نحوه انتخاب هود تهویه

هنگام خرید هود تهویه، کیفیت و استحکام فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. برایان ولنیتز، مدیر بازاریابی Broan-NuTone، تولید کننده محصولات تهویه، می گوید: «فرآیند پخت و پز خانگی منبع شماره یک آلاینده های موجود در هوا در خانه است. “هدف از هودهای هواگیری این است که دود، بو، رطوبت و گرما را قبل از پخش شدن در خانه از منبع جذب کنند.”

هودهای مجرای در مقابل هودهای غیر مجرای. در حالت ایده آل، عناصر ناخواسته دود، بو، رطوبت و گرما در بیرون از بین می روند. خانه با هود هواکش مجرای بهترین راه حل بعدی فیلتر کردن و چرخش مجدد هوا به داخل آشپزخانه با استفاده از یک هود بدون کانال است. Wellnitz می‌گوید کدام یک از یک صاحب خانه را انتخاب می‌کند، اغلب به چیدمان آشپزخانه، سبک محدوده و بودجه بستگی دارد.

در حالی که یک هود بدون مجرا کار بسیار خوبی برای از بین بردن چربی و بو زمانی که فیلترها به طور منظم تمیز و تعویض می شوند، انجام می دهد، Wellnitz می گوید که آنها گرما را از بین نمی برند. و رطوبت خانه.

اندازه و استحکام. هودهای هواکش، چه مجرای و چه غیر مجرای، باید اندازه مناسبی برای کار داشته باشند. Wellnitz می گوید: “هودها باید در اندازه و قدرت محدوده طراحی شوند.” “یک هود با اندازه مناسب باید تمام عرض محدوده و حداقل 50 درصد مشعل های جلو را پوشش دهد.”

قدرت هود هواکش با مقدار هوایی که به حرکت در می‌آید، بر حسب CFM (فوت مکعب در دقیقه) تعیین می‌شود. موسسه تهویه خانگی (HVI)، یک سازمان غیرانتفاعی که محصولات تهویه مسکونی را تأیید می کند، حداقل 40 CFM را برای هر فوت خطی محدوده توصیه می کند. در مورد اجاق گاز، قانون کلی 1 CFM برای هر 100 BTU (واحد حرارتی بریتانیا، اندازه گیری محتوای انرژی) قدرت مشعل است. Wellnitz به خریداران توصیه می کند که به دنبال محصولات دارای رتبه HVI باشند.

از دست ندهید
۱۰ اسپرسو ساز برتر خانگی در سال ۲۰۲۲

زیر کابینت. به گفته Wellnitz، انتخاب مقرون به صرفه در مورد هودهای هواکش، هود زیر کابینتی بدون کانال است. این واحدهای اولیه با شروع قیمت از 50 دلار، هوا را به آشپزخانه بازگردانده و بخشی از چربی و بو را در فیلترهای قابل تعویض به دام می اندازند. عملکرد مدل‌های زیر کابینت وقتی در خارج از درب کانال‌کشی می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. قیمت مدل های کانالی از 175 تا 250 دلار بدون احتساب نصب است.

دودکش دیواری. این هودهای هواکش میان رده فرم و عملکرد را در دستگاهی با قیمت متوسط ​​ترکیب می کنند. برخلاف مدل های زیر کابینتی، این واحدها در کنار دیوار آشپزخانه نصب می شوند. آنها را “سبک دودکش” می نامند زیرا شکل آنها “پایه هرمی شکل” با یک ستون مستطیل شکل رو به بالا شبیه به شکل دودکش خانه است. Wellnitz می‌گوید، مالکان خانه می‌توانند انتظار داشته باشند که بین 500 تا 700 دلار بدون احتساب نصب، بپردازند.

دودکش سقفی. که به آن هودهای جزیره ای نیز می گویند، این مدل های سطح بالاتر از سقف بر روی جزیره پخت و پز آشپزخانه آویزان شده اند. این هودهای پرطرفدار که از نظر مقیاس و قرارگیری چشمگیر هستند، در سبک‌های شیشه‌ای براق اروپایی، ضد زنگ درشت و سبک حرفه‌ای و تقریباً همه چیز در این بین عرضه می‌شوند. ولنیتز می گوید که صاحبان خانه می توانند انتظار داشته باشند که بین 1200 تا 2500 دلار بدون احتساب نصب و راه اندازی بپردازند. اما در مورد واحدهای سفارشی، “آسمان حد است.”

سازگاری داخلی. طراحی شده برای ترکیب یکپارچه با کابینت آشپزخانه خانه، تهویه داخلی در قسمتی از دیوار نصب می شود. به جای یک هود به سبک دودکش، به “پک های برق” یا ماژول هایی متکی است که به روشی غیر مزاحم نصب شده و کانال کشی می شوند. قیمت ها کاملاً به برنامه خاص بستگی دارد.

از دست ندهید
پنج ترفند درباره تلویزیون ال جی ای کاش قبلاً می‌دانستید

به طور کلی، در دسته بندی محصولات، با افزایش قیمت، عملکرد افزایش می یابد، عملکرد ساکت تر می شود و کنترل ها از مکانیکی به الکترونیکی می روند.” Wellnitz می گوید.

در حالی که واحدهای اصلی زیر کابینت دارای یک کلید روشن و خاموش دستی خواهند بودشاید یک فن دوسرعتهواحدهای بالاتر دارای کنترل های دیجیتال با متغیر باشند. فن های سرعت برخی حتی دارای حسگرهایی برای گرما و ذرات (ذرات ریز یک ماده) هستند که به طور خودکار دمنده را روشن و خاموش می کنند.

با افزایش قیمت واحدها، نورپردازی بهتر و روشن‌تری نیز خواهند داشت. به طور کلی مراحل از رشته های رشته ای به هالوژن و در واحدهای تایید شده Energy Star، فلورسنت حرکت می کنند. به گفته Wellnitz، موج بعدی LED خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید