید.
نکاتی برای نگهداری از دستگاه کرپ‌ساز
احتمالا شما هم پس از یک مدت استفاده از دستگاه کرپ‌ساز متوجه‌ی ظاهر پوسته پوسته شده‌ی صفحه‌ی محصول شده‌اید، در نگاه اول ممکن است این طور به نظر بیاید که روکش روی آن دچار آسیب شده است، اما لازم است بدانید که این موارد تنها مربوط به باقی‌مانده‌ی خمیر کرپ است. در چنین حالتی شما می‌توانید از یک کاردک فلزی به منظور پاک‌سازی آن با نهایت دقت و آرامش استفاده کنید.
اگر دستگاهی از نوع چدنی دارید باید پس از تراشیدن خمیر از روی صفحه‌ی آن، دستگاه را مجددا روغن بزنید، این کار به ممانعت از ایجاد زنگ‌زندگی و آسیب به کالا کمک بسیار بزرگی می‌کند. اساسا پس از سال‌ها استفاده‌ی مداوم از کرپ‌ساز، جدا کردن خمیرهای جمع‌ شده روی صفحه‌ی دستگاه ممکن است چندان راحت نباشد، در چنین حالتی استفاده از لایه برداری حرفه‌ای می‌تواند کار تمیز کردن این وسیله‌ی خانگی را ساده کند.
آیا خرید کرپ‌ساز ارزشش را دارد؟

از دست ندهید
نصب و سرویس و تعمیر تلویزیون ال جی در تهران - تماس02177784280

اگر می‌خواهید هر جمعه صبح به عنوان بخشی از یک برنامه‌ی هیجان‌انگیز، کرپ یا پنکیک درست کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ خرید یک کرپ‌ساز باکیفیت بروید، این بدان معناست که دیگر لازم نیست نگران دردسرهای تنظیم دمای ماهیتابه به منظور پخت خمیر مواد باشید، به علاوه به کمک کرپ‌ساز می‌توانید در کمترین زمان ممکن یک پشته بزرگ از کرپ آماده کنید.
اگر جزو افرادی هستید که ممکن است ماهی یک الی دوبار هوس خوردن کرپ داشته باشید، احتمالا نیازی به این دستگاه ندارید و کار شما با تابه‌ای نچسب و محکم برای پخت تفننی کرپ راه می‌افتد، پس بهتر است برای خرید این محصول هزینه نکنید.
معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های کرپ‌ساز در بازار ایران
در کنار آشنایی با تمام نکات و جزئیات لازم برای خرید انواع دستگاه کرپ‌ساز وقت آن است که نیم‌ نگاهی به مدل‌های منتخب این محصول از دید خریداران بیاندازیم، تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.
کرپ‌ساز اریته مدل ۲۰۲
کرپ‌ساز اریته مدل ۲۰۲ محصولی خوش‌ساخت، خوش‌قیمت و برقی است که صفحه‌ی پخت و پز آن از تفلون ساخته شده است. این مدل دستگاه می‌تواند تا حداقل دمای ۷۰ و حداکثر دمای ۱۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ارائه کند و توان مصرفی آن به ۱۰۰۰ وات می‌رسد. دستگاه کرپ‌ساز پیش رو از سری محصولات پارتی تایم از شرکت آریته است که زیر مجموعه‌ی شرکت دلونگی ایتالیا به حساب می‌آید، به همین دلیل هم گزینه‌ای به‌صرفه، بادوام و باکیفیت به شمار می‌رود.
کرپ‌ساز مباشی مدل ME-CRP334
کرپ‌ساز مباشی مدل ME-CRP334 گزینه‌ای با بدنه‌ی ترکیبی از استیل و پلاستیک است که با صفحه‌ای تفلون، قابلیت تنظیم دما را برای آماده‌سازی انواع کرپ را دارد. به طور کلی این محصول کالایی خوش‌ساخت از برند معتبر مباشی است که با توان ۱۲۰۰ وات برای تهیه‌ی کرپ در خانه همراه شده است.
از دیگر مشخصه‌های این محصول تک واحدی می‌توان به صفحه‌ای با قطر ۳۰ سانتی‌متری، دو نشانگر LED با رنگ‌های سبز و قرمز به منظور نمایش وضعیت دستگاه، وزن ۱.۷ کیلوگرمی و ابعاد ۳۱x31x6 سانتی‌متری اشاره کرد. لازم به ذکر است که کرپ‌ساز مدل ME-CRP334 در ابعاد بزرگی به بازار عرضه نشده است و برای اشغال فضای کمتر می‌توان آن را به‌صورت عمودی هم در آشپزخانه نگه‌داری کرد.
کرپ‌ساز مدل Sm 20
یکی از مدل‌های بالارده‌ی این دسته از کالاها کرپ‌ساز مدل Sm 20 است که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به بدنه‌ای از جنس استیل، صفحه‌ای از جنس چدن، تک واحدی، امکان تنظیم دما و توان ۳۵۰ واتی این دستگاه برقی اشاره کرد. حداکثر و حداقل دمای قابل تنظیم در این نوع کرپ‌ساز به ترتیب ۸۰ و ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است، به همین دلیل هم برای پخت انواع کرپ و پنکیک گزینه‌ای کاربردی به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که ابعاد این محصول به ۴۰x40x15 سانتی‌متر می‌رسد و وزن آن حدودا ۱۰ کیلوگرم است.
کرپ‌ساز مدل OE1
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کرپ‌ساز مدل OE1 بدنه‌ی استیل آن است که این کالا را به محصولی مناسب برای استفاده‌های تجاری در کافی‌شاپ‌های کوچک تبدیل کرده است. این نوع کرپ‌ساز با استفاده از برق تک فاز کار می‌کند و در کنار موارد نام برده از مشخصاتی همچون قابلیت تنظیم دما، توان ۲۲۰ واتی، صفحه‌ای از جنس تفلون و وزن ۱۳ کیلوگرمی بهره برده است. ابعاد این محصول به ۴۰x45x20 سانتی‌متر می‌رسد و یکی از گزینه‌های خوش‌ساخت و میان‌رده‌ی بازار به شمار می‌رود.
کرپ‌ساز ساچی مدل NL-CM-1862
یکی از زیباترین مدل‌های کرپ‌ساز در بازار ایران محصولی با نام کرپ‌ساز ساچی مدل NL-CM-1862 است که ویژگی‌های آن شامل صفحه‌ی پخت و پز چدنی، بدنه‌ی استیل، برقی همراه با پایه‌ی نگهدارنده درب، توان ۶۰۰ واتی و وزن ۷ کیلوگرمی است. تعداد واحد پخت در این مدل کالا، تک واحدی است و قطر کرپ‌هایی که می‌سازد به ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد. این محصول اگرچه قیمت بالایی دارد اما به معنی واقعی کلمه جزو ارزشمندترین مدل‌های کرپ‌ساز دسته‌بندی می‌شود.
کرپ‌پز تفال مدل ۳۰۳۶
کرپ‌پز تفال مدل ۳۰۳۶ گزینه‌ای جمع‌وجور است که بدنه‌ای از جنس پلاستیک و صفحه‌ای چدنی دارد. این مدل محصول دارای توان ۷۲۰ واتی و محفظه‌ی جمع‌آوری سیم است و به همین علت هم سیم بلند آن برای محیط شما بهم‌ریختگی ایجاد نمی‌کند. این سیستم جزو گزینه‌های چهار واحده است و قطر هر کرپی که می‌سازد به ۱۱.۵ سانتی‌متر می‌رسد. وزن این کالا فقط و فقط ۱.۸۷ کیلوگرم است و اندازه‌ی آن به ۴۱.۵x35x9.5 سانتی‌متر می‌رسد.
کرپ‌ساز ساچی NL-CM-1860
یکی دیگر از گزینه‌های باکیفیت برند ساچی، کرپ‌ساز ساچی NL-CM-1860 است که از جمله مشخصه‌های آن می‌توان به مواردی همچون صفحه‌ای از جنس روکش تفلون، توان ۱۶۰۰ واتی، قابلیت ایجاد حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۸۰ سانتی‌گراد، ساخت کرپ‌هایی به قطر ۸ سانتی‌متر و ۱۲ صفحه‌ی دایره‌ای برای ساخت انواع کرپ اشاره کرد. لازم به ذکر است قابلیت پخش حرارت در این کرپ‌پز با ترموستات همراه است، که می‌تواند دمای تعیین شده برای صفحات دستگاه را با دقت بالایی تنظیم کند.

از دست ندهید
نه راه‌های مطمئن تلویزیون ال جی کسب و کار شما را به سمت زمین سوق خواهد داد

جمع‌بندی
همانطور که در این مقاله هم به شکلی کامل به آن پرداخته شد، بازار لوازم خانگی مملو از طیف‌های متنوعی از محصولات مختلف و البته کرپ‌ساز است که برای پاسخگویی به نیازهای کاربران مختلف ساخته شده‌اند. در همین راستا زمانی که صحبت از دستگاه‌های کرپ‌ساز تجاری می‌شود، بسیار مهم است که این محصول مقاومت کافی در برابر استفاده‌ی مداوم و سنگین را داشته باشد.
از سوی دیگر، همه چیز در دوام و جنس این کالا خلاصه نمی‌شود و چه در مدل‌های خانگی و چه تجاری نوع نگهداری شما از دستگاه کرپ‌ساز می‌تواند تضمین‌کننده‌ی دوام بیشتر آن باشد. بنابراین، قبل از خرید این محصول مطمئن شوید که همه‌ی جنبه‌های اساسی در انتخاب آن را مدنظر قرار داده‌اید.
منبع: Webstaurant
کندوکاو بیشتر

کرپ‌ساز چیست؟

کرپ یک خمیر نازک حاوی آرد، تخم مرغ، شیر و غیره است که می‌توان درون آن را با انواع املت، میوه‌ها، ژامبون و… پر کرد. با توجه به این توضیحات، دستگاه کرپ‌ساز درواقع یک صفحه‌ی دایره‌ای شکل است که با گرم شدنش می‌تواند خمیر کرپ را آماده‌ی سرو کند.

بهترین برند کرپ‌ساز در ایران چیست؟

بهترین‌ برندهای‌ کرپ‌ساز در بازار ایران شامل مارک‌های ساچی، عرشیا، آریته، گاستروبک و دسینی است.

رنج قیمت کرپ‌سازی باکیفیت و میان‌رده چقدر است؟

رنچ قیمت یک کرپ‌ساز میان‌رده در بازار ایران و در سال ۱۴۰۱ حدودا بین ۳ الی ۵ میلیون تومان متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید